Spring naar bijdragen

Voorstellen


Sander

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik zal me ook even voorstellen;

Ik ben Sander, 40 jaar uit Rotterdam en al jaren een blower. Ik ben eigenlijk gaan blowen omdat ik altijd al erg slecht sliep en dit is er eigenlijk met de jaren ingeslopen. Ik slaap slecht omdat ik altijd teveel pieker.

Nu ben ik 2 jaar gelden mijn beide ouders verloren, mijn vader indirect aan roken, mijn moeder direct aan de longkanker. Ik wilde al eerder stoppen hierdoor, echter de huisarts gaf mij nooit langer dan 2 weken slaappillen, al heb ik hem nooit gezegd dat ik dagelijks voor het slapen een joint rook.

 

Ik ben hier op het forum gekomen om hulp en steun te zoeken met blowen. Ik ben benieuwd hoe anderen zijn gestopt en eigenlijk ook wel op zoek naar een maatje, waarbij we elkaar kunnen motiveren om te stoppen.

 

Eigenlijk kan dit probleem voor mij pas opgelost geworden als ik ook een ander probleem oppak. Soms met uitgaan heb ik teveel gedronken en slaap ik ook wel. Dan mis ik de joint totaal niet. Ik bedoel hiermee te zeggen, ik kan denk ik pas stoppen als ik een vervanger voor de joint heb gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Sander,

 

Ik begrijp uit jouw verhaal dat je kernprobleem slecht slapen door piekeren is.

Het is mij niet duidelijk welk ander probleem je moet oppakken.

Bedoel je daarmee teveel drinken tijdens het uitgaan?

 

Je zoekt een vervanger voor de joint.

Bedoel je daarmee dat je iets anders zoek om beter in slaap te vallen?

Medicatie is geen oplossing, slechts een middel wat je kort voorgeschreven krijgt om orde op zaken te kunnen stellen.

Alcohol is ook geen oplossing, daarmee slaap je wel in, maar je natuurlijke manier van slapen wordt daarmee verstoord.

 

Volgens mij moet je eerst met dat gepieker aan de slag.

Kun je verwoorden waar dat gepieker over gaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie reactie !
Nadat ik het geplaatst had, kwam ik er achter dat ik op het foutieve gedeelte zat...

De moderator zegt dat bij Cannabis het nogal stil is en dat is een verslaving een verslaving is...

Ik kijk het even aan anders laat ik het alsnog verplaatsen...

 

@Huttula

Ik begrijp je reactieen zal het proberen uit te leggen.

Ik slaap al heel lang slecht totdat ik de joint vond... ik word hier rustig van en slaap daardoor direct.

Ik heb in de afgelopen jaren zo nu en dan slaaptabletten van de huisarts gehad echter voor maar 2 weken steeds.

In die 2 weken blowde ik niet en miste het totaal niet. Dit kwam omdat ik iets anders had om in slaap te komen. Ik rook ook alleen

maar voor het slapen gaan..

 

@lady Jane

Ik weet dat alcohol geen vervanger is en wil daar eigenlijk ook niet naar toe :)

 

@Roberto

mijn probleem is die joint. Ik heb mijn ouders en andere familie zien overlijden door longkanker en dit wil ik niet.

Echter dat ik slecht slaap heeft ook een reden, ik pieker teveel, denk teveel en stress teveel. Oorzaken zijn op dit moment

passende betaalbare woonruimte en mijn werk waar ik financieel uitgegroeid ben. Verder kan ik mij erg drukmaken om mijn gezondheid,

wat veroorzaakt wordt door de vele kankerpatienten die in mijn familie voorkomen. Ik denk dat als deze zaken opgelost zijn, ik weer normaal

kan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sander,

 

Je rookt een joint, omdat je slecht slaapt.

Je slaapt slecht, omdat je teveel piekert, teveel denkt en teveel strest.

 

Oorzaken: "passende betaalbare woonruimte en mijn werk waar ik financieel uitgegroeid ben".

Dit zijn praktische problemen waar je een oplossing voor kunt vinden.

Of dat op kortere of langere termijn is kan ik niet overzien.

 

Verder maak je je druk om je gezondheid, waardoor je slecht slaapt.

Daarom rook je een joint om beter te kunnen slapen.

Dat geeft weer stress, angst voor longkanker, waardoor je weer slechter slaapt.

Daardoor rook je weer een joint om beter te kunnen slapen.

Et cetera.

Dat is een vicieuze cirkel, die volgens mij alleen te doorbreken is door te stoppen met blowen.

De joint is het probleem niet (oorzaak) maar een gevolg van ...

 

Vervolgens zit je nog met het slechte slapen.

Medicatie wordt door de huisarts voor een korte termijn voorgeschreven, vanwege gewennings- / verslavingsgevaar.

Volgens mij moet je daar een alternatief voor bedenken, in samenhang met je neiging tot piekeren.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...