Spring naar bijdragen

hoe staat het er voor?


lidia

Aanbevolen berichten

O ja, die thermostatische douchekraan was uiteindelijk waarschijnlijk nog duurder dan bij de bouwmarkt waar 30% korting actie was. Als je eerst een kraan v.d. woningbouw had, dan is het goedkoper dan als het er 1 van jezelf was. Vreemde redenatie want ik heb ze al die jaren de kosten voor een kraan uitgespaard.

Wat dat met dit alles te maken heeft? Nog even langer niet roken en dan nog sparen voor het matras.

Maar ik weet (bijna) zeker dat dat helemaal gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Aagje,

het valt niet mee om Lidia, die v.d. hak op de tak springt te volgen. Dus zal ik je even helpen.  In bericht 72 meld ik dat ik bericht 71 heb gekopiëeerd, van mijn eigen bericht op de alc. D&D. Dus die zal je wel daar al gelezen hebben.

Een waterbed is niet geschikt, want het is het 2-pers. bed dat eigenlijk voor de gasten is, als die ooit weer eens komen.

Bovendien is het duur, zowel in aanschaf en stroomgebruik en er gaat ook nog al eens iets mis en wat als het vervangen moet worden?

Wie helpt mij dan om al dat water af te voeren? Mijn buren, die nu Down Under zijn, moeten binnenkort een nieuwe, ga ik kijken hoe ze dat aanpakken.

Voorlopig ben ik blij als ik bukken kan.

Straks maar weer even mijn loopje doen, maak altijd wel iets mee.

Gisteren stond er een betonwagen muurvast omdat mensen zo nodig in die smalle straatjes moeten parkeren. Dat zijn de "inwijkelingen", die hier wel willen wonen, maar zich niet willen aanpassen. |Je kunt nu eenmaal niet beide uiteinden en het midden hebben.
Dat heb ik tenminste begrepen, zo langzamerhand.

Het stond zo klem dat ik er niet eens door kon, kan je nagaan, 8 kilo afgevallen :D !

Moest op mijn schreden terugkeren, dezelfde weg als ik gekomen was.

Was natuurlijk ook niet goeg geregeld, er kan een bord geplaatst worden of zo iets dergelijks.

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat ik lees gaat soms mijn ene oog in

en het andere weer uit lidia, en dan moet

het ook nog langs die weke hersendelen van mij.

ik ben bang dat ik qua onthouden, nog geen 10% van jou heb.

misschien is dat zelfbescherming voor me, of oudersdom- c.q. overgangssalzheimer?

aan korsakov moet ik maar even niet denken.

hoe was je loopje? zolang je die maar niet met mij neemt (gezegde)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lady Jane

Het was heel kort, want ik waaide bijna uit mijn schoenen.

Even bij mijn B&B collega's geweest om advies, toen stond de SRV-kar daar voor het huis en toen ik na het loopje daar weer langsliep, stond hij er nog en er liep een klant vertwijfeld om heen.

Ik legde uit dat de SRV-man wel bij iemand schaatsen zou zitten kijken endat hij maar moest pakken wat hij nodig had (hij had een verjaardag) en dat opschrijven.

Je kunt hier nog op de pof kopen.

Maar toen kwam de SRV-man er net aan, hij had ons al gadegeslagen.

Ik vertel dit omdat ik al die tijd niet gedacht heb dat ik voor het weekend nog sig. zou kunnen kopen.

Dat ik geen geld bij me had was geen probleem. Zie boven.

Het lijkt erop dat het me deze keer echt gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane

bedankt voor de cadeautjes, extra zetje. Vanmiddag heb ik de laatste verkiezingskranten in brievenbussen gestopt en kwam een achterbuurvrouw tegen. Verstokte roker, maar geen cent te makken, dankzij volwassen zoon, waar ze bang voor is.

Gisteren had een andere buurvrouw, waar ze nogal eens komt, verteld dat ze gestopt was met roken.

Ik lijk wel een soort bekeerder (zal toch niet zo worden als Cruyff?), want toen ik haar op straat zag, vroeg ik hoe lang ze al gestopt was e.d. Ze vond het heel moeilijk, maar ik verzekerde haar dat ze over het ergste heen was (3 weken).

Toen ik over het uitgespaarde geld vertelde, hier welbekend, bleek ze dat helemaal niet te beseffen. Zelfs niet nadat ik het voorgerekend had. Nu heeft ze helaas ook niet vooraan gestaan toen verstand werd uitgedeeld. Kan ze niets aan doen, maar ik wil haar wel helpen om wat fin. inzicht te krijgen. :P

Het komt gewoon omdat ik zo blij ben dat ik niet meer rook, dat ik het een ander ook gun en zeker haar. Wat die vrouw allemaal voor haar kiezen krijgt, kun je een boek over schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miranda

Lijkt me meer wat voor jou, schrijven over 50 dagen etc.  heb je meteen wat in je vingers :P

Bij mij valt er niet zoveel over te schrijven, of het zou de vorige stoppoging moeten zijn, toen ik er 2 mnd. van af was en nadat ik mijn  pols brak, weer begon. Rookt zo lekker weg met je linkerhand en vuur geven met je linkerhand is helemaal een crime.

Toch doen!

Mensen die niet weten hoe een verslaving werkt, vinden alci's, rokers, e.d. maar slappelingen. Dat is precies het omgekeerde.

Ze gaan door roeien en ruiten om maar aan hun sigaretten, drank of drugs te komen.

Daar staat ook vast wel iets in op het "nare ervaringen met alcohol".

Schrijven kon ik toen niet en typen ging ook heel slecht, vandaar geen boek over die tijd. Wel jammer, want kijken in de ziel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 5 mnd. niet gerookt, behalve 3 in Marokko, maar die vergeet ik gewoon. Wat belangrijk is, is dat ik er slechts af en toe even aan denk en het verder gewoon is geworden niet te roken.

Ik hoest nog wel, maar dat zal denk ik het restant zijn van die stevige verkoudheid (griep?)

Bij het anti-rookvrouwtje heb ik geleerd dat die ontsteklingen niet van hetzelfde soort zijn als de COPD ontstekingen waar die inhaleerders voor zijn.

 

Hoe gaat met met Miranda ? Zijn er nog andere stoppers hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, mijn stoppen lukt voor geen meter. Vandaar dat ik hier ook niet meer postte.

Ik ben eerder al eens 8 jaar gestopt geweest, toen een jaartje gerookt en daarna weer 10 jaar gestopt.

Hoe dom kun je zijn om dan toch weer te beginnen, he.

Ik rook er gemiddeld 5 op een dag.  Ik ga maar weer eens serieus nadenken wanneer nu te stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NANCY

yOU KNOW THE DRILL!!! dUS DAT GAAT ZEKER WEER LUKKEN (sorry caps lock) als je je er even echt toe zet.

Je rookt maar 5 sig., maar die houden wel de verslaving in stand en voor je het weet (Tegenslag,stress etc.) worden het er meer. :excl:

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

<Miranda,

rot voor je dat het zo lang moeilijk blijft, dat zou al lang minder moeten zijn. Is de knop soms nog niet om? Dat heb ik bij de wijn, n.l. en dan is het bijna niet te doen. Ik gaat nogal eens voor de bijl.

Maar met roken heb ik dat helemaal niet meer, behalve laatst toen ik eindelijk de laatste papieren v.d. erfenis(je) van mijn tante kreeg en met dezelfde post van een pensioenfonds en nu eens uitgelegd kreeg van iemand met kennis van zaken hoe het zit op mijn rechten van een deel v/h pensioen van mijn ex. Niet dus, in de periode van 1980-1995 moest je dat met de boedelscheiding regelen en daar heeft mijn advocate mij verzuiimd op te wijzen. Jammer, maar ik houd toch niet zo van dit soort gevechten. Ik weet nu tenminste waar ik aan toe ben: alleen AOW.

Dit allemaal samen deed wel Pavlov reactie door me heen gieren, maar voor roken herinnerde ik mezelf er aan dat ik eenniet-roker ben  toen was het over. Met drinken ging dat helaas niet.

Maar ik sta steeds weer op en hoop dat daar ook eens een eind aan komt. Ik heb het hier al vaker geschreven: roken deed ik met tegenzin en drinken vind ik lekker en ontspannend.

Maar ja, die remblokken hè, die zijn niet meer te repararen.

Miranda laat ik het niet merken dat je het na zoveel afzien en strijd toch op geeft. Het komt goed, heus :face-icon-small-shocked:

Zet alle voordelen nog eens op een rij en vooral, stel je een doel wat je met het geld gaat doen. Dat heeft mij veel voldoening gegeven. En heel soms prijst iemand me en vind het superknap, dan kun je het toch niet maken om weer te beginnen en dat te moeten melden!!!

  :present:  dit is het cadeau van jezelf en dit is :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  een bos rozen van mij en een dikke pakkerd :lips:

bewerkt door lidia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haddock,

bedankt, geeft moed, want het kan zo omslaan, maar zoals het nu voelt is het gewoon geestelijk en lichamelijk en sociaal een bevrijding.

Hoest nog wel, maar dat zal de rest van een zware verkoudheid zijn. Of niet, zit er zoveel troep dat dat er nog steeds uit moet.

HOudt moed, begin net zo lang opnieuw tot het je oren uitkomt. Zo is het bij mij ook gegaan.

Mijn vlg. projekt is een nieuw matras v/h uitgespaarde rook geld.

Keep in tough . Ouwe rakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het rustmoment moet nog een echt ontspanning worden

Gezellig moment moet nog een echt leuk worden

Ontladings moment moet nog echt ontladen worden

Droef moment moet nog echt verdrietig worden

Kwaad moment moet nog echt boos worden

Maar ook het lachen word intenser zonder gehoest,zonder dat je je lachbui moet onderbreken om deze met een peuk of een drankje te moeten onderbreken.

Een nacht slecht slapen..jammer..dan maar lekker blijven liggen zonder dat je eruit moet om een peuk te roken

En ja alles went..ook de voordelen en de intensere gevoelens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hoi,

 

Waar is Kohtje?

 

Hier inmiddels weer 14 dagen op koers.

Net als met de drank, de eerste uitstellen/ voor je uit schuiven.

Het is allemaal wel te doen mits het roken niet geromantiseerd/

geïdealiseerd wordt.

 

Dat was mijn vorige uitglijder! In mijn hoofd ging ik het wel erg groot en mooi maken,

terwijl het toch echt troep is.Grote troep.

 

Nu mijn taak het in een ander licht te zetten.

 

Jullie horen.

 

Succes.

 

Aanpassing, voutje weggewerkt.

bewerkt door Ludwig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...