Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

Ludwig,

zijn jij en ik nu de enige overgeblevenen hier? Hoe ga je? Steeds beter en voel je je trots en tevreden op jezelf?

En heb je al een aardig spaarpotje? En piep je al minder? Loop je makkelijker de trap op?

Is meisje blij? En Hondje? Schaam je je niet meer voor bezoek of rookte je niet binnen?

Nou, ik hoor hoop ik wel which of the above 'bevestigend beantwoord kan worden.

Zelf denk ik nog maar zelden aan roken en mis het heel soms een paar minuten, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt (haren kunnen toch niet denken?) om weer te beginnen.

Over krap 2 weken is het dus een half jaar en ik voel me ook geen roker meer tot mijn grote vreugde.

€ 1000 is een maandinkomen, toch leuk verdiend, vind je niet?

Nu jij nog. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook ik kijk hier nog met regelmaat hoor. 

Vandaag is het precies twee jaar geleden dat ik stopte met roken. 

Ben er blij om. 

Zeker op momenten als ik ergens een paar uur moet zijn waar absoluut geen mogelijkheid tot roken is...... waren in het verleden ware kwellingen... 

Heb meer lucht. 

Maar voel me niet echt lekkerder of gezonder... ik ruik en proef bijvoorbeeld ook niet meer dan voorheen., 

En ik mis het nog bijna iedere dag. 

De onrust is wel weg voor het grootste deel, maar toch....ik mis mijn peukje nog altijd. 

Maar als ik dan ga bedenken hoe het zou voelen als ik zo'n heerlijke sigaret in mijn handen heb en aansteek.... zie ik gelijk de negatieve kanten erbij: het dwangmatig steeds maar weer één moeten opsteken, de onrust, het 'moeten'.... 

Hoor ik in mijn buurt iemand met een pittige rochelende rokerskuch.... jaaaa, dan weet ik gelijk weer helemaal waar ik het voor heb gedaan. 

Kortom, ik mis het roken nog steeds, eens een junk altijd een junk blijkbaar. 

Maar ik ben o zo blij dat ik niet rook. 

En ben ook niet van plan weer te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Miranda,

natuurlijk hoopte ik dat jij er ook nog was, maar er wordt zo weinig geschreven dat ik toch een beetje vreesde......

Wat naar voor je dat je er nog zoveel moeite mee hebt. Maar denk aan je spaarvarkentje en al die ure, dagen, weken, en ja........

maanden!!!! dat je het nu al volgehouden hebt. En hoe trots je je voelt. Gewoon doorgaan en de dag komt dat je er (bijna) niet meer aan denkt.

:musicnote:  :musicnote:  :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvonne,

gefeliciteerd met je 2 jaar. :rose:

Ik schat zo in dat het voor jou moeilijker is geweest dan voor mij, nou ja, ik ben nog niet bij de 2 jaar, maar jij was, hoe zal ik het netjes zeggen?  Een enthousiaste roker. Je schreef er vaak smakelijk over en dat is voor mij zelfs wel eens extra moeilijk geweest bij al mijn (mislukte) stoppogingen.

Ik rookte eigenlijk tegen mijn zin en vond het vies, dus was het alleen een kwaestie van volhouden en weerstand bieden.

Dat lijkt nu gelukt want over een paar dagen heb ik een half jaar volgemaakt.

Maar, net als jij, merk ik er niet veel van. Vooral 's morgens moet ik nog slijm ophoesten en conditie is ook niet verbeterd.

Lijkt me tenminste. Gelukkig ben ik niet aangekomen, waarschijnlijk omdat ik niet ter compensatie ben gaan snaaien.

Zo noemde mijn vorige huisarts het.

Waar ik, net als jij heel erg blij mee ben, dat die zenuwentoestand over is.

Toen ik laatst uit Marokko kwam, was ik 12 uur onderweg en realiseerde me (toen ik de arme verslaafden buiten het Schipholgebouw zag staan in de regen) dat ik tenminste niet had hoeven afzien. Er was namelijk nergens even tijd of gelegenheid om te roken.

Maar dat heb ik al eens geschreven.

Laatst kwam ik een bekende tegen die ik lang niet gezien had en toen ik hem vertelde dat ik gestopt was, zei hij dat hij daar heel blij om was, want de dag ervoor was hij naar een begrafenis geweest. Longkanker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lidia, ik kon echt genieten van een peuk. 

Maar aan de andere kant kon ik het ook vies vinden.... zeker aan het eind van de dag als er zelf een beetje beroerd van kon worden....maar ja..... die dwang he? 

 

Hihi miranda, Had zag je vast niet staan door dat rookgordijn heen... 

Maar jij gaat dus ook hartstikke goed, nog een paar dagen en je zit al op de drie maanden.... 

 

Had..... je kunt het, ik weet het zeker. 

Alleen dat knopje dat om moet.... dat moet je wel effe vinden en ook ik weet niet waar dat zit bij je. 

Maar blijf zoeken en vind het voor ze de batterijen er uit halen bij je.... :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee super, sinds wanneer is dit er???

 

Ik moet alles nog lezen.

Met de drank rookte ik me een ongeluk.

Nu ik niet meer drink rook ik VEEL minder, maar kan er toch niet vanaf blijven.

Ik denk dat DIT forum me hiermee kan  helpen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt druk is het hier niet... Zijn er zo weinig rokers op adb? Of rokers die willen stoppen... Ik ben inmiddels alweer 3 maanden bezig met stoppen, lees niet stoppen dus. Zie vooral op tegen de ochtenden.. die begin ik met 2 bakken koffie en een shaggie of 3-4.. Sta er zelfs eerder voor op, ook als ik erg vroeg moet werken om een half uurtje koffie- en peukentijd te hebben. Allan Carr weer gelezen, nu bezig met De Opluchting en snap het allemaal.. naja nog niet helemaal. De knop kan ik nog niet omzetten. Ken de voordelen. Schoner huis, veel meer lucht! Vooral vrijer ademen vond ik heerlijk. 2 jaar terug 2 maanden niet gerookt en dat beter ademen ging zo snel.... Financien, ruim 100 euro de maand..Geen geemmer meer als je ergens bent waar niet gerookt wordt. Misschien dat hier komen extra gaat helpen en vanavond maar weer eens een hoofdstuk uit De Opluchting lezen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rickert,

you know the drill, man, nu nog die knop vinden en alles wat je hier schrijft toepassen en er van genieten.

Vooral die Alan Carr, ken ik uit mijn hoofd, maar hielp bij mij ook niet. Wel bij mijn zeer verslaafde zuster.

Ik heb heel veel pogingen achter de rug, maar ineens was ik het allemaal zo zat, dat het wel ging. Hoewel ik me net herinner dat ik na een paar dagen toch nog 2x een pakje heb gekocht onder het mom: niemand hoeft het te weten.

Wie houd je dan voor de geK? Jezelf en niemand anders want als je niet voor jezelf stopt, lukt het niet.

Ik zou je als raad geven deze draad helemaal te lezen, ter inspiratie en hoe het de anderen vergaan is.

Heb je daar nog niet genoeg aan, dan kun je onder "Thema's" de oude draad lezen.

Ja, het is hier stil, maar er zijn echt wel veel rokers op het forum die al of niet willen stoppen.

Het is heel moeilijk, maar laten we zeggen dat ik een b lije stopper ben.

Vandaag een half jaar. Heel soms denk ik dat ik NU wel een peuk zou willen, maar dan bedenk ik dat ik niet meer rook en is de aandrang meteen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ludwig?? hoe staat het er voor bij jou?

 

Ik kwam vandaag bij het ophalen van medicijnen het antirookvrouwtje tegen en vertelde dat ik nu al een hal;f jaar gestopt was.

Ze stak haar duim omhoog en lachte van oor tot oor.

Ik zei dat het me tegen viel dat ik vooral 's morgens nog zo hoestte en ook niet meer lucht had en hoe lang zoiets duren kon.

Ze antwoordde dat ik natuurlijk wel lang gerookt had en of ik allergisch was voor pollen. Ja, nou, dat werkt dan ook niet mee.

Geduld is een schone zaak,. Ik zal niet, zoals 10 jaar geleden weer beginnen vanwege teleurstelling in het resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn die Utopianen goed bezig hè? Ze zouden stoppen met roken. Ik heb nog nooit zoveel veel rokers bij elkaar gezien.

Goed voorbeeld. Waar ze het geld vandaan halen is me een raadsel want ze hebben maar ee n beetje zakgeld.

Vanavond kwam er eindelijk uit dat er ook veel gedronken wordt. Dat had deze ervaringsdeskundige al lang in de gaten.

Wat ik wel erg vond was dat een moeder een brief kreeg van haar kinderen hierover. Die waren kwaad omdat ze zich dan heel anders gedroeg. Ja, dat weet ik ook, hoewel dat bij mij natuurlijk heel erg meevalt. :P .

Morgen 5e dag, is een beetje gevaarlijk omdat ik boodschappen moet doen, maar zoals ik me nu voel gaat het wel lukken, is de verwachting.

Roken kost tijd, maar drinken nog meer want tijdens het drinken doe je niets nuttigs en er na al helemaal niet.

Dat betekent dat als ik weer aan de 0% zit, ik werk dat is blijven liggen moet inhalen en met lich. werk is dat moeilijk omdat mijn lijf niet alleen in de rugpijn doet, maar op steeds meer plekken. Heel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen doe ik sowieso voor mezelf... Er zijn ook maar weinig rokers in mijn omgeving en als ik ergens ben, ben ik vaak de enige die buiten staat te paffen. Ik zie vooral op tegen de eerste dagen/weken. Vorige keer (2 jaar terug) ging het na een dag of 3 al heel lekker maar zou zo graag gelijk die sprong in dagen maken haha. Dat Jan Geurts in de Opluchting schrijft dat je per direct een blij gevoel moet hebben als je stopt komt niet echt binnen haha! Alan Carr heeft mij wel erg geholpen... Ook bij het stoppen met drinken!

Waarom laat je trouwens een deurtje open Lidia? Bedoel, waarom zou je dat erbij moeten doen nu je stopt met drinken? Snap ik niet.. kan het alleen lezen als een deur die op een kier moet staan.. En waarom 0% bier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, iedereen zet wel eens een achterdeur op een kiertje.

Soms is dat al voldoende om even te ventileren.

Toen ik van de week hier zei dat het steeds moeilijker ipv makkelijker leek te gaan,

zette ik eigenlijk ook een achterdeur op een kiertje...

ik hoopte namelijk tegen beter weten in, dat er hier mensen zouden zijn

die zouden zeggen: nou, leuk geprobeerd, Koh,

die 102 dagen heb je toch maar mooi in de knip.. ook als je nu weer zou gaan roken.

 

En toen kwamen er reakties als: Kohtje is een stopper en een topper,

en: Volhouden, ouwe, en: goed bezig...

Tja, dit soort kleine hartjes onder de riem had ik nou nét even nodig

om die achterdeur weer dicht te gooien.

 

Vandaag dag 106, en het gaat weer ietsjes makkelijker. :)

 

Bedankt. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zat gewoon naar complimentjes te vissen Kohtje ;) . Maargoed.. t is wat t is..

 

Krijg steeds meer zin om te stoppen.. Vrij zijn, dat lijkt me ook erg lekker. Hetzelfde als bij drinken, iets langer dan een jaar geleden, ook toen wilde ik vrij zijn. Op het werk steeds de gedachte, nu kan ik even snel een peuk roken, straks is het weer druk. Een pauze op een training, snel naar buiten, peuk opzuigen, broodje eten en nog net voor het weer begint even snel een laatste sigaret..

 

Ik vond het niet saai om te stoppen met drinken trouwens. Ik deed dan ook vaak geen hol hoor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen op TV; Brandend verlangen op 2DOC 20;55-22.00

 

Het bracht troost en afleiding. Het was gezellig, het maakte rustig en ontspannen. Er was altijd een reden om er eentje op te steken. Frans Bromet spreekt met longkankerpatiënten over de liefde voor de sigaret.

 

 

Dit soort uitzendingen waren voor mij heel nuttig en hielpen me beseffen welke kant je leven op kan gaan.

En mijn besluit die kant niet op te willen door roken.

 

Voor meer info klik op onderstaand woord.

Achtergrondinfo

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...