Spring naar bijdragen

Autisme Spectrum (in relatie tot alcohol)


Roberto

Aanbevolen berichten

Voor wie er geinteresseerd is:

Gratis boek: Autisme in ontwikkeling
Ophalen in Zwolle of 6 euro voor verzend- en verpakkingskosten.

http://dinekehartman.nl

Dineke en Robin Hartman kregen toen hun zoon Thomas drie jaar was de boodschap dat hij klassiek autisme
met sterke vermoedens van een verstandelijke beperking had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Roberto changed the title to Autisme Spectrum (in relatie tot alcohol)
  • 6 months later...

Vorig jaar ben ik samen met mijn hulpverlener intensief bezig geweest met het werkboek GRIP, aan de slag met verslaving en stress bij autisme.
Sindskort ben ik overgedragen aan het FACT-team* en ben ik mij aan het verdiepen in allerlei GGZ-standaarden voor professionals.
O.a over autisme. De term verslavingsgevoelig wordt hierin genoemd, maar niet verder toegelicht.
Voor wie geïnteresseerd is:

< Zorgstandaard Autisme>

*FACT staat voor Flexible Assertive Community Treatment  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik ben een hoogfunctionerend autist.  Alcohol is voor mij altijd een coopingsmechanisme geweest, al dan niet bewust. 

Twee jaar geleden heb ik besloten (ik werd 50) dat ik mij een wat makkelijker leven zou gunnen en ben in behandeling gegaan bij ASC in Amersfoort. Uiteindelijk heb ik medicatie gevonden (na wat experimenteren met diverse mogelijkheden) die mij goed helpen. 

Dit was voor mij ook mede aanleiding om mijn alcoholgebruik eens goed onder de loep te nemen, wat uiteindelijk twee jaar later tot heeft geleid tot het besluit helemaal te stoppen met drinken. De cooping werd nu inmiddels door de medicatie gedeaan immers. 

Ik ben blij deze stappen te hebben gezet en mijn leven is een stuk relaxter geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...