Spring naar bijdragen

Nieuw hier


kruidenthee67

Aanbevolen berichten

Hoi Thee,

 

De weemoed, zoals jij het noemt, het gevoel van jammer, herken ik denk ik wel.

Wij lopen ruwweg gelijk op. De harde trek is weg en dit soort zachte " beelden"  (zo noem ik het) lijken daarvoor in de plaats te komen.

 

Ik herken ze van eerdere pogingen en ze zijn super gevaarlijk.

Voor mij vroeger de momenten om terug te vallen en heel snel net zoveel te drinken als voorheen.

Zo niet meer dan voorheen.

 

De eerste niet, ook op je vakantie niet.

Ik vind dat erg moedig van je. Verstandig ook, overigens.

Ik wens je daarin heel veel succes.

Misschien heb je nog wat aan ons in die periode?

 

Jij sliep in het begin goed en nu (hopelijk even) slecht.

Bij mij was het andersom, dus ik ga steeds wat beter slapen weer.

Ik gebruik wel eens melatonine. Misschien wat voor jou, 

Daar is hier ook wel over geschreven.

 

Ga goed!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee kruidje, die vicieuze cirkel is wel een beetje lastig ja. Gedachten die maar rondtollen in je hoofd en waar je steeds naar terug keert. En zeker als je vermoeid bent....

Wat ik wel door mindfullnes heb geleerd is dat gedachten weer uitkomen op gevoelens en dat zijn vaak niet de meest positieve.. Die gevoelens creëeren weer negatieve gedachten .

Voor mij helpt het als ik de gedachten geen aandacht geef en me er ook niet tegen verzet. Ze zijn er ... Punt!

En dan afleiding zoeken. Muziek draaien , wandelen met een vriendin, mooie film kijken of werken.

Vooral het werken is voor mij helend. Mezelf niet als middelpunt van de aarde beschouwen en de aandacht verschuiven naar anderen.

Want er is zoveel meer dan " ik en mijn drankprobleem .."

Zoals een vriend van mij laatst zei: " ga nu maar weer gewoon door met je leven en blik niet steeds terug. Je hebt een doel dat ga je halen en verder niet zeuren. "

Eerst was ik lichtelijk aangeslagen omdat ik dacht: weeeer een die er niks van snapt!

Maar nu besef ik dat hij gelijk had.

LEEF!

En nu vind ik het een compliment dat hij het me durfde te zeggen.1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken, slecht slapen, pijnlijke spieren enz. heeft vaak een oorzaak in de zin van emoties wegduwen. Dat weten we nu wel met z'n allen. Doorleven en niet zeuren is fijn voor de omgeving die het vast allemaal snapt, maar voor wie het ook retegoed uitkomt als wij die goede raad opvolgen. Het is niet verboden om es te kijken waar je nou nog mee zit. Angst, teleurstelling, en ga zo maar door. Misschien lost het je slaapprobleem nog niet op. Heb je wel lekker wat te doen in de uren die je liever had geslapen. Zolang je maar niet boos wordt omdat je niet kunt slapen! Sterkte ermee, je hebt voor hetere vuren gestaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je schrijft mooi. Leeft per dag, ook mooi.

Mijn ervaring met sociale situaties waar veel gedronken wordt, is dat ik na een paar uur naar huis wil.. Ik zorg dat ik de eerste uren dat ik er ben, het gezellig heb en iedereen even heb gesproken. Dan heb ik een leuke avond gehad.

Mensen met veel alcohol in hun lijf krijgen een andere energie. Ik vind deze energie prima maar wil er niet bij zijn. Ik kies er dan voor thuis zijn in bed met een boek of film. Partner laat ik vaak achter op feestjes en die vind het geen probleem dat ik eerder weg ga. Bekende zijn er inmiddels ook aan gewend.

Ik ben iemand die altijd heeeeel veel spanning nodig had en drank en uitgaan was daar perfect voor. Nu na twee jaar zoek ik nog steeds naar spanning maar naar mijn idee op een gezonde manier. Bijvoorbeeld ik ben bezig een eigen zaak op te zetten. Hou me met voedsel bezig gezond eten. Nog steeds heel sociaal, maar zoek op andere momenten contact met mensen en op een ander level. Vind het belangrijk dat de mensen die ik als vrienden beschouw mij ook wat kunnen bieden.

Kortom het leven heeft wat meer diepgang gekregen. En was ik hier bang voor toen ik stopte? JA. Want ik moet mijn grenzen aan geven en ik wil eigenlijk iedereen pleasen. Eerder weg op feestjes durfde ik eerst niet en bepaalde zuigende vriendschappen beëindigen kon ik ook nog niet. Ik begon te groeien op een goeie manier, maar de meest mensen om mij heen zijn ongelukkig of leven in the box, mag ik mij wel zo happy voelen? We zijn ingeprogammeerd om op een bepaalde manier te zijn, gelukkig zijn past daar niet in. Dus ben je dan totaal gelukkig, nee toch niet. Totdat de wereld beseft dat happiness en vrede er mag zijn. Kan ik het helemaal toelaten en jij ook.

Weet eigenlijk niet waarom ik dit zo naar je schrijf, mijn gevoel zegt dat je er misschien wat aan hebt.

Hopelijk heb ik gelijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thee,

 

Je bent lekker bezig zo! Bewustwording, nadenken, vooruitkijken, plannen maken.

't Ziet er goed uit vond ik :rose:

 

Het wordt makkelijker, ook voor mij; en gevaarlijker op een bepaalde manier. Maar we zien het.

 

Melatonine. Let op het aantal milligrammen per tablet. Dat varieert van 01, tot 5 milligram.

Ik gebruik 10-15 milligram, hoewel veel mensen met toe kunnen.

 

En inderdaad, er verandert veel meer dan alleen niet drinken.

Voor mij geldt ook daarbij: stapje voor stapje, goed nadenken, niet te impulsief.

 

Ga goed Thee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik 2 mg van de huisarts..het maakt me na een paar uur gaperig...ookhier word ik na een paar uur vaak wakker

Eigenlijk is het ook afhankelijk van hoeveel spanning.emoties die dag is geweest.

Dat ik moet gapen vind ik eigenlijk wel al fijn...geeft mij al gevoel van rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Thee, goed geslapen.

Ik twaalf uur!

Even bijtanken, denk ik dan maar.

 

Wij krijgen vanmiddag vreinden op bezoek.

Met mijn maatje heb ik behoorlijk ingenomen in het verleden, zo af en toe.

Nu ik erover nadenk ik waarschijnlijk minsten tweemaal zoveel als hij.

 

Er ligt een biertje voor hem (dat ligt al drie weken in de koelkast).

Ik zie er niet tegenop!

 

Fijne dag, goed weekend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Thee,

 

Drie bijzondere weken zijn voor jou aangebroken.

Het heeft duidelijk je aandacht en je hebt en bent je aan het voorbereiden.

Ook heb je al een aardige basis om op verder te bouwen natuurlijk.

De voorbereiding en de voortekenen zijn goed.

Nu doen (GewoonDoen, zou iemand anders hier zeggen ..)

 

Inderdaad wordt waarmee wij bezig zijn al gauw normaal voor de meesten om ons heen.

Je krijgt een paar dagen of hooguit weken wat aandacht en dan gaan we weer gewoon doen.

 

Ook voor een partner geldt dat grotendeels.

Maar, zoals je zegt, je hebt ons.

 

Wees de eerste dagen extra voorzichtig in je activiteiten en plannen.

Goed vooruit kijken en misschien hier en daar een risicovolle activiteit maar even een paar dagen uitstellen.

 

Is deelnemen aan het Dagpact niets voor jou?

's Ochtends inschrijven, 's avonds even afmelden.

En verder gewoon doorgaan zoals je bezig bent.

 

Ik wens je heel veel succes!

En ik lees je en zo niet, dan ga ik roepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...