Spring naar bijdragen

Vervolg tijdsaanduiding berichten


administrator

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties op onze vraag over de weergave van de tijdsaanduiding waarop berichten gepost zijn. Fijn dat jullie meehelpen en meedenken! We zijn er inmiddels achter waardoor het veroorzaakt wordt. Het blijkt om een eigenaardigheid te gaan in het ontwerp van de forumsoftware, in de code dus. Hierdoor wordt er geen rekening gehouden met de zomertijd wanneer iemand niet ingelogd is. De redenatie hierachter is dat het voor het forum niet mogelijk is om de tijdzone van een bezoeker die niet ingelogd is, te bepalen en dus ook niet na te gaan of de zomertijd van toepassing is.

 

Theoretisch gezien is dit te verhelpen. Hiervoor moeten er echter wijzigingen in de code van het forum aangepast worden, het is niet te verhelpen door een wijziging in de foruminstellingen. Omdat dit risico's met zich meebrengt, moet dit eerst getest worden. Vervolgens zullen alle berichten opnieuw van het juiste tijdstip voorzien moeten worden. Ook dit brengt risico's met zich mee. Als er in deze processen iets niet goed verloopt, betekent dit dat het forum crasht. Het doorvoeren, testen en doorvoeren kost dus tijd (en geld). De vraag is of het verhelpen van deze eigenaardigheid (het is uiteindelijk geen bug of fout en vormt ook geen veiligheidsrisico) deze investering waard is.

 

Overigens kun je er zelf wel voor zorgen dat het tijdstip correct wordt weergegeven als je ingelogd bent. Hiervoor klik je op het driehoekje naast je inlognaam, rechtsboven. Kies vervolgens voor 'Mijn Instellingen'. Check of bij Tijdszone GMT + 1:00 geselecteerd is en bij Detecteer automatisch Zomertijd een vinkje staat.

 

Ik hoop hiermee een en ander verduidelijkt te kunnen hebben. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan zijn deze natuurlijk welkom.

 

Prettig weekend!

 

Met vriendelijke groet,

De administrator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de boel maar lekker laten voor wat het is. 

Ingelogd kun je prima de tijd instellen naar zomer- of wintertijd. 

Uitgelogd dus niet. 

Jammer maar niet onoverkomelijk lijkt me. 

De mensen die hier met regelmaat komen weten dat zo langzamerhand wel en kunnen er rekening mee houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...