Spring naar bijdragen

Geminderd met cannabis


Sabje22

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben Sabje22, en zoals de naam al zegt ben ik 22 jaar oud. De afgelopen 4 jaar heb ik samengewoond met mijn inmiddels ex vriend en van die 4 jaar blow ik nu 3,5.

Sinds vorige week is het uit en woon ik weer bij mijn ouders. Ik ben met blowen geminderd van ongeveer 3 per dag (maar wel zorgen dat ik de hele dag stoned was) naar 1 s'avonds na het eten. Vrienden heb ik niet meer, alles is verwaterd dus op het moment heb ik gewoon echt helemaal niemand, vandaar dat ik me hier heb aangemeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Sabje22, en zoals de naam al zegt ben ik 22 jaar oud. De afgelopen 4 jaar heb ik samengewoond met mijn inmiddels ex vriend en van die 4 jaar blow ik nu 3,5.

Sinds vorige week is het uit en woon ik weer bij mijn ouders. Ik ben met blowen geminderd van ongeveer 3 per dag (maar wel zorgen dat ik de hele dag stoned was) naar 1 s'avonds na het eten. Vrienden heb ik niet meer, alles is verwaterd dus op het moment heb ik gewoon echt helemaal niemand, vandaar dat ik me hier heb aangemeld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè sapje. ..Hoe gaat het met minderen...goed van je dat je wat wil doen aan je verslaving. ..ook ik was van s ochtends vroeg tot vlak voor het naar bed gaan stoned...ik rookte 3 a 4 jointjes per dag...

Dit is mijn 10e stopdag...De ene dag gaat het beter dan de ander.

Minderen is niks voor mij...bij mij is het alles of niets...op dit moment heb ik veel zin om te blowen....pfff...

Gr.sampie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi sapje.

Leuk weer wat van je te horen. Heb wel eens aan je gedacht hoor. Vervelend dat je poging tot minderen niet gelukt is. Maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan. Je zit duidelijk niet lekker in je vel. Daarom is het niet zo raar dat je meer ben gaan blowen. Je moet ook leren om met je verdriet en het verlies van je ex-vriend om te gaan. Kom af en toe gewoon hier posten. Misschien dat je hier inspiratie kan op doen. Heel veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sapje.
Echt heel * dat je je zo voelt. En er is geen joint op deze wereld die je dit alles kan doen vergeten. Want na deze joint volgt er weer volgende. Het blijft maar Door gaan. Ik merk dat je heel erg voelt afgewezen Door je ex vriend. Geef je zelf wat tijd en wees niet zo hard voor jezelf. Ook dit kan je overwinnen. Ik moet toch zeggen dat ik het goed van je vind dat je vandaag maar 1 joint hebt gerookt. Blowt je ex vriend ook.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja,, door hem ben ik ook gaan blowen.. Zo voel ik me ook maar ik heb het * zelf veroorzaakt door niet gewoon te werken of naar school te gaan.. Dus ik snap ook heel goed dat hij me niet wil en dat niemand mij interessant zou vinden.. Ik moet mezelf ook tijd geven. Ik 'verwerkte' het door gelijk door te gaan naar de volgende maar heb nu ook aan hem toegegeven dat ik niks voor hem voel.. Ik moet mezelf eerst op een rijtje krijgen..

Morgenavond naar mn ex om met hem mn verjaardag te vieren,, misschien heb ik dan nog een leuke avond.. 

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat.. Mn verjaardag doorgebracht met m'n ex.. s'ochtends was zijn plafond naar beneden komen vallen dus hij belde me s'middags al of ik wou komen helpen met opruimen en de kat zoeken want die was ie kwijt.. Dus goed, ik zo snel mogelijk daarheen.. Geholpen met zooi opruimen en uiteindelijk kwam de kat weer tevoorschijn. Ik pizza besteld voor ons en verder wel een leuke avond gehad. Maar die leuke avond werd weer eens te leuk dus ben ik weer bij hem in bed beland. Spijt van van hier tot tokio, en ik weet dat hij dat ook heeft.. Dus nu weer proberen hem te vergeten en WEER 'opnieuw' te beginnen. Teveel geblowd op mn verjaardag en gister heb ik er ook weer 3 op.. Dus vandaag wordt het weer tijd voor 1..

 

Ik wil ook mn huisarts bellen maar hij is tot volgende week nog op vakantie dus dat moet helaas nog even wachten.. Ik weet het zelf ook echt niet. Ik blijf te lang in bed liggen uit schaamte voor mezelf. Dat heb ik vanmorgen maar aan mezelf toegegeven dat het gewoon schaamte is en meer niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sapje

Nog gefeliciteerd met je 23e verjaardags. Weet je...as jullie as vrienden uit elkaar zijn gegaan is het echt niet raar as je bij elkaar in bed beland...ook dat kan een manier van afscheid nemen zijn. Dus voel je er vooral ni schuldig over. Maar probeer jezelf wel te beschermen as het jouw te veel schade brengt of hoop dat het weer goed komt. Je zegt of denkt dat je ex er ook moeite mee heeft. Het is duidelijk dat jullie breuk nog tijd nodig heeft. Wees lief voor jezelf. En het feit dat je bezig ben met minderen of stoppen met cannabis is ook wel wat voor te zetten. Het willen stoppen en het echt doen daar kan veel tijd tussen zitten. En ik spreek uit ervaring. Ik heb er deze keer 3 maanden over gedaan om de knop echt om te kunnen zetten. Ik ben nu 23 dagen clean en begin er steeds meer in te geloven dat het me deze neergaat lukken. Blijf hier posten dan blijf je er mee bezig. En naar de huisarts gaan zoals Gerrit opperde is geen slecht idee. Miss kunnen jullie samen kijken wat jij precies nodig heb om je doelen te bereiken.

Gr sampie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren goed volgehouden en het bij 1 joint gehouden. Vandaag eindelijk weer eens vroeg opgestaan en daadwerkelijk iets gedaan met de dag. 1 jointje op na het eten.

Gaat redelijk vandaag met me.. blij dat ik iets heb gedaan met de dag maar nadat ik die joint heb gerookt voelde ik me toch weer somber.

 

Wil mn ex niet meer spreken en niet meer zien het liefst omdat ik weet dat hij me pijn doet en pijn zal blijven doen in de toekomst. Het is op sommige momenten gewoon heel lastig om hem niet te bellen of te smsen omdat ik hem wel zie als mijn beste maatje die ook alles van me weet en waarmee ik de afgelopen 4 jaar heb gedeeld. Ik weet aan de andere kant dat hij mij niet ziet als 'beste maatje' en dus is hij zo bot mogelijk tegen me, totdat ie er zelf weer 'klaar' voor is. Kan ik ook wel begrijpen.. En nja.. laat ik maar weer ophouden over mn ex.. Het punt is dat hij me niet gelukkig maakt en dat ik dat wel ben als ik hem niet zie of spreek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabje, ook relaties/vriendschappen

die niet goed of voedend voor jou zijn

kunnen verslavend werken.

Wat is er binnenin jou dat jij daarin vast zit

die ene joint die jou somber maakt

wat voegt dat dan toe voor je?
Mag je je wel echt goed voelen?
Soms zijn mensen bang voor het positieve.

Klinkt gek, maar onderzoek eens voor jezelf

of er overeenkomsten zijn

en wat je echt wilt en nodig hebt!

Ga voor jezelf Sab

er is er maar één van (Loesje geloof ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sabje22

Ik ben nieuw op dit forum maar wil je graag nog feliciteren met je verjaardag,

En je succes wensen met je strijd ik hoop voor je dat dit jaar voor jouw een keerpunt gaat zijn

en dat je je rust zal kunnen vinden.

Ik heb helaas niet zoveel advies voor je maar wens je alle sterkte toe

Groet Gerben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond weer mijn ex opgezocht.. Zaterdagavond,, ik verveelde me dood en werd er een beetje zout van. Hij zou eerst naar vrienden gaan en is me om 11 uur op komen halen. Met hem mee naar huis gegaan, jointje gerookt,, filmpje gekeken biertje erbij.. was weer gezellig en uiteindelijk toch maar blijven slapen. Vandaag goed gesprek met hem gehad en het begint erop te lijken dat hij (eindelijk) gaat accepteren dat ik hem toch echt wel als mn beste maatje zie door dik en dun die alles van me weet. Het is een moeilijke jongen, die niet altijd alles op de goeie manier doet zeg maar.. Weet dat het beter is voor ons allebei dat we uit elkaar zijn maar ik heb hem wel nodig.. Hij motiveert me weer om goeie dingen te doen enzo en daarom kwam ik vandaag ook voor de verandering met een goed gevoel weer thuis. Misschien ook omdat ik weet dat ik woensdag weer naar hem toe kan.. Maar goed, hij heeft me vanmiddag uit zichzelf nog een smsje gestuurd (geen slijm slijm) dus dat vond ik al heel wat.

 

Goed.. genoeg daarover. Vandaag verder wel een redelijk goeie dag gehad. 1 joint op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabje

Het lijkt erop dat jullie nog wel gek op elkaar zijn en als hij je een goed gevoel geeft dan zou je er voor moeten gaan.

Aan de andere kant als hij ook de oorzaak is van jou gebruik dan word dat moeilijk en als je daar met hem niet afkomt

Dan zul je toch met hem moeten breken denk ik.

Mijn ervaring is waar je mee omgaat raak je mee besmet en toen ik 8 jaar geleden wilde stoppen met speed en xtc hebben wij ( mijn vrouw ook) wel moeten breken met onze vriendengroep want die bleven gebruiken en wij konden dan niet konstant nee zeggen meestal wel maar soms niet wat er op neer kwam dat we zolang we met hun zouden omgaan wij er ook niet helemaal van af zouden komen.

Kom de volgende keer als je je verveelt maar op dit forum hebben we iets te kletsen

Ik wens je een fijne en nuchtere dag

Take Care

bewerkt door Lange
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn ook nog steeds gek op elkaar en dat weet ik ook van hem. Weet ik dat ik ervoor moet gaan maar dan moet hij dat ook doen toch..? Hij heeft me nu al 4 keer zonder pardon op straat gezet en weer bij mijn ouders afgeleverd. Kwamen wel elke keer weer terug bij elkaar. Nu is het toch anders omdat hij zo keihard is en dat is ook goed.. maar ik doe mn best en meer kan ik ook niet doen toch?

Hij wil ook heel graag stoppen met blowen en hebben we ook samen al meerdere keren geprobeerd.. Maar dat werd hem niet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sabje,

Meer dan je best kun je inderdaad niet doen,en dat zou hij ook moeten doen,

Ik vraag me wel af hoe serieus hij is als hij je al 4x uit huis stuurt ik weet natuurlijk niet wat er gebeurt is maar als je samenwoond vind ik kun je niet na een willikeurige ruzie je huisgenoot opstraat zetten dat toond in mijn ogen weinig inzet voor de relatie.

het is natuurlijk geven en nemen in een relatie ook mbt het uiten van gevoelens als het goed zou hij je moeten behandelen als een gelijke en rekening moeten houden met je gevoelens.

Ik wens je veel succes

hoe gaat het verder met je? Lukt het een beetje om je doel te halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Gaat redelijk hier,, mn ouders negeren het feit dat ik blow een beetje.. weten niet wat ze ermee aanmoeten. Ik moet zorgen dat ik op tijd mn bed in ga en er op tijd weer uitkom..

 

 

Hallo Sabje, ik ben hier vandaag terecht gekomen, vanwege mijn eeuwige blowgedrag....en zie jou berichtjes ... * zo herkenbaar! Ik ben alleen 10 jr ouder!>

 

Vraag me af hoe het inmiddels met je gaat???

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...