Spring naar bijdragen

Een nieuwe baclofen draad


Erwin

Aanbevolen berichten

Ik wil de dosering Baclofen aanpassen aan mijn hunkering naar bier. Die loopt dus op naarmate de dag vordert. Nu slik ik in de ochtend 10 mg, in de middag 20 mg, en 's avonds 30 mg. Is dit een goed idee ? Heeft iemand hier ervaring mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

Hallo bacloven gebruikers.

 

Graag wil ik weten hoeveel mg bacloven jullie op een dag gebruiken? Toen ik het gebruikte was het maximum 60mg per dag. Ik begrijp van de arts die zelf expirimenteerde met dit middel zichzelf  veeeeeel meer voorschreef totdat het bij hem werkte en toen terug schroefde naar een onderhoudsdosis van ik denk 250mg p/d.

november

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Baclofen gebruikt. Maar omdat mijn hartslag te laag werd heb ik nooit een hele hoge dosis kunnen nemen. Het nam enigszins de zucht af naar middelen maar het was niet zodanig effectief om mijn probleem op te lossen. Ik denk ook niet dat dat gaat met een tabletje. De kern van verslaving wat per persoon verschilt, is in mijn ogen niet zo snel op te lossen met medicatie. Groeten, Nick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nancy en anderen,

 

Zodra ik begin met de on-line behandeling (deze week) zal ik het ook daar over willen hebben. Misschien ga ik het weer gebruiken. Dat lijkt me trouwens zeer verstandig daar ik me nooit ontspannen kan.

 

Ik laat van me horen.

Fijne dag,

 

november

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Welkom Lago en Bayley!!

 

November, al een tijdje niks van je gelezen, hoe gaat het nu?

Bayley, ben je al aan het overstappen op baclofen? Ben benieuwd naar je ervaringen.

 

En Lago, het is duidelijk wat je allemaal hebt opgeschreven, gebruik je nog steeds baclofen??

Al een hele tijd abstinent, lees ik, mooi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hallo Dehlia,

 

Baclofen is geen placebo, het werkt alleen niet bij iedereen (schijnt). 

In Frankrijk mag het al door artsen worden voorgeschreven bij de zucht naar alcohol,

in Nederland wordt er nu al jaren onderzoek naar gedaan.

Ikzelf had goede ervaringen met baclofen, toen overgestapt op Campral,

maar ik kreeg veel last van bijwerkingen. Op verzoek van verslavingsarts minder gaan gebruiken,

toen kwam de trek weer terug. Inmiddels met toestemming van de verslavingsarts weer

aan de baclofen en dit bevalt me prima. Dosering: 3 x daags 20 mg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vorig jaar begonnen met Baclofen. Maar bij 3 x 10 mg had ik nog steeds veel trek en mijn psych wilde niet hoger gaan. Ik heb wel gelezen dat het pas echt effectief is bij doseringen van 150 mg er dag! Ik heb het dus nu alleen voor het slapen, want mijn slaapproblemen waren in een klap opgelost. Dus nu 1 x 5 mg. Maar ja de trek, weet nog steeds niet wat ik daar mee moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik hier lees, naast wat 'draadjesruis', zijn overwegend positieve ervaringen met Baclofen. :)

Nou heb ik recentelijk een korte periode gehad dat ik was gestopt met drinken én roken, maar avond 3 werd de trek (vooral in roken) beangstigend overweldigend. Het was dat ik 11 uur in het vliegtuig zat, want anders had ik er zeker een opgestoken!! Drinken heb ik niet gedaan tijdens de vlucht bedenk ik me, pas tegen een uur of 21 na het avondeten, zakte de trek.

Eenmaal thuis was de 'besmette' omgeving en de vervelende baan (ik was gaan overwinteren vanwege burn-out verschijnselen) voldoende om weer te verliezen. ;-(

Dat ik het niet op eigen kracht kan wordt juist op momenten van onthouding pijnlijk duidelijk, maar ik moet bekeken, ik durf er niet mee naar de huisarts. Onwaarschijnlijk hoe laconiek en onverschillig ze omgaan met mijn mededelingen omtrent mijn verslaving. Campral heb ik al jaren geleden al eens gekregen, wat een naar spul. Baclofen zou ik toch wel willen proberen, vooral omdat het ook op de slaap positief lijkt te werken.

Vraag blijft dus: via de huis- of een verslavingsarts??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal.

Mijn eerdere pogingen om te minderen gingen na een paar dagen al de mist in.

Van refusal ging ik enorm naar knoflook ruiken  :blush:

En Campral deed niet veel bij mij.

 

Heb een poos de strijd gestaakt en zag een reportage over Baclofen.

Heb er veel over gelezen en de wijze waarop Baclofen werkt op het lichaam geeft mij veel herkenning.

Ik ga binnenkort naar de huisarts en hoop op diens medewerking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Rintje

Ik hoop dat baclofen dan inderdaad wat voor je doet. Een wondermiddel is het echter niet, je zult er zelf veel voor moeten doen en laten, maar dat weet je zelf vast ook wel. Wel kan het je enorm helpen tegen de trek.

Laat maar weten of het je gelukt is bij je huisarts, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...