Spring naar bijdragen

4 jaar hoge dosis Clonazepam en nu er bijna vanaf. (hoop ik)


Gaba

Aanbevolen berichten

Blijf op dit forum ! 

We willen je wel helpen.Ik begrijp je wel. Het is verschrikkelijk.

Van te twjjfelen word je inderdaad onrustig.

Je loopt nu toch ook niet als een zombie rond. Wel dan zou je dat ook niet doe met 2 maal 10 mg Diazepam.

En dat is een veilige manier om van de rivotril af te komen!

En...ik denk niet dat je zomaar dat allemaal kunt afbouwen en er bij blijven werken....denk daar eens over!

Je mag op ons rekeen , maar je hebt verder ook nog veel hulp en steun nodig.

Ik geef ook geen kritiek! Het is aartsmoeilijk . En je verdient een goede oplossing

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is jou keuze. Maar kanarie geeft de weg aan, die wordt beschreven als beste methode in da Ashton manual.

Gaba, had ook liever de rivotril verder afgebouwd. Maar dit is heel moeilijk, hij schraapte het pilletje telkens over schuurpapier.

Wij kunnen niet in jou plaats beslissen, jij moet doen wat je denkt dat het beste is voor jou! Wij willen je enkel goede raad geven, omdat we zelf door en nog door deze hel gaan. Ik zelf ben niet afgebouwd, dus kan niet zeggen wat ik het beste vind.,wees gewoon voorzichtig meisje, het is echt geen klusje dat in een , twee, drie geklaard is. Hou hier rekening mee, zodat je niet hervalt.

Ik wens je veel succes! Als je er echt achter staat, gaat het je lukken!

Lees net je berichtje, niemand wil je kritiek geven hoor, verre van, we weten hoe moeilijk dit allemaal is. Als je echt de rivotril verder wil afbouwen, zou ik nog eens raad vragen aan gaba. Het is frustrerend, want je wil zo snel mogelijk van deze rommel af zijn, snap het wel! Het komt goed, je moet geduld hebben en even door een moeilijke periode. Maar achteraf zal,het dat allemaal waard geweest zijn!

Liefs,

Ellendig

bewerkt door Ellendig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben juist zo blij dat ik van 15 mg diazepam nu op 3 a 4 mg zit.

En de rivotril van 1.5 mg op +/- 0.75 mg.

Dan staat het toch enorm tegen om de diazepam hogen te gaan maken als dat ik ooit slikte? Dit kan ik in mijn hoofd niet plaatsen om dat te gaan doen.

k Vroeg advies over de druppels wat beter is en enige wat ik hoor is alcohol en dIAZEPAM.

Ik ben 6 jaar een dagelijkse zuiper geweest. Minimaal 10 bier elke dag. Nu ruim 1.5 jaar daarvan af. Nu alleen in het weekend de avond eens 2 tot 3 bier.

Zou niet weten waarom ik dat moet stoppen. Weet ook wel dat het effect heeft op de medicatie maar ik ben al lang trots op mezelf dat ik zo ver gekomen ben.

Ik ben 24 jaar. Ik ga op stap. Ik MOET werken. Ik wil nog kinderen. Ik ben jong. Ik wil van alle rotzooi af. En af en toe genieten van een lekker drankje. Ben je daar niet jong voor?

Ja ik heb een klote leven achter de rug. En heb al ontzettend veel verschillende medicatie gehad. Als iemand mijn verhaal wil weten wat mij lijkt van niet. Dan die k dat zoiezo niet hier openbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anouk, ik vind het heel erg om te horen dat je al zo een zware weg hebt moeten afleggen! En idd, knap van je dat je al heel wat minder drinkt! Al wat ik geschreven heb, is echt niet om je de les te spellen of kritiek te geven. Niemand van ons, heeft hetzelfde leven, ieder heeft zijn problemen en niemand zal oordelen over dat van jou. We zijn hier een forum, om elkaar te steunen, want dat is wat wij nodig hebben, omdat dokters niet weten wat ze moeten met benzo 's. Ze schrijven ze veel te lang voor en als je er dan vanaf wil, dan sta je daar alleen! Want zij weten niet hoe en ontkennen dat er ontwenningsverschijnselen zijn die zo lang kunnen duren. Ze zeggen dat je na een week of twee geen klachten meer kunt hebben. Wij hameren op alcohol, omdat het de genezing in de weg staat, omdat het ook op de gaba receptoren werkt. Niet omdat wij vinden, dat je niet mag genieten van een biertje.

Ik hoop echt dat je beter mag worden! Ik wens dit niemand toe!

Als je graag een prive berichtje stuurt, mag dat he! Je kan hier op het forum prive berichten versturen. Je moet ook niet, het is zoals je zelf wilt. Ik ben zelf een vrouw van 36, heb twee tieners en een man met een alcoholprobleem. Ik heb ook al heel wat achter de rug. Ben mama geworden op 19 jarige leeftijd. Mijn kids hebben beiden een autisme spectrum stoornis. Dat is in het kort, wie ik ben.

Geef niet op meid, er komen terug mooie momenten!

Veel liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb op mijn 16e een kind verloren doordat de ha mij te jong vond.

Zware depressie beland. Harddrugs gebruikt. Daarna begon de fibromyalgie op mijn 17e en kreeg ik tig pillen voorgeschreven.

Ik ben al zo ver gekomen nu. HeB nu een stabiele relatie bijna 4 jaar. Drink niet meer dagelijks en wil op Den duur van alle medicatie/drugs af.

Voel me vreselijk. Heb boderline, ptss , pds, fibromyalgie, spasmofilie, restless legs, te hoog cholesterol en obesitas door alle medicatie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht nochtans dat mijn voorstel de juiste keuze was. Spijtig!

Wat denken je moeder en je partner ervan?

Zomaar op je eentje geraak je er niet vanaf.

Kan je ergens anders hulp en raad krijgen ?

Ik weet dat je hier in nederland en belgie ivm ontwennen heel moeilijk hulp kunt krijgen. 

Als je ergens meer hulp en raad kunt krijgen dan hier ....wacht niet langer. Maar ik vrees er voor.

Ik heb zelf ervaren dat er nergens anders dan op dit forum hulp te verwachten is.

 

En ja je mag al heel fier zijn op jezelf met de afbouw die je tot nu toe gedaan hebt.Het is zelfs een formidabele prestatie. Ik vermoed zelfs dat je te vlug afgebouwd hebt.

Ik voel ook dat je een beetje kwaad word...dat is normaal als je zo radeloos bent. Ik ben dat ook dikwijls.

 

Ik heb het deze nacht en nu ook nog verschrikkelijk lastig als gevolg van reeds lang nochtans gestopt te zijn met verslavende benzo's.

Ik weet dus hoe erg het is en juist daarom wou en wil ik je helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je laatste berichtje gelezen. Het is vreselijk erg. Ik leef zo met je mee dat ik zit te schreien

Maar je bent niet alleen. 

Ik wou dat ik meer kon doen. De wereld is niet rechtvaardig.

Maar mijn leven is ook niet over rozen gegaan. Ik kan het je verzekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer ook zeker niet mijn leven erger te maken als die van een ander. Weet dat ik niet alleen ben die het moeilijk heeft.

Ik was een tijdje geleden ontzettend gelukkig. Sinds januari weer lekker aan het werk.

Maar nu met het afbouwen van de rivotril zit ik inderdaad alsmaar vol woede, frustratie en depressie. Het gevoel dat niemand mij begrijpt. Kan ook pad vrijdag weer bij de ha terecht. Dit soort dingen hebben schijnbaar geen voorrang. Voel me inderdaad heel alleen.

Tuurlijk ziet mijn vriend Hoe ik als een bleek levenloos vogeltje op de bank lig nu af en toe. Maar mannen zouden geen mannen zijn als ze.niet ook.gefrustreerd raken van de Veel mindere aandacht die hij nu krijgt van me. Hij kan verder ook niets voor mij doen. Hij heeft nooit medicatie gehad dus kan er ook niet over meepraten.

En mijn moeder weet ook niet wat te doen. Veel kunnen ze ook niet doen. Behalve geduld met me hebben..

Dus ja, ik voel me op het moment zo alleen op de wereld in deze strijd. Al weet ik dat ik niet de enige ben. Maar wel in mijn omgeving. En dan nog is geen 1 verhaal hetzelfde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dit allemaal niet direct kunt  wat ik voorstel dan begrijp ik dat natuurlijk wel.

Denk er eens rustig over na. Maar wat je ook zeker niet moogt doen is te bruusk willen stoppen.

Het zou je helemaal kraken. En dan ga je van de wederomstuit teveel nemen.

Spijtig , je verdient nu nochtans eindelijk een mooi rustig leven.

En nu moet je ontwennen! 

Wacht een klein beetje en vermeerder ondertussen niet.Denk na, maar niet teveel , dat is ook niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is normaal dat de mensen in je omgeving niet weten hoe ze moeten helpen. Ze kunnen dat ook niet en dat is voor hun ook heel erg. Soms worden ze daar zelfs kwaad vooruit machteloosheid. Maar dit wil niet zeggen dat ze je niet graag zien en zouden willen helpen. Maar ze kunnen niet.

Hier op dit forum zijn er wel mensen die je begrijpen. Maar het zomaar oplossen kunnen we natuurlijk niet.

Maar als je het moeilijk hebt ...schrijf het hier op dit forum....Dat helpt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent niet alleen Anouk, iedereen op dit forum is van de benzo af of aan het afraken met allerlei bizarre klachten van de ontwenning. Het is een eenzame strijd, je omgeving heeft er mee te maken, voor partners (ook de mijne) absoluut niet makkelijk, maar krijgt een ander persoon voor terug. Je hebt pech dat Je aan een van de meest potente benzo zit. Lorazepam is een goede 2e, ik bouw langzaam af en is behapbaar. Lees de reactie van Gaba, hij is er vanaf gekomen, hij deed ook langzaam en dat is denk ik de enige weg. Liefst willen wij morgen af, maar dat kan ff niet, of een CT maar daar lees je op dit forum geen goede ervaringen mee. Ik mag dat ook niet van arts, en 2e arts ook niet, volg nu Ashton en dat gaat, die heb ik bijgevoegd en hierin is een afbouw rivotril opgenomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Anouk,

 

Je hebt ook al een zware weg afgelegd meisje.  Wel moedig van jou dat je dit met ons wil delen. Jou verhaal pakt mij enorm, heb een zoon van jou leeftijd. Dit is geen leven voor een jong meisje, al die ellende. Ben blij dat jij dit forum gevonden hebt en hoop dat je de nodige steun zal krijgen. Ik wil mij niet opdringen maar indien nodig ben ik één en al oor. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anouk,

 

Voor iemand die zwaar aan de drugs is geweest, gebruik je nog maar weinig medicatie, joh.

Wat ben jij van ver gekomen. Jeetje.

Petje af !

Ik ken ex- verslaafden, die nog aan een equivalent van 150 mg diazepam of meer zitten.

Wat jij nog slikt, valt reuze mee.

Hartstikke goed, dat je dit al bereikt hebt !

Ellendig, dat je nu als een dood vogeltje op de bank ligt.

Jammer, dat het gelukkige gevoel weg is.

Borderline problematiek, naar. Knap, dat je al 4 jaar een relatie hebt.

Begint vroeg in de ontwikkeling. Separatie/individuatie problemen. Moeilijk, hè? en dan de rest nog. Wat een rugzak vol....extra large...

Geen CT doen hoor, met die rivotril.

Handig, dat er ook rivotril in druppelvorm bestaat, als je het niet ziet zitten om het om te zetten naar diazepam, wat ik me kan voorstellen, omdat je juist van een hogere dosering hebt afgebouwd naar 4 mg, dan lijkt mij dat geen gek idee, hoor. Zo kan het natuurlijk ook, heel langzaam afbouwen. Niet impulsief plotseling stoppen, hoor.

Je hebt al veel voor de kiezen gekregen, jij bent sterk, ook al voel je je nu een levenloos vogeltje.

Sterkte !!!

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen... en anderen natuurlijk

Nee in 1x stoppen lukt niet en ga ik ook zeker niet doen.

En inderdaad wil ik het met de druppels gaan proberen. Denk alleen wel dat het verstandig is om dan 3x daags 3 druppels te doen (dus 3x 0.3 mg).

Is wel iets hoger als nu maar daarna wel makkelijker af te bouwen lijkt mij. Anders is het nu al gelijk weer een stapje minder.

Hoe denken jullie hierover om een klein beetje meer te gebruiken de eerste weken met de reden om het gemakkelijker te maken kwa afbouw?

Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwhoen, ik denk dat je je vergist, ik heb het stukje van dat dood vogeltje niet geschreven. Ik ben nog steeds redelijk goed.

Anouk heeft idd al een zware weg afgelegd, maar vraag me wel af wanneer de diagnose borderline gesteld is, was dit tijdens gebruik van medicijnen? Want dit kan de oorzaak dan wel zijn. En als je mss helemaal benzo vrij bent, dat er helemaal geen sprake meer is van borderline. Bij mijn tante, die alcoholiekster is, is deze diagnose ook gesteld. En ik ben er van overtuigd dat zij dit nooit gehad heeft. Maar ze hebben haar in de kliniek vol gestoken met allerlei medicatie. Ik weet niet dat dit bij jou zo is he, maar wil het maar aanhalen dat dit wel is het geval kan zijn.

Hoop dat je snel terug kan genieten van het leven!

Liefs,

Ellendig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ga je dan geen diazepam meer gebruiken?

Als je geen diazepam meer neemt vermeerder je dan eigenlijk niet.

Je zou dan elke week 1 druppel minder kunnen nemen. dan zou je er na 9 weken vanaf zijn.

Maar dat gaat dan veel te rap. En minder dan 1 druppel kan je niet nemen...

Ik denk dat dit zeer lastig zal zijn.

Vandaar dat overschakelen op diazepam voorgesteld wordt in de Ashton Manual. 

Als je 20 mg Diazepam neemt zou je er 20 weken kunnen over doen , want er bestaan tabletten van 2mg die je in 2 kunt doen.

Maar uiteraard is dit maar mijn visie en begrijp ik wel dat je zelf kiest.

 

Ik denk ook een beetje hetzelfde als Ellendig. Ik weet het natuurlijk niet ,maar van al die pillen krijg je van alles.

Wie weet zijn al die "stoornissen" wel verdwenen als je volledig benzovrij bent.

Wie weet ...het kan....maar ben natuurlijk niet zeker.

Wel zeker is dat je je veel veel beter zal voelen.

Slaapwel 

bewerkt door Kanarie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Boderline is bij mij op 14 jaar al vastgesteld. Toen gebruikte ik nog helemaal niets. En kan me ook wel vinden in die diagnose. Heb na veel therapie het wel redelijk onder controle hoor. Het is nu iets dat zo nu en dan ff de kop op steekt.

En ja de diazepam wil ik dan inderdaad stoppen. Zal het altijd wel in huis houden mocht ik zwaar krampen hebben of als het in mijn rug schiet. Maar ook alleen daarvoor wil ik het op Den duur gebruiken als je begrijpt wat ik bedoel.

Diazepam alleen als echt nodig. Niet voor dagelijks. Daar is het lijkt mij ook voor bedoeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar het boek gelezen BorderlineTimes van Dirk De wachter. Daarin staat dat bijna iedereen het etiket borderline kan opgeplakt krijgen. 

Dus daarom moet je zich geen zorgen maken.

Sommigen krijgen het etiket Borderline, andere angststoornis , nog anderen nog iets anders. 

Als je naar de psychiater gaat en je krijgt geen stoornis opgeplakt dan ben je pas abnormaal.

 

9 druppels Rivotril per dag en na een week als het doenbaar is 8 druppels , na nog een week 7 druppels enz...

Maar als het niet doenbaar is uiteraard langer wachten tot je vermindert.

zie je dat zo zitten?

 

Laat ons hopen dat je de moed hebt om vol te houden. Maar je hebt al bewezen van heel moedig te zijn dus ik denk wel dat het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...