Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
lidia

hoe staat het er voor?

Aanbevolen berichten

Dag mede stopper en net de site gevonden.  Hoop op een beetje hulp hier. Ben vanaf 1 april gestopt 16 april de mist in met 3 sig zo vies maar ja, gewoon op nieuw. Gisteren een wijntje en visite gezellig en ja hoor nog een wijntje en gerookt.  Vanmorgen weer onwijs gehoest en benauwd.  Gedoucht pleister op en weer opnieuw.  Ik ben er zo klaar mee. Morgen naar de longarts.  Nieuwe blaastest,  en zij gaat mij helpen met stoppen.  Vind het heel zwaar. Gr ellie 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook nog maar eens een welkom van mij,  Boedha! Ik heb ook op je eigen draadje geschreven. Kom maar vaak hier, kunnen we elkaar vooruit trekken. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi kapitein :) Fijn dat je gestopt bent. Hoe gaat het nu? 

@nancy ik las dat je op vakantie gaat. Nu alsjeblieft niet denken dat één sigaret wel kan omdat je vrij makkelijk bent gestopt. En je dus wel opnieuw kunt stoppen na de vakantie. Trap er niet in! 

Niet meer dwangmatig te hoeven roken, niet meer afhankelijk zijn van iets dat je gezondheid kwaad doet, niet meer dat knagende stemmetje op de achtergrond. Het is écht zo fijn om daarvan af te zijn!

Je bent vrij en je eigen persoon. Geniet met glunderende longetjes van je vakantie! :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎18‎-‎5‎-‎2018 om 23:21 zei Reacher:

Hoi kapitein :) Fijn dat je gestopt bent. Hoe gaat het nu?

Dank voor de vraag, hou het nog steeds vol! Dikke week nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-5-2018 om 17:40 zei haddock:

Dank voor de vraag, hou het nog steeds vol! Dikke week nu.

Goed bezig! Hou het stuur recht! Dan krijg je straks ook zo’n mooie taart :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fleurtje :heart: Gefeliciteerd met je jaar rookvrij. Jij kanjer, jij kei, jij prachtige geit! :heart:

Vertel, hoe blij ben je! Het lukte me niet om frambozen te plukken, dus dit is een taart met blauwe bes. 

22269b06dee09ab7ced4e87c4ab4a32a.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier al een poos lang de gedachte om te stoppen met roken. Ik worstelde met andere dingen die voor mij eerste prioriteit hadden. Dat is gelukt! Stoppen met roken ga ik samen doen met mijn partner, en wel half november. Beiden hebben we pogingen gewaagd, maar telkens stond één van ons er niet achter. Schiet niet lekker op dus. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbaar @Senna33

Ik ging ook steeds weer roken omdat er in mijn omgeving werd gerookt of omdat mijn man het niet volhield. 

Eigenlijk de ultieme smoes om (ook) niet te stoppen. Wat je zou kunnen doen is je eigen verantwoordelijkheid nemen voor je stoppen en hulp/ ondersteuning vinden bij een netwerk met hetzelfde doel als jij. 

Zo heb ik dat ook gedaan met alcohol en nu ook met roken bij oa stoptober. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat goed van je! Alcohol vond ik tot heden hét moeilijkst. Het roken ben ik echt beu. Onderweg bijvoorbeeld aansteker vergeten. Vraag maar eens een vuurtje aan iemand op straat. Lastig te vinden. Na mijn verhuizing zetten we een streep onder het roken. Roken in huis doe ik al lang niet meer, dat doe ik buiten of in de bijkeuken. Die bijkeuken is er straks ook niet meer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een vlammetje in dit bijna levenloze forum:

Ondanks mijn nog steeds maar twijfelen en wijfelen of ik nu echt wel gestopt-met-roken wil zijn en blijven, tóch even
vermelden dat ik afgelopen zaterdag, 1 december dus, mijn 500ste rookvrije dag heb beleefd.
Gestopt toen ik er tijdens mijn rit met m'n Dyane naar de 2cv-wereldmeeting in Portugal achterkwam dat ik m'n sigaretten vergeten was
en impulsief besloot zo lang mogelijk géén sigaretten te kopen onderweg en tot op heden volgehouden om ze niet te kopen.
Er ligt nog een onaangebroken pakje sigaretten beneden, in de garage... dat pakje dat ik dus vergeten was mee te nemen. Al enkele keren
op het punt gestaan dat pakje aan te breken, maar nee.... niet omdat ik niet wil roken, maar omdat ik het zo zonde vind van die niet-gerookte
dagen.. :wacko: Ik geef mezelf nog steeds geen garantie dat ik gestopt ben maar gelukkig hecht ik wel een beetje aan grote getallen.. 500, lekker groot wel.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een mooie manier om te stoppen @Kohtje. Ik ben ook na 30 jaar flink stomen midden op een zaterdag gestopt. Ik was er helemaal klaar mee. Nu al 2,5 jaar niet gerookt en na de eerste week nooit meer behoefte gehad om het te doen. Ik snuif wel mee als iemand rookt af en toe, want ik vind het wel lekker ruiken:P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden