Spring naar bijdragen

bijna van de diazepam af


sneeuwhoen

Aanbevolen berichten

Nog 3 en halve mg te gaan, dan ben ik eraf.

Dit hele "grapje" heeft mij dan 4 jaar gekost.

Eerst 3 mislukte pogingen, om van de flurazepam af te komen.

De derde keer gebeurde tijdens opname, huppekee, cold Turkey.

Hell, Hell.

Tijdens opname had ik me 2 lormetazepams door de strot laten duwen.

Thuisgekomen omgezet naar 18 mg diazepam en nu dus nog een paar milligrammen.

Het valt niet mee en oude symptomen komen natuurlijk terug.

Wel slik ik er nu 75mg sertraline bij en dat maakt denk ik, dat het me nu wel zal lukken.

En een kwart mirtazapine 15mg.

Lach niet, ik blijf 2 maanden op een reductie van een halve mg hangen en maak dan een volgend stapje.

Liever zo, want die jaren daarvoor hoop ik nooit meer mee te maken.

Ik ben er nog niet, maar het einde raakt al in zicht.

Weet ook nog niet hoe het zonder die troep zal zijn.

Zie het vooralsnog somber in.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beste Sneeuwhoen,

 

Ik begrijp voor 100% wat je meemaakt.

Ik nam  tot 2 jaar geleden 15mg rivotril = 900mg diazepam en men heeft in de kliniek bij mij ook Cold Turkey toegepast... :(

De vijf maanden daarna waren werkelijk de hel en enkel iemand die dit ook heeft meegemaakt weet wat dit is.

Nadat ik compleet mentaal en fysiek was uitgeput heb ik terug (in overleg met mijn dokter) de medicatie (lorazepam) opgevoerd tot ik terug in een leefbare comfortzone kwam.Daarna ben ik overgeschakeld naar benzodiazepam en capsules laten maken door mijn apotheker om langzaam af te bouwen (0,5mg iedere 14 dagen).Zo ben ik nu tot 4 x 1mg beland en het einde van een lange lijdensweg (met up en downs) is in zicht.

Laat jou vooral niet afschrikken wnat ik wet zeker dat je de juiste weg bewandeld om traag af te bouwen.Tijd speelt hier geen enkele rol zolang je niet terug verhoogt met je dossis.Als je het even moeilijk hebt kan je iets langer op dezelfde dossis blijven om achteraf terug te minderen.

Hou zeker vol en laat gerust iets weten indien ik je kan ondersteunen :) :) :);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

even een update van mij.

inmiddels zit ik nog op 2,5 mg diazepam per dag.

dat is niks, zullen jullie misschien denken.

mirtazapine heb ik verhoogd naar een halve en slaap hier wel op, al is het kort.

dus 1 mg minder dan oktober vorig jaar, zie ik hier boven.

volgende week weer een halfje.

het minderen was al steeds erg lastig, maar de laatste loodjes zijn anders lastig.

oude klachten komen ook versterkt weer terug.

vaak tegen het plafond van de spanning en volgens mij ben ik kwaad.

als ik wat in contact ben met mijzelf(dit is voor mij niet vanzelfsprekend), dan voel ik dat de afgelopen week soms.

een soort van koppensnellersboosheid, kort maar hevig.kon ik er maar wat mee.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Sneeuwhoen, je bent in ieder geval nog op het juiste pad. Die enorme spanningen en ups en downs qua stemming zijn inderdaad erg vervelend. Ik ken Mirtazapine niet, is dat ook een benzo of slaapmiddel?

Ik denk dat het einde qua benzo's nu een beetje in zicht komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

het is hier weer bal.

sinds een week zit ik op 2 mg diazepam/valium.

inderdaad na ongeveer een week van minderen, begint het feest bij langwerkende benzootjes

jammer, dat er niet meer mensen reageren op dit forum.

wat een gesodemieter, om van dat spul af te komen, hè?

prettige bijkomstigheid tijdens al dit gedoe: een paar kilo eraf.

ik ga maar weer even in mijn bed.

een groet van mij voor alle lotgenoten !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees het wel hoor Sneeuwhoen. Je bent nog steeds goed bezig toch? Inderdaad jammer dat hier niet meer bezoekers komen. Heel anders als op de buitenlandse forums. Ik denk dat er onvoldoende op gewezen wordt op dit forum vanuit de medische wereld. 

Diazepam heeft inderdaad een halfwaardetijd welke wel tot 100 uur kan zijn. Dus niet gek dat het een week duurt voordat het feest begint. Ik heb trouwens geen idee of gewichtsverlies bij het minderen/stoppen hoort. Het is voor mij al weer maanden geleden dat ik stopte maar ben daarna toch eerder wat aangekomen dan afgevallen.

 

Ik kan me nog goed herinneren dat ik tijdens de afbouw van clonazepam op het einde volgens het schema moest overschakelen naar diazepam. Dat heb ik toen ook gedaan en de diazepam beviel me absoluut niet. Ik werd er hartstikke vervelend van. Ik heb toen de rest van de afbouw extra snel gedaan. Dus na 2 weken al helemaal gestopt. Dat is achteraf veel te snel gedaan. Daar heb ik dan ook de gevolgen van gehad. Dus doe het lekker rustig aan! Jij bepaalt het tempo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

 

Het is niet ongebruikelijk, dat mensen een kilootje of 4/5 kwijtraken tijdens afbouwen.

Maar ja, met mirtazapine zit het er zo weer aan.

 

Ja, je hebt gelijk, kalm aan, het is zo al lastig genoeg.

Jammer, dat je uiteindelijk te snel stopte, maar snappen doe ik dit wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo,

 

Hoe gaat het er nu mee?

Ik lees inderdaad weinig reacties op dit forum, dat is best jammer, Engelstalige zijn er plenty.

 

Mijn ega gebruikt al 20 jaar oxazepam, ongeveer 30 mg per dag en is vanwege ernstige overgangsklachten daarnaast aan verschillende AD's gezet, 5 soorten in het totaal.

De laatste was Mirtazapine, de HA voerde haar ineens 30 mg, met als gevolg dat ze niet eens meer een kopje koffie op kon tillen, laat staan opstaan uit de bank.

 

Ik denk dat je er een paard mee kunt vloeren.

 

Ze is toen zelf na 4 weken  teruggegaan naar 15 mg, maar voelde zich nog lood en loodzwaar.

 

Ze heeft die Mirtazapine heel langzaam afgebouwd, in ongeveer 4 maand tijd en nu is ze er precies 2 maand vanaf en is nog een slappe vaatdoek, het lijkt de laatste week iets op te klaren, maar dit kan zomaar weer inzakken.

 

We weten niet of het combi van de verschillende AD's is geweest of alleen die Mirta, maar pas daar mee op, vooral icm overgangsproblematiek.

 

Op dit moment gebruikt ze alleen nog diazepam, ongeveer 15 mg per dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Asterix,

 

welkom hier.

 

ja, mirtazapine moet ook afgebouwd worden.

 

ik heb het eerder een jaartje geslikt, verder niks toen.

en altijd 15 mg.

daar werd ik ook moe van, kon mijn bed 's morgens ook moeilijk uit.

en ik werd er misselijk op als ik moest reizen.

altijd moe, ja.

 

ik slik maar een halfje om te slapen.(7.5 mg)

en ook sertraline.

 

5 soorten antidepressiva? toch niet allemaal tegelijk ?

 

de overgang ben ik reeds voorbij :)

 

verder blijft het tobben...

 

sterkte voor jouw eega !

 

die 15 mg gaan er ook nog af?

heel langzaam afbouwen.

ik vind het moeilijk en zit nu nog maar op 2 mg diazepam per dag.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 15mg zijn er al af ja, dat schreef ik ook.

Ze is nu 2 maand Mirta-vrij.

 

Die 5 soorten heeft ze na elkaar geprobeerd, omdat ze bijna opsteeg van de zenuwen door die rommel, Lexapro was de eerste, Sertraline en Cipramil zaten er ook tussen.

Het werkt gewoon niet bij haar.

 

Ze gebruikt al 25 jaar oxazepam, maar zit sinds kort op ongeveer 15mg diazepam, dit moet er ook nog af...

 

Maximaal 4 weken gebruiken luidt het devies, jaja, als je ze maar blijft bestellen, dan krijg je ze wel gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

 

ik bedoel die 15 mg diazepam.

ik ben van 20mg gekomen.

lukt het bestellen nog via haar huisarts? of illegaal?

ik moest er vanaf, omdat het heel lang doorwerkt en zich stapelde in het lichaam.

oxazepam werk kort en breekt snel weer af, stapelt niet.

van diazepam kun je heel depressief worden en moe.

 

antidepressiva moet je een tijdje volhouden, voordat het kan gaan werken.

de eerste maanden zijn vaak geen pretje.

bij mij werkt de sertraline ook onvoldoende.

van mirtazapine werd ik ook zo moe.Ik kon er toen wel makkelijk mee stoppen.

van de antidepressiva afkomen is ook niet fijn, vooral seroxat(paroxetine) en efexor(venlafaxine) zijn berucht.

ik wil als ik van de diazepam afben weer prozac gaan gebruiken.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bestellen gaat gewoon via de huisarts, ze kreeg zelfs oxazepam en diazepam tegelijk om die ssri's te kunnen doorstaan.

De huisarts schrijft gewoon door hoor.

 

Ik gebruik zelf ook al jaren diazepam, 10mg, maar alleen wanneer nodig, de laatste tijd weer iets meer, maar ik wil daar ook vanaf, ik gebruik het vanaf 2002.

Ik word er trouwens niet depri of moe van, dat niet, heb wel constant een duf hoofd, een soort derealisatie, maar dat had ik ook al voordat ik met diazepam begon...

 

Jaja, stelletje zenuwelijers hier, haha.

 

Maar als ik het verhaal lees wat hier op de site staat, over het afbouwen van benzo's, dan verloopt dit wel immer via diazepam als eindstation.

Vandaar dat ze dat nu ook doet en ik doe vrolijk mee.

 

groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

 

ja, omzetten in equivalente doses diazepam en dan afbouwen maarrrrr.

 

mag ik vragen, hoe vaak jij de diazepam gebruikt? per week ?

werkt het minder goed na verloop van tijd, ook als er meer tijd tussen de innames zit?

waarom wil jij er vanaf? en waarom ben jij eraan begonnen?

 

jij hebt last van derealisatie, begrijp ik, voordat je diazepam slikte.

dat is een vervelend verschijnsel.

bij ontwennen kan dat even versterkt worden, maar dat gaat over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om het kort samen te vatten.

Ik heb begin jaren 90 een zaak overgenomen en toen is de dufheid, zeg maar, in mijn hoofd begonnen en nooit meer weggegaan.

 

Het lijkt op een soort constante alcoholroes, maar dan alleen in mijn hoofd.

 

In die tijd ben ik ook dagelijks gaan drinken, mede vanwege mijn nervositeit, die toen ook ontstond.

Het was blijkbaar te hoog gegrepen voor mij.

 

Rond 2002 bleef ik zo erg zenuwachtig dat ik bij de HA terecht kwam en hij heeft me toen diazepam 10mg voorgeschreven.

 

Ook vertelde ik hem over mijn duffe hoofd en hij zei alleen maar dat ik maar moest gaan sporten om mijn hoofd leeg te maken.

Als ik me inspan wordt het eigenlijk alleen maar erger en wordt de wereld nog kleiner, precies andersom dus.

 

Nu ben ik redelijk van de alcohol af, incidenteel, met ruime tussenpozen drink ik nog wel eens een paar biertjes.

 

De roes in mijn hoofd is onveranderd aanwezig, dit heeft me zelfs mijn handel gekost, waardoor ik de zaak kon sluiten.

 

Om op de diazepam terug te komen, er zijn periodes dat ik ze dagelijks neem, maar soms ook zo maar een paar weken niet, ik merk dan geen afkickverschijnselen, ook gek hè?

Maar de dufheid blijft, op ieder moment van de dag, alleen 's avonds merk ik het niet zo, want dan is het donker, haha.

 

Nu wil er wel vanaf, omdat ik het denk ik zonder ook wel kan, ik ben net als mijn vrouw erg gevoelig en de minste druk voelt al vervelend.

bewerkt door Asterix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Asterix,

Welkom op het forum. Ik heb je berichten gelezen. Het forum is niet super actief, maar er zijn een paar vaste gebruikers die regelmatig kijken.

Ik haak even in op je laatste regel. Dat jullie gevoelig zijn voor druk. Voor veel mensen is het een gewoonte geworden om dan maar een pammetje te nemen, maar misschien is het goed dit probleem aan te pakken en kijken hoe jullie beter met druk om kunnen gaan. Helaas worden dit soort medicatie te veel voor geschreven en ook ad om maar mee te kunnen draaien in de maatschappij, met grote gevolgen. Ik zelf ben er ook mee bezig om een weg te vinden om met druk om te gaan. En ik moet zeggen ik ben er zeker nog niet, maar merk verandering.

Hoe is het met jou sneeuwhoen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja snoes, daarom wil ik ook van die pammetjes af en eventuele tegenslagen gewoon kunnen handelen, dan maar even nerveus.

 

En Sneeuwhoen, wandelen doen we heel veel, maar ook dat helpt niets, hoofd blijft duf, ik heb er voor de pret ook nog suizende oren bij gekregen...

Een vreemd effect is ook dat als ik in het bos wandel en ik ga ineens stilstaan het bos blijft bewegen, alsof het van me vandaan drijft, heel apart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo duf hoofd,

 

dat hoofd, dat had je dus al, voor gebruik.

 

tinnitus kan wel een ontwenningsverschijnsel zijn.

die ontwenningsverschijnselen kunnen ook tijdens gebruik optreden.

gewoon tussen de innames door.

dus...wie weet...

 

zelf heb ik volgens mij de hele dag door ontwenningsverschijnselen.

ik zit nu zo laag,1 mg in de ochtend en 1 mg in de avond.

ik heb het de afgelopen tijd vooral ook heel benauwd, letterlijk.

en als ik buiten loop, beweegt alles met mij mee.

zweten en hartkloppingen en angst gedurende de nacht.

 

dankzij de antidepressiva houd ik mij nog net staande.

daar is alles ook wel mee gezegd.

 

zet hem op lieden !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik kwam ineens weer op dit oude draadje terecht.
Hoe gaat het met jullie?

Met mijn vrouw gaat het steeds beroerder, ze voelt zich zooooo zwak, kan niet eens meer lopen bijna.
Vanmiddag gaan we naar de verslavingskliniek voor een adviesgesprek, ik hoop dat ik haar in de auto kan krijgen.

Ze gebruikt op het moment 15 tot 20mg Diazepam, 3 keer 10mg Oxazepam en 15mg Mirtazapine.
Vinden jullie het vreemd dat ze niet meer kan lopen bijna?

De huisarts vindt het een psychosomatisch verschijnsel als gevolg van haar angst en vindt dat ze maar moet gaan sporten. :face-icon-small-shocked:

Ik vind dit niet normaal meer, ze kan haar eigen tanden amper nog poetsen, dat moet al voor het aanrecht, naar boven lopen
kost te veel energie.

Eerst proppen ze je vol pammetjes en dan gaat u maar naar een kliniek als u niet meer kunt stoppen, stelletje @#$#$%$$

Ze is soms zo wanhopig dat ze het jammer vindt dat ze 's morgens weer wakker wordt. :blush:

 

Groetjes, Asterix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Asterix,

Wat een ellende kunnen deze medicijnen toch aanrichten he! Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je vrouw en jij de hulp gaan krijgen, die jullie nodig hebben! Maar verwacht niet teveel van de medische wereld! Er hebben er weinig verstand van! Het ligt nooit aan de medicijnen, nooit aan de artsen, maar altijd aan jezelf. Geloof dit niet! Dit zijn wel degelijk de gevolgen van deze medicatie! Lees de Ashton Manuel en probeer echt langzaam af te bouwen! Het gaat een lange, harde strijd zijn, hier ga ik niet om liegen! Maar hij is echt de moeite waard! Het leven wordt terug zoveel mooier! Ik hoop dat jij de kracht vindt, die je vrouw nu niet meer heeft, om hier samen door te komen! Heel veel moed toegewenst, jullie kunnen het!

En die wanhoop, herkenbaar hoor, maar zeg haar dat ik beloof dat dit  ooit weer over gaat! Enkele maanden geleden, zou ik dit zelf ook niet geloofd hebben, maar het is echt waar!

Liefs,

Ellendig, Elke 

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...