Spring naar bijdragen

gestopt met cannabis en sigaretten


sampie123

Aanbevolen berichten

Hoi gerrit.

Dank je voor je reactie. Het is bij dit onderwerp wel erg stil... maar ik weet zeker dat ik ni de enige ben. Als je ziet hoeveel inloop er in de coffeeshops zijn dan kan je het wel raden.. ook ik had een drankprobmleem.. die ik met enige moeite overwonnen heb... omdat ik wilde afvallen paste drank ni meer in mijn dieet...haha...

Maar cannabis heeft me in zijn macht...maar daar wil ik nu korte metten mee maken...Hoe ervaar je de steun vd verslavingszorg...Want soms twijfel ik...je moet het toch alleen doen...aan de andere kant is het me ni gelukt om blijvend te stoppen...dus...

Gr.sampie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mijn 11e stopdag...het gaat op en af...maar blijf volhouden...ik ben lichamelijk nog steeds moe en heb nergens zin in...mijn huishouden ligt op zijn gat omdat ik geen energie heb...daarnaast beloonde ik tijdens en na een huishoudklus mezelf met een paar blowtjes en nu staat er niks tegenover....maar dat komt wel weer...Hoop ik...ook ervaar ik het leven nu als heel saai

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi agnietha

Dank je wel voor je reactie. Het is hier erg rustig.. morgen ben ik 2 weken clean. Het gaat redelijk...ene moment ben ik trots op mezelf en het andere moment weet ik niet wat ik met mezelf aan moet. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar bezig ben met niet mogen, niet willen. Ook ik had een drankprobmleem. Ik dronk elke dag 1 liter rosé...dat zijn 7 lege flessen per week naar de glasbak en dat icm cannabis. Omdat ik serieus wilde afvallen ben ik ermee gestopt. Want alcohol bevat heel veel calorieën die geen voedingsstoffen bevatten. In 1 jr tijd ben ik 35 kilo afgevallen. Ik ben hier best trots op. Maar ik mag niet roken...niet zuipen en niet vreten. Gelukkig heb ik Hulp ingeroepen vd verslavingszorg. Dit is nieuw voor mij maar ik was echt radeloos. Ik hen 1x pw een gesprek en ik kan er 24 uur pd telefonisch terecht...tot nu toe app ik alleen als ik het heel moeilijk heb...ik krijg elke week urinecontrole. Voor mij een stok achter de deur.

Bedankt voor je bemoedigende woorden. En dat het alleen maar beter kan worden...

Gr. Akuba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is mijn 15e stopdag. Gisteren had ik het erg zwaar en baalde enorm dat ik mijn verslaving zo uit de hand gelopen is...dat ik nooit meer mag genieten van de geneugten des levens. Gelukkig had ik een afspraak bij de verslavingszorg...ik kon me daar aardig laten gaan en kon wat stoom afblazen...soms vind ik het jammer dat ik mezelf heb toegezegd ook geen sigaretten meer te roken....Want ook daar heb ik trek in...kijk veel naar rokende mensen op straat...en benijd ze...ik weet dat het niet hoeft want bijna elke roker weet dat het slecht is en wilt stoppen...maar toch.ik wil jullie bedanken voor de aandacht die jullie mij op dit forum geven...echt super..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè plofkip

Dit is mijn 18e stopdag...daar begin ik mijn berichtjes mee.Wat goed dat je al een maand droog staat. Het is niet zeker niet makkelijk met de ontwenning van cannabis. Ok ik heb nachtmerries en wordt elke nacht badend in het zweet wakker. Ik zat al aan de antidepressiva...dus dat heb is redelijk onder controle. Ik ben heel moe en voel me passief...maar ik hou vol. Als ik nu wakker wordt denk ik nu niet metteen meer aan mijn jointje. Maar verder op de dag komen de trekmomenten weer terug. Ach ja..Wie zei dat het makkelijk ging worden.

Hou vol plofkip...We kunnen het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit

Dit is mijn 23e stopdag..mijn langste periode was 3 maanden. Dus heb ik nog wat dagen te gaan. Het is een mijlpaal voor mij. Ben heel blij dat ik me heb aangemeld bij de verslavingszorg. Het feit dat ik elke week een afspraak heb en daarbij ook urinecontrole krijgt helpt echt om gemotiveerd te zijn en te blijven. Daarbij heb ik gesprekken met een hele leuke vrouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi...Dit is mijn 26e stopdag....het was een zware dag....onverwerkte zaken kwamen naar boven en kon er niks mee...heb de hele dag in bed gelegen...heel veel gehuild ...ook contact gehad met verslavingszorg via de app...had echt een gevoel van ik ga blowen en sigaretten kopen en een fles rose. Het is een fles geworden. Ik moest echt iets ondanks dat ik een stemmetje hoorde om het niet te doen. Ik ben niet bang dat ik weer aan de drank ga. Want ik kan drinken en get weer laten. Hoop dat ik me morgen beter voel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sampie, een zware dag. Die onverwerkte zaken,die naar boven komen, zijn natuurlijk vervelend. Maar het moet er een keer uit misschien.

Sommige dingen uit het verleden zijn niet in één keer weg, maar hebben hun tijd nodig, veel aandacht, veel denken en praten.

Ik wens je daar sterkte mee en veel succes. uiteindelijk kom je er sterker uit als het goed is.

Let op met de drank. Als je verslavingsgevoelig bent, dan loop je het risico dat je het ene middel verwisselt voor het andere. Je zult de eerste niet zijn.

 

Morgen weer een dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sampie

Oh wat naar om te lezen wel knap dat je het toch volgehouden hebt.

Ik hoop dat het inmiddels alweer beter gaat

Ik wens je alle wijsheid toe die je nodig hebt en duim voor je dat je het iets gemakkelijker krijgt

vergeet niet er veel mensen zijn die vol bewondering zijn voor je.

Take care

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NA (Narcotics Anonymous), in Nederland opererend onder de naam NA-Anonieme Verslaafden, zegt in haar "handboek" in het hoofdstuk

HOE HET WERKT het volgende:

 

  De enige manier om niet terug te vallen tot actieve

verslaving is niet die eerste drug te nemen. Als jij bent

zoals wij, dan weet je dat één teveel is en duizend nooit

genoeg. Wij leggen hier sterk de nadruk op omdat wij

weten dat wanneer wij drugs gebruiken in welke vorm dan

ook, of de ene vervangen door de andere, wij onze versla-

ving weer helemaal opnieuw de vrije hand laten.

  Alcohol beschouwen als anders dan andere drugs heeft

bij zeer veel verslaafden een terugval veroorzaakt. Voordat

wij bij NA kwamen,  zagen velen van ons alcohol als iets

aparts, maar wij kunnen het ons niet veroorloven hierover

verwarring te laten bestaan.

  Alcohol is een drug. Wij zijn mensen met de ziekte

verslaving die zich moeten onthouden van alle drugs om te

kunnen herstellen.

 

(meer informatie op www.na-holland.nl)

 

Groetjes en succes, Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje heeft naar mijn ervaring een punt. Ik heb het zelf ervaren toen ik stopte met roken en ter compensatie twee tot driemaal zoveel ging drinken.

Ik heb bij het stoppen met drank, zeker in het begin, veel gecompenseerd met snoepen. Da's ook geen succes en ben ik nu aan het "afbouwen".

De onmatigheid ken in in vele andere gedaanten ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje en Gerrit.

Ik geloof zeker dat er waarheid in rust. Ben er ook voor gewaarschuwd bij de verslavingszorg. En ik heb op mijn kop gekregen van mijn man. Dat drank niet de oplossing is voor de leegte die ik op dat moment voelde. Maar omdat ik zo hard heb gewerkt om 35 kilo afgevallen was ik daar niet bang voor. Ik was ook een dwangmatig eter...en ben weer aan het vreten ...ik ben 3 kilo aangekomen. Help ik ben verslaafd. Vreten...zuipen...roken en blowen. Heb ook geen plezier in sporten. Zit nu in een gevaarlijke zone. Maar niet geblowd of gerookt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...