Spring naar bijdragen

Tips om buikvet kwijt te raken


Acanthus

Aanbevolen berichten

Ik wandel, fiets en met wat hogere zeewatertemperaturen zwem ik graag.

 

Met afstoffen zet ik muziek op en dans erbij.

 

Heeft iemand verder nog goede tips om het door de alcoholhoudende drank opgebouwde buikvet te verbranden?

 

(Ik heb Artritus dus het moet niet te zwaar belastend zijn voor de gewrichten. )

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben er zelf te laks mee

maar gewone buikspieroefeningen kun je op je pc opzoeken.

elke dag 10 min en je komt een heel eind.

Mijn dochter heeft erg goede resultaten met die kettle-gewichten

ook op internet (goedkoop bij de noitcA als ze ze hebben, dat wisselt nl)

en ze drinkt eiwitshakes 1/2 uur vóór ze gaat sporten en die hielp giga,

en dfat overweeg ik zelf ook nog, maar ik vergeet ze steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik zet het er maar bij, wellicht dat iemand er wat mee kan, mij helpt het enorm i.i.g.

Wat kan appelazijn zoal doen voor je lijn?

www.appelazijn.eu

Wat kan koud douchen zoal doen voor je lijn?

www.optimalegezondheid.com/koud-douchen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stijf met kippenvel en een bittere nasmaak, nee bedankt.

Hahahaa, maar wel effectief,.. ;)

Nou ja, goed, bij mij helpt, wellicht bij anderen ook.

I.i.g., toch een goede tip voor echte bikkels zoals ikzelf! :blush:

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker Lady Jane,

Mond goed spoelen met (mond)water daarna, maar het werkt goed, eventueel gewoon door wat zoetere sap mengen voor een zachtere smaak!

Met een rietje opdrinken, helpt ook enorm voor het ontzien van de tanden. :)

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de redenen waarom beweging zo goed is, is dat beweging zorgt voor een juiste zuurgraad voor een goede stofwisseling. De spiercellen verbruiken energie met zuurstof en scheiden CO2 uit, ook wel koolzuur. Een goede stofwisseling is nodig voor een goede vetverbanding.

 

Nou blijkt dat de hele dag stilzitten en in de avond een uurtje sporten niet heel erg effectief te zijn voor de stofwisseling. Beter is om elk uur 10 minuten te bewegen. Met een goede stofwisseling wordt er meer energie verbruikt en wordt afvallen gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze pdf vind ik nog steeds het beste recept voor vet kwijtraken en spieren opbouwen. Let op dit is een boek van 300 pagina's. Google anders eens op burn fat feed muscle. Veel mensen hebben hierover geschreven. Iemand als Jesse van der Velde met zijn hormoonfactor, die doet alsof hij iets nieuws brengt maar feitelijk zijn zijn ideeen en die van veel meer dieeten gebaseerd op dit boek. Ja het is uiteindelijk voor bodybuilding. Die mensen zijn expert in het verlagen van vet%. Nee we worden geen bodybuilder maar we kunnen wel hun principes toepassen.

 

De kern is voor mij:

-realistische planning

-krachttraining doet veel meer voor verlagen vet% dan cardiotraining

-belang van eiwit rijk eten

-timing van koolhydraten rondom sport maar niet standaard bij elke maaltijd, dus niet die berg aardappelen maar wel groente en vlees/vis

 

Wat ik altijd herhaal bij afvallen is het principe van een pond vet per week en niet sneller willen. Eet elke dag 500kcal minder dan je verbruikt. Zie voor schatting verbruik deze site 

7x500kcal is 3500 kcal. 7000kcal is een kilo lichaamsvet. Dus door elke dag maar 500 minder te eten (liefst door meer bewegen en niet minder te eten) val je al een pond per week af. In dat tempo zal het hoofdzakelijk vet zijn. Ga je sneller dan verbrand je je eigen spieren. En eigen spieren zijn juist DE manier om vet te verbranden. Dan verlaag je dus je capaciteit van vetverbranden. Onder andere daarom is krachttraining ook zo goed, via een extra kilo spieren verbrand je elke dag structureel meer vet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn wel een beetje traag.

 

Meer dan een jaar geleden vroeg ik tips.

 

Inmiddels heb ik maatje 36.

 

Nog tips om m'n vel strakker te krijgen?

Tijdens het afslanken doe ik tevens dagelijks koud douchen (0°C), dat zorgt ten eerste voor een betere vetverbranding en ten tweede voor een strakkere huid, is wel bikkelen hoor. ;)

Maar bijzonder effectief!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Ploffie, het moet zijn: slechts twee kilo per maand. Over die 22 kilo deed ik 10 maanden maar merkte niet dat ik op dieet was of zo. Het was totaal niet moeilijk.

 

22 kilo in 10 maanden is dus het tempo van een pond per week en dat is opzich goed. Toch vind ik in een keer doorlijnen naar -22 kilo veel en 10 maanden lijnen veel. Je lichaam wil evenwicht, altijd. Ga je afvallen dan vertraagt je lichaam je metabolisme. Je gaat zuiniger om met eten. Aan het eind van 10 maanden ben je superefficient met elke kcal en kom je heel snel aan als je stopt met lijnen.

 

Ik zou een zogenaamde SAS (schijt aan sonja) dag oid inbouwen. Ook wel refeed genoemd. Een dag per week geen dieet (omdat de boog niet altijd gespannen kan zijn) en omdat je zo voorkomt dat je lichaam steeds meer in spaarstand schiet. Na iets van 8 wkn (-4kilo) zou ik een paar weken weer net boven onderhoudsdosis gaan eten. En daarna stap 2 en weer 8 wkn afvallen. Compenseer dit door juist op refeed dagen je langste wandeling/fietstocht/krachttraining te plannen. Ik trainde benen met krachttraining en daarna mocht ik die dag eten wat ik wilde (mits minimaal 80-100 gram eiwit)

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koud douchen is echt geen 0 graden, koud kraanwater is zo 10 tot 15 graden (winter vs zomer) Een bad met ijsklonten erin neemt de temperatuur aan van 0 graden. Dat is veel kouder dan we denken dat het is.

Met die '0°C' bedoel ik dus overduidelijk dat ik alleen de koude kraan gebruik tijdens het douchen, in dit geval staat mijn thermostaatkraan dus op 0°C. Kortom; zonder toevoeging van warm water is het stromende koude kraanwater hier 's ochtends toch echt geen tien tot vijftien graden, nog geen vijf!

Ga er eerst maar eens onder staan, merk je het vanzelf wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben dit onderwerp begonnen

 

met de vermelding dat ik Artritus heb.

 

Adviezen over koud water kan ik niets mee.

 

De kou van water drinkt bij mij tot op de botten door.

 

En dat is pas bikken.

Okè, dat is per persoon verschillend inderdaad, nu weet ik hier overigens het fijne niet van, maar ik heb ergens iets gelezen over een borsteltechniek, waarmee je dan zeg maar de huid kan borstelen waarop deze dan strakker zou moeten trekken.

Wellicht dat je via Google wel aan meer info kunt komen, ik hoop dat je er iets aan hebt i.i.g.!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 4 years later...
2 uur geleden zei merno:

Goede middag,

ik gebruik sinds een week nu Silhouet correctiegel. Ben dit tegengekomen via een vrienden die gebruikte dit en moet zeggen het werkt bij mij echt super in een week tijd ben ik 1,5cm in omtrek van mijn buik verminderd.

Na het insmeren op mijn huid verneem ik bijna direct dat het iets doet want het begint na aantal minuten te tintelen en voor mijn gevoel  beetje te bubbelen. het werkt dus echt en ben er ontzettend blij mee.

ik heb deze besteld op www.silhouetgel.nl

 

Groetjes,

 

Tuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

anti buikvet smoothie

1 banaan in plakjes (schil in stukjes in steelpannetje)
1 citroen uitpersen erbij (schil in stukjes  "       "          )
1 appel geschild in stukjes erbij  (schil   "  "     )
(optioneel stuk gember in partjes erbij meekoken)
groot glas water  in pannetje alles koken en af laten koelen
fruit en sap blenden
het nat vd schillen er bij
dit is ongeveer genoeg voor 3 theeglazen
1 per dag na het ontbijt drinken

(NB; ik heb geprobeerd de schillen te blenden en de pulp erbij te doen
maar dat was jakkie, en ik weet niet of citroenschillen giftig zijn)

 

idem, nr 2

paar stengels selderij snijden (peterselie mag ook, maar selderij heeft de voorkeur)
1/2 komkommer geschild erbij in de blender
1 appel       idem
1 citroen persen en alle schillen 3 min koken in kop water, af laten koelen
zeven en bij rest meeblenden
Door een zeef doen; sap is 7 dagen houdbaar in de koelkast, dus dubbele hoeveelheid kan)
elke dag na het ontbijt een kop drinken

succes!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei lady jane:

 

(NB; ik heb geprobeerd de schillen te blenden en de pulp erbij te doen
maar dat was jakkie, en ik weet niet of citroenschillen giftig zijn)

 

Nee dat zijn ze niet maar ik zou wel bio citroenen nemen dus zonder bestrijdingsmiddelen op je schil. Je kan de schil dan aan de buitenkant raspen en dat erbij te doen (net zoals vaak in toetjes e.d. gedaan wordt). Het dikke witte gedeelte van de schil is jakkie. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...