Spring naar bijdragen

zaterdag 22 november


blondie6173

Aanbevolen berichten

Oké, zonder waarschuwing zie ik nu dat liedjes plaatsen op de ditjes en datjes verboden is.

Had al wel eerder een waarschuwing gehad hoor. Dus was op de hoogte.

Maar wil het gewoon even mededelen zodat iedereen gewaarschuwd is.

Mijn berichten naar Jen zien er nu zo maf uit, maar ik weet dat Jen ze gezien heeft dus dat is oké.

Dus denk eraan, volgende keer dat je qua muziek of filmpje iets iets met een mededeelnemer wil delen.

Plaats de link op de daarvoor bestemde draad en plaats hier een berichtje dat je dat gedaan hebt.

 

Persoonlijk vind ik dat best wel omslachtig, maar begrijp ook heel goed dat de controleurs die het voor ons hier veilig willen houden ook behoefte hebben aan een beetje overzichtelijkheid.

 

No problemo dus.

Ik ben ook een keer gewaarschuwd door een van die zogenaamde moderators.

Voor liedjes / filmpjes schijnt een apart draadje te zijn.

Maar daar iets plaatsen zonder context slaat voor mij nergens op.

 

Als ik mijzelf hier wil toevoegen aan het Dagpact wordt ik eerst bekogeld met koffie- en theekannen, gebakken eitjes, et cetera.

Dat mag blijkbaar wel van de moderator.

 

En dan heb ik het nog niets eens overal al die mensen die zo nodig moeten laten weten wat ze vanavond gaan eten.

 

Vandaar dat ik mijn  eigen draadje begonnen ben.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roberto, tussen 16.00 uur en 19.00 uur wordt er over de maaltijd geschreven, 

compleet onduidelijk wat het toevoegt, maar meer dan de helft van de schrijvers vindt het fijn.

Ik ga vooral niet schrijven wat ik er van vind. Helaas vind ik er nog steeds wat van.

 

Omdat ik graag zie dat ieder forumlid zich gehoord voelt, én omdat ik mijn sokken even belangrijk vind als andermans eten, stel ik voor dat ik elke dag even meld welke kleur sokken ik draag. Ik meld dat niet structureel, ik volsta met de dagen dat ik online ben op die momenten dat iedereen op het nieau van macaroni blijft hangen. Het niveau is niet fout, wie ben ik zeg, de macaroni is niet fout, waar bemoei ik me mee.......................................het facebook-gehalte slaat soms ieder mogelijk gesprek dood. Wen er maar aan.

 

Vandaag draag ik witte sokken met paarse lijntjes. Van die lijntjes die zweet moeten afvoeren geloof ik. Nou dat doen ze goed zeg. Of ik heb geen zweetvoeten. Kan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roberto, tussen 16.00 uur en 19.00 uur wordt er over de maaltijd geschreven, 

compleet onduidelijk wat het toevoegt, maar meer dan de helft van de schrijvers vindt het fijn.

 

Monster,

 

Hoe zo meer dan de helft?

Volgens mij is het slechts een zeer klein clubje, dat voor mij de boel verziekt.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag wilde ik een ontspannen een wandeling door de stad maken. Ik voel me niet lekker op dit moment, Mijn bloeddruk is te hoog (ontrouw geweest aan bloeddrukmedicatie +spanning) Ik merk oa dat ik heel weinig energie heb maar de hele dag bankhangen wordt je ook niet happy van dus ik de deur uit. Ik kreeg onderweg toch een zin in drank, Vroeger deed ik dat vaak, biertjes in rugzak en de hele dag wandelen. Niet drinken om dronken te worden maar toch.....Ik wist gewoon dat die gewoonte + moeheid + chagerijnigheid zeker tot een supermarkt bezoek zou leiden. Ik ben toen maar naar de sauna gegaan. Vervolgens nog naar de Ikea waar ik een flesje bier al op mijn dienblad had en terug gelegd......Inmiddels ben ik weer thuis en eigenlijk voel ik me niet beter als toen ik wegging. Heb niet gedronken maar ik zat er heel dichtbij.Ik begrijp niet goed waardoor ik me zo beroerd voel los van mijn stomheid dat ik mijn bloeddruk pil niet meer innam. Nu na een week weer netjes innemen blijf ik moe en gespannen en drank ligt dan zo op de loer, de illussie dat drank ontspant, ik beter kan slapen en uitrust.....ik weet dat dit niet waar is en het me van de regen in de drup helpt, ook in relatie tot bloeddruk......

 

Ga zo even TV kijken, mixed feelings. Niet gedronken ben ik trots op maar het voelt zo nutteloos, saai en ik ben er ook niet van uitgerust vandaag......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn Sproet dat ze het met de hond toch gaan proberen. Vaak is het ook onwetendheid of het niet begrijpen van de taal van de dieren waardoor mensen moeite hebben met de dieren.

Ik hoop voor hun dat ze slagen en het dier gewoon bij hun kan blijven. Dat zou toch geweldig zijn. En gaaf dat ze er energie in willen stelen, want meestal ligt het aan de baasjes waardoor het contact niet loopt zoals het eigenlijk moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me nu toch even geroepen om te reageren...

Het dagdraadje/dagpact bevindt zich onder de noemer DITJES en DATJES.

Wat denk ik zoveel wil zeggen als een "virtuele huiskamer".

Geen kritiek tov de tegenstanders, maar maak dan aub een eigen draadje "serieus zonder ditjes, datjes en menuvoorstellen."

Ik vind het persoonlijk leuk om even te kunnen ventileren, gewoon wat triviale dingen te kunnen posten.

Geen ideeeeee waarom mensen hier aanstoot aan nemen! Niemand is toch verplicht een draadje te volgen?

Persoonlijk heb ik heel graag de koffie- en theekannen van Yvonne (en Ploffie, en wie ik ook vergeet), tovert telkens een glimlach op mijn gezicht 's ochtends.

Maar zoals gezegd door Spud,

Leven en laten leven,

Dank je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister naar de film "brozer" geweest waar Jane het eerder al over had.

Bijzondere docu -film.

Blijft hangen.

Emotioneel maar niet sentimenteel.

 

He die ken ik helemaal niet en gezien mijn werk waar iedereen wel een terminale vorm van kanker heeft is dit wel must-see. Dank je Skip en indirect Jane voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

Wat vervelend dat je je zo rot voelt.

Ook dit misschien gewoon uitzitten, en wachten op betere tijden.

Want die komen ook vast en zeker weer.

Misschien, kan je een weekje vakantie nemen of zo.

Alhoewel, dat vaak ook lastig is in de zorg.

Lukt het allemaal nog wel op je werk, of is het af en toe toch wat te zwaar misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens,

Hier frieten gegeten, met frikandel, met kippenburger, lekker vettig even ;-)

Ook wel verse tomatensoep.

Voor morgen voorzie ik een brunch, we moeten er eens niet vroeg uit.

Planning:

Eitjes

Stokbrood

Gerookte zalm

Tomaatjes in de oven

Enz...

Mjammmieee

Kijk er naar uit!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik heb je geen last van een najaarsdip? Dat komt nu wel, als je niet drinkt, dubbel zo hard aan.

Toch hartstikke goed dat je sterk bent gebleven. Misschien dat je morgen trots kan zijn en wat meer ontspannen. :rose:

 

Er zal vast ook wat tussen mijn oren zitten en vooral om die reden wilde ik eens naar buiten en lang wandelen. Frisse neus lekker zonnetje.....maar ik wist vandaag helemaal zeker, in de stad zou ik het niet droog houden.

 

Verder is het vooral lichamelijk, aantoonbaar een hoge bloeddruk, hoge pols hartkloppingen als ik me toch push....niks voor mij om lichamelijke grenzen te ervaren en te moeten respecteren want ik ben normaal best sterk. Als het nu geen weekend was zat ik bij de huisarts en nu ga ik woensdag als het niet heel rap beter gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Terug in serieuze modus)

Erik,

Heb je al overwogen om kortstondig iets kalmerends te vragen aan jouw huisarts?

Kan echt helpen hoor...bij mij toch als er hartkloppingen en al die gevoelens zijn.

Iets van alprazolam (xanax), niet op gezette tijden, maar in geval van nood.

Mij hielp het zelfs als ik het bij me had, hoefde het zelfs niet altijd in te nemen....

Liefs

bewerkt door Kipje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me nu toch even geroepen om te reageren...

Het dagdraadje/dagpact bevindt zich onder de noemer DITJES en DATJES.

Wat denk ik zoveel wil zeggen als een "virtuele huiskamer".

Geen kritiek tov de tegenstanders, maar maak dan aub een eigen draadje "serieus zonder ditjes, datjes en menuvoorstellen."

Ik vind het persoonlijk leuk om even te kunnen ventileren, gewoon wat triviale dingen te kunnen posten.

Geen ideeeeee waarom mensen hier aanstoot aan nemen! Niemand is toch verplicht een draadje te volgen?

Persoonlijk heb ik heel graag de koffie- en theekannen van Yvonne (en Ploffie, en wie ik ook vergeet), tovert telkens een glimlach op mijn gezicht 's ochtends.

Maar zoals gezegd door Spud,

Leven en laten leven,

Dank je

Kipje,

 

Ik heb niets tegen de ditjes en datjes

Voor mijzelf heb ik liever een gescheiden Dagpact.

Wat ik regelmatig zie is dat er mensen met hun ditjes en datjes compleet overheen walsen over anderen.

 

ps Voor Gerrit: jij wijst vaak nieuwelingen op dit forum op deze virtuele huiskamer.

Niet iedereen heeft daar behoefte aan, realiseer je je dat?

Ik heb niets tegen de ditjes en datjes.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rapillos

Ja werk is zwaar maar normaal is dat geen punt, nu kan ik na 8 uur werken zo 11 uur slapen en dan nog moe zijn......Ik moet op mijn werk eerlijker zijn denk ik dat het me nu zwaar valt maar ik ben zeur normaal....ik klaag nooit over mezelf. Ik haat rekening houden met beperkingen die ik nu voel....maar za toch moeten luisteren naar de lijf van me als mijn lijf zich niet laat dwingen om naar mij te luisteren.

 

@Iedereen

Ik ga nu even relaxt TV kijken. Dank voor de belangstelling in mij :-) Ik lees het zeker vanavond of anders morgen terug wat er evt nog geschreven wordt. Even weg van dit beeldscherm.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Terug in serieuze modus)

Erik,

Heb je al overwogen om kortstondig iets kalmerends te vragen aan jouw huisarts?

 

 

Ik heb het nodige in huis. Zowel natuurlijk als minder natuurlijk en als ik me in de nacht echt niet kan ontspannen neem ik wel eens wat. Verder schrijf ik er hier niks over want ik wil vooral niet dat ik dergelijke middelen promoot, vooral hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...