Spring naar bijdragen

Strafpunten/Feedback


Gast

Aanbevolen berichten

Onlangs vernam ik dat ik een strafpunt gekregen heb voor een bericht van mij.

In de eerste instantie begreep ik niet zo goed over welk bericht het ging maar na uitproberen wel.

De uitleg was dat ik niet hulpvaardig was op dat moment. En dat klopt, want ik schreef iets over wat mij op dat moment bezig hielt.

 

Om eerlijk te zijn vind ik deze vorm van communicatie moeilijker en ingewikkelder om te begrijpen dan de oude communicatie tussen moderator en gebruiker. 

Dan heb ik toch liever de oude manier, waarin een deel van je bericht verwijderd wordt en je een pb krijgt.

 

Maar buiten mijn mening om en gedachtes. Zou ik willen vragen hoe deze benadering nu eigenlijk precies werkt en wat jullie gedachte gang hierachter is?

 

Want hiermee krijg ik het gevoel dat jullie wat meer afstand proberen te maken. Wat ik me voorstellen kan, want dag in dag uit draadjes nalezen gaat niemand in zijn koude kleren zitten en of je nu wil of niet, met sommige mensen raak je betrokken.

Ik denk dus, is dit jullie manier om het wat losser te maken?

 

Moet eerlijk toegeven, mensen blijven ook altijd klagen. Op het oude forum was ik met dingen niet eens. Maar in vergelijking van nu, mis ik die dingen wel.

 

Ik heb ook begrepen dat sommige mensen zich druk maken over die strafpunten en hoe dat werkt omtrent een ban krijgen. 

 

Zouden jullie enige uitleg kunnen geven? 

 

Met vriendelijke groet Spud

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste Spud en Hanneke,

 

Zoals jullie wellicht weten schrijven we als moderator niet mee op dit forum. Zodoende beantwoorden we ook geen vragen. Dit kan wel bij 'vraag het de hulpverlener' over vragen over alcohol en verslaving. Andere vragen kunnen gesteld worden via forum@alcoholdebaas.nl

 

Vriendelijke groeten, de moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Spud en Hanneke,

 

In aanvulling op het vorige, willen we toch even uitleg geven over hoe dit werkt. We discussiëren als moderator inderdaad niet mee op het forum, maar omdat we een nieuw forum hebben, is het natuurlijk goed om over dingen die hiermee te maken hebben, wat extra uitleg te geven. Sorry dat dit zo lang geduurd heeft, dit had natuurlijk veel eerder gekund en gemoeten.

 

Het is niet zo dat we door deze werkwijze meer afstand willen nemen. Inderdaad is het een flinke klus om alle draadjes na te lezen, maar dit doen we nog altijd met dezelfde betrokkenheid als voorheen. De reden waarom we hier gebruik van maken, is dat het nieuwe forum deze mogelijkheid biedt. Het is voor ons, als moderatorteam, een veel efficiëntere en overzichtelijker manier van werken. De vorm is dus gewijzigd, de inhoud echter niet. Je kunt n.a.v. een waarschuwing altijd met ons in gesprek gaan via privéberichten of e-mail, net zoals voorheen.

 

Wat betreft het bannen, ook deze werkwijze blijft ongewijzigd. Wanneer iemand ernstig of herhaaldelijk over de schreef gaan, volgt er een ban, voor kortere of voor langere tijd. Een ban komt echter niet zomaar uit de lucht vallen, daar gaan vaak één of meerdere waarschuwingen aan vooraf. Het bannen op zich gaat op dit forum ook in de vorm van een waarschuwing. De manier waarop geband wordt, is dus technisch gezien ook wat anders dan op het oude forum. Maar we gaan hier nog steeds op dezelfde manier mee om en de spelregels voor dit forum zijn nog altijd hetzelfde.

 

Ik hoop dat hiermee jullie vragen beantwoord zijn. Zo niet, dan kun je altijd contact met ons zoeken.

 

Met vriendelijke groet,

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allen heel duidelijk.

Maar als iedereen hun naam nu kan veranderen, hoop ik dat jullie mijn verzoek ook in acht nemen. Namelijk Spud deleten. Voelt niet meer als thuis voor mij hier en ik blijf hier toch maar hangen. Het is tijd om verder te gaan. :D Dus schrijf me maar uit, alsjebliefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houdoe en bedankt lieve medeforummers. Het wordt echt tijd dat ik me uitschrijf op fora´s, want als ik dat niet doe kom ik toch steeds terug. :D

De laatste tijd merk ik gewoon dat ik teveel tijd besteedt aan fora en andere pc dingen, dan aan zaken die ik werkelijk moet doen. Waarvoor ik drank gebruikte, gebruik ik nu dus fora en de pc, ik heb mijn probleem dus weer verlegd.

 

Ik heb altijd vaak gemopperd op dit forum maar ook vaak gezegd hoe blij ik met dit forum was omdat ik hier wel ruimte voelde om te kunnen zeggen wat ik wil zeggen. Maar ik merk voor mezelf op, dat deze hele vernieuwing weer een hele nieuwe ontdekkingstocht voor me is. Het is niet zomaar inloggen en iets zeggen, steeds weer ontdek ik nieuwe dingen die me eerder niet opgevallen zijn.

Een spiegel voor mij, dat dat oude forum mij in zekere zin lui maakte omdat ik op automatisme handelde inmiddels.

En om heel eerlijk te zijn dit forum was voor mij gewoon een makkelijke manier om contact te maken met mensen. Kon ik lui thuis in de zetel blijven zitten en hoefde ik er niet zo actief mee bezig zijn, hoefde ik niet werkelijk contact aan te gaan. Op sommige vrienden na dan die ik hier ontmoet heb. ;)

Lomp dat ik dit zo misschien zeg, maar weet het niet anders te zeggen. De uren die ik hier doorgebracht heb met de gedachte er leuke vriendschappen aan over te hebben. Zijn  eigenlijk meer uren dan dat ik gewoon in het leven stap en contact met mensen maak. Ik zie ze, ik hoor ze, sneller heb je door of het wel klikt of niet.

En een ander ding, ik heb mijn hart nogal op de tong of hoe je dat zegt. Ik zeg vaak zonder aan regels te denken wat ik op een bepaald moment voel. En dat klopt, komt er bij mij vaker lomper uit dan ik het bedoel. Maar soms ook liever terwijl het gemeen bedoelt is. Wordt tijd dat ik mezelf niet langer achter mijn luiheid ga verschuilen en gewoon in de echte wereld de confrontatie aanga. Geen uitlaatklep hebben op onberispelijke tijden lijkt me daar een goed voor. Want ook in het echte leven ben ik zo lomp als ik ben. Hoefde het alleen minder vaak aan te gaan. Omdat ik lui hier of ergens zat. ;)

 

Zo goed Jane? :P:)

En Moderators, willen jullie mij uitschrijven? Een nieuw account aanmaken is voor mij een hogere drempel om niet te vervallen in oude gewoontes dan een nieuw wachtwoord aanvragen.

Wel rot dat ik hiermee ook afstand neem van de nick Spud. Maar dat moet dan maar hoop dat de volgende er net zoveel lol mee beleefd als ik. En er niet door afgerekend wordt want Spud is een vreemd geval. :)

 

Ga goed allemaal! :heart:

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Spudje.. dag verjaardagsgenootje. Misschien wel tot ziens, misschien onder een andere naam, ooit.

Dit (je bericht hierboven) klinkt allemaal hetzelfde als: alle drank de deur uit want ik kan niet stoppen als ik nog wat in huis heb..

Mijn ervaring is dat toen ik mijn draai gevonden had zonder drank,

ik best weer wat in huis kon hebben zonder er zenuwachtig van te worden.

 

Dit forum heb ik ook als verslavend ervaren. Door mezelf te dwingen ook dingen buiten het forum om te doen 

zonder dit op het forum te hoeven verantwoorden, heb ik een gezondere relatie met het forum kunnen opbouwen.

Ik kijk, lees, en schrijf hier nu mee als ik daar tijd voor heb. Ik máák er geen tijd voor, ik laat er andere dingen niet voor liggen.

Ik kom hier als ik mezelf daar tijd voor geef. Zonder schuldgevoel omdat ik eigenlijk andere dingen zou moeten doen.

 

Ik hoop dat jij ook ooit eens zover zult komen, want elk forumlid is er een die het forum compleet maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Lieve Jane en Kohtje,

 

Heb net een officiële mail naar alcoholdebaas gedaan voor mijn uitschrijving.

Wilde de mail hier neerzetten als ik deze verstuurd had, maar wil hun mening eerst horen op mijn verzoek.

Want was van mij toch wel heel gemakzuchtig om mijn het voor elkaar te krijgen dat ik uitgeschreven werd.

 

Tegen Jane hoef ik niet zoveel te zeggen, ik heb immers je e-mailadres. ;)

 

Maar Koh, je raakte me wel met jou betoog. Omdat je me je gevecht hebt laten zien. Ik ontmoette je als broekie amper een week op dit forum en al directe vragen durven te stellen. ;) Waar jij toen als zoeker eerlijk antwoord op gaf. Tof te lezen dat de verhalen van je nu zoveel rustiger zijn. 

En 1 band blijft altijd, we blijven op dezelfde dag jarig. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...