Spring naar bijdragen

Even kennismaken


Lange

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik ben een man van 33 die nu 17 jaar blowed en er dolgraag mee wil stoppen, alleen bij het idee alleen al kan ik aan niks anders meer denken en ga ik alleen maar meer blowen of ik word zeer sjagarijnig en om mezelf dan in de hand te kunnen houden moet ik dan weer blowen (misschien slap excuus maar toch)ik ben in 2009 bij maatschappelijkwerk geweest daarvoor toen waren mijn beide kinderen 4 en 1 jaar oud aangezien ik voor de geboorte van mijn kinderen ik ook nog andere dingen gebruikte waaronder speed en xtc maar daar gelukkig zelf mee heb kunnen stoppen was het advies van mw. Dat ik er wel overheen zou groeien als ik maar oprecht was dat ik echt wilde stoppen.

Nu ben ik 5 jaar verder en meerdere echte pogingen gedaan maar nog steeds niet gelukt.

Mijn kinderen zijn nu 8 en 5 en vooral mijn hoogbegaafte dochter vraagt zich af wat ik soms ga doen als ik weer na de coffeeshop ga dat vertel ik natuurlijk niet maar toch ik probeer het voor hun te verzwijgen maar dat gaat steeds moeilijker angezien mijn hele kenniskring blowed. Ik zit momenteel in de ziekte wet ik heb last van depressies en voel me niet meer op mijn plek ook thuis niet meer ik zit zo vast in de situatie dat ik er emotioneel van word.

Om toch even positief te eindigen ik ben vandaag nog steeds nuchter. En kan mezelf redelijk in de hand houden tot nu toe dan. uur voor uur gaat de dag vanzelf voorbij. Hopend dat het zo blijft tot de kinderen slapen althans dan mag ik wel boos zijn.

bewerkt door Lange
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabje,

Dank je en hoop het ook

Ach ja vandaag overdag ging het goed, alleen s'middags kwam een vriendin overstuur langs vanwege een zwaar overspannen en mentaal ingestorte man dus haar met haar kinderen opgevangen en proberen te troosten met z'n allen gegeten, en als 'psychiater' zit er zelf helemaal doorheen dus beetje raar maar je probeert iets te doen,maar naar haar man toe naar zijn zoveelste bedrieging via de app klein dilemma is dat hij ong net zo veel blowed als ik.

Ach ja al met al ben ik redelijk tevreden over vandaag ik heb om 18u vandaag toch een joint gerookt en zonet ook nog een,normaal gesproken rook ik s'ochtends al dus er zit wel iets positiefs aan de dag.

Take care

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is lastig inderdaad om dan voor psychiater te spelen, maar wel goed van je dat je toch ondanks je eigen gevoel er wel bent voor haar!

Heb je zelf een vrouw trouwens?

 

En daar kan je ook heel erg tevreden mee zijn! Ik ken het, gelijk s'ochtends beginnen maar als je op een zondag over de hele dag 2 joints op hebt, kan je best trots zijn op jezelf!:-) Probeer later te beginnen. Merk ik ook aan mezelf dat als ik om 7 uur een op heb wil ik om 11 uur weer. Dus, tip van de dag.. wacht tot je het echt niet meer volhoudt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sabje

Dank je ik zal het proberen.

Heb vandaag een slechte dag heb de kinderen naar school gebracht en ben daarna al verzwakt en geblowed

Helaas daarna migraine gekregen dus toen maar naar bed en ben er nu net uit.

Oh ja en ik ben getrouwd inderdaad.

Hoe is het jou gegaan vandaag?? jou doel is om te minderen toch?

En bedankt voor je aandacht tiss toch fijn als er iemand reageert

Take Care

bewerkt door Lange
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee lange...heb je berichtjes gelezen. Ik weet hoe moeilijk is om de knop definitief om te zetten...ik heb in principe een half jaar elke avond mijn laatste joint gerookt. Ook ik rookte mijn eerste joint zodra ik wakker was en vond dat ik prima functioneerde. Ik hield immers een heel gezin draaiende. Ik heb 2 puberzonen en ben als de dood dat ze ook gaan roken. Ik zit steeds er op te hameren dat ik dat ni wil en dat ze mij als voorbeeld moesten nemen. Want ik ben immers verslaafd. Hoe krom is dat. Als jij kan stoppen met xtc en speed dan kan je ook stoppen met cannabis. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Want ik werk hard en heb toch een verzetje nodig? IK schaamde me kapot als de kinderen boven in mijn blow hok kwamen

Of als ze vrienden mee naar huis Namen. Want je kon het gewoon ruiken. Om Hulp in te roepen vd verslavingszorg was ook ni makkelijk. Maar ik kon het duidelijk niet alleen. En nu ben.ik al 26 dagen clean. Maar het gaat nog steeds met de dag. De ene dag gaat het beter dan de andere. Mijn man is nu een.jaar gestopt en wil er niks meer van weten. Maar ik ging gewoon stug Door met blowen met de belofte dat ik ging stoppwn maar dat graag op mijn manier wilde doen. Pfff als ik weet dat ik ga stoppen dan is de hek echt van de dam. Ik ging alleen maar meer blowen. Pffff en het idee dat ik nooit meer kan blowen wordt ik ook ni vrolijk van

Maar dit is een begin. Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe. Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sampie

Wow toch best veel overeenkomsten ik heb wel veel respect voor je dat je het nu al 26 dagen volhoud

en ben ook wel een beetje jaloers.

Ik heb me inmiddels ook aangemeld bij verslavinszorg alleen tot nu toe hebben ze me een stuk verder in de narigheid geholpen ik kreeg naar het intake gesprek een uitnodiging voor een vervolg gesprek over de mogelijke behandelingen enz

waar uit is gekomen dat h et miss verstandig is om even uit mijn situatie gehaald te worden en even te detoxen kortom naar een kliniek toe, vind het wel spannend en ben benieuwd wat me daar te wachten staat.

Echter enkele uren naar dat gesprek werd ik gebeld door de medew van verslavinszorg met de mededeling dat ze op zeer korte termijn een plek voor mij hadden in de kliniek ik moest regelen wat er te regelen was en me voorbereiden op een name,ikke met lood in me schoenen naar mijn werkgever met de billen bloot helaas zijn we nu alweer 3 weken verder en zit thuis en heb nog niks gehoord van de kliniek inmiddels wel weer kontakt gezocht maar geen concreet antwoord terug

gehad.

Bedankt voor je reactie en Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lange,

 

Ik ben een buurman van de alcoholafdeling. Ook namens mij welkom hier.

Dapper van je en van Sampie ook, dat je je hebt aangemeld bij verslavingszorg. Ik heb dat aan het begin van het jaar ook gedaan en mij heeft het erg goed geholpen.

Ik wens je veel succes hier en straks al je opgenomen wordt.

 

Ik las bij Sampie dat het idee, nooit meer te kunnen blowen zo naar voelt. Ik heb dat qua drinken de eerste weken en maanden gewoon opzij geschoven en van dag tot dag niet gedronken. Ik zei en dacht "vandaag neem ik de eerste niet". Zo ben ik de eerste tijd doorgekomen. Toen dat wat makkelijker werd, ben ik eens gaan nadenken.

 

Nogmaals succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je!

Lange, het heeft even zijn tijd nodig hier, denk ik. Jullie zijn nu al met vier, geloof ik.

Stug volhouden, dan komen er wel meer deelnemers denk ik.

Af en toe kom ik nog wel even buurten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Is moeilijk maat ik rook al 20 jaar en ben sinds kort gestopt moeilijk maar waar een wil is een weg,al is dat makkelijker gezegd dan gedaan:-)

Elke dag weer een strik maar als goed is wordt het steeds beter schijnt!:-)?!(ik heb inde breijder stichting geweest maar dat schiet niet op daaro,

Mag vragen wat het jou zo moeilijk maakt??ik heb een stuk van je gelezen maar niet alles ,heb neot zo veel geduld(ADHD)om lange verhalen te lezen helaas ,maat kwam me zo bekent voor wat il las dat ik dacht effe way schrijven:-)

Hoop dat het lukt bij je en als je met een mede blowende stopper wilt kletsen of weer ik dan kan je altijd schrijven:)is al moeilijk genoeg om het te doen...... X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hoi, ik ben serkan en heb zelf ook een cannabis probleem. Ik heb 24 jaar lang geblowd en ben sinds 4 dagen weer aan het proberen om te stoppen met sigaretten en cannabis. Dit is al mijn 5e poging, en hopelijk gaat het dit keer lukken. Sinds ongeveer 5 jaar gaat het slecht met mij, kan er niet meer zo goed tegen als voorheen, heb mij helemaal afgezonderd van alles en iedereen. Ik moet weer een leven opbouwen, en dat is best lastig. Ik ben hier voor een beetje kontakt met andere lotgenoten omdat ik een beetje moeite heb om ook naar buiten te gaan. Veel succes allemaal...

bewerkt door Serkan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...