Spring naar bijdragen

NU dan echt?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Jee, doe ik dit echt?? Al zo vaak gedacht maar net zo vaak weer weggestopt want ik functioneer tenslotte nog prima, toch?

Ik werk, verzorg mijn kinderen ( die extra zorg nodig hebben), doe het huishouden, help op school, ga braaf naar de sportschool, probeer zoveel mogelijk een sociaal leven te hebben/ onderhoudt contacten dus wat is eigenlijk het probleem zeg ik dan maar al te vaak tegen mezelf. Ik drink alleen 's avonds, stop na 1 fles ( doordeweeks)  tja, behalve in het weekend en in de zomer op de middag want dan mag dat.Het probleem is dus dat ik 's ochtends al bedenk dat ik aankomende avond toch echt niet moet drinken..........dat ik te laat naar bed ga om toch dat wijntje te willen drinken, dat ik geen maat kan houden in het weekend en daardoor er van alles uitfloep waar ik later spijt van heb ( of in het ergste geval het me niet meer zo kan herinneren). Dat ik het niet meer leuk vind om ergens heen te gaan als ik moet rijden en dus niet mag drinken en dan het liefst zo snel mogelijk naar huis . Dat ik merk dat ik steeds vermoeider raak, mijn relatie slechter en slechter wordt. Maar ik vind mezelf zoveel leuker/ gezelliger als ik drink en pas dan kan ik echt ontspannen. Ik weet ook wel dat dat niet goed is maar ik kan mezelf aardig overtuigen dat het eigenlijk allemaal wel mee valt......maar ja dan was ik hier niet. En slapen zonder alcohol is ook al geen pretje, wat een onrust en dan die eetbuien als je niet mag drinken ............NU dan echt eens niet alleen maar denken maar ook eens gaan doen MAAR wat zie ik er tegenop. Wat gaat er gebeuren, moet ik dan nu echt de confrontatie aan met mezelf en al mijn verdriet. Daar heb ik zo geen zin in!!!!! En waar haal ik de tijd vandaan? Allemaal excuses maar ik hoop dat ik het echt ga volhouden, iig doordeweeks, laat ik daar eens mee beginnen of is dat niet mogelijk? Alles of niets??

 

Dribbeltje

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar was ik al bang voor, helemaal stoppen......want ook ik ben natuurlijk al wel vaker doordeweeks gestopt om maar uit te kijken naar die vrijdag en dan alles in te halen en na 2 weken begint het weekend steeds eerder!! Maar wat doe ik in vredesnaam zonder wijn, ik ga vreselijk mopperen, wordt echt chagrijnig en ga eten. Iedereen weet niet beter dan dat ik drink. Behalve als ik moet rijden, ik heb geen zin in commentaar van anderen. Want als ik niet drink gaat dit zeker opvallen! En wrs is iedereen het er mee eens dat ik teveel drink en dat moet dan gezegd worden natuurlijk! Dat is anders dan hier, waar mensen je begrijpen en niet zeggen gewoon niet meer te drinken, gewoon stoppen. Wat een uitdaging staat me te wachten. Ik ben al vele uitdagingen aan gegaan mijn leven maar meestal was daar ook op korte termijn wel iets positiefs aan maar ik ben bang dat de beloning nu nog mega ver weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel namens mij ook welkom hier .

 

Ik heb u een PB tje gestuurd , doe er oprecht mee wat u maar wilt .

 

Voor u zelf , en uw naasten hoop ik dat het u gaat lukken .

 

Het enige echte juiste advies aan ALLE mensen met een alcoholprobleem is :

 

Helemaal stoppen , neem u zelf niet in de maling met z.g. minderen .

 

Dit kan n.l. niet omdat u ( net als ik ) een chronisch alcoholist bent .

 

Bespaar u zelf de pijn van meerdere malen het ontgiftingsproject , en ontwenningsverschijnselen doorlopen .

 

Ga er voor , u heeft uw eerste stapje gezet , u bent goed bezig .

 

Aanvaard alle hulp die u kunt krijgen , u zult die nodig hebben .

 

En vraag gerust hulp aan de locale zelfhulpgroepen ( Nederland ; http://www.aa-nederland.nl/index19.php  ) , Belgie ( http://www.aavlaanderen.org/ ) 

 

Geneer u absoluut niet , hen te contacteren .

 

Met hen op uw achtergrond heeft u goede ervaringsdeskundigen achter de hand !

 

Succes toegewenst in uw strijd .

 

Ztiertje .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier Dribbeltje

en lees je eigen postings even terug als je wilt;

het smoezenboek staat nog open en je hebt nog geen

duidelijk besluit genomen. herkenbaar hoor, het lijkt er nu op

dat je in gaat leveren en geen garanties hebt op beloning.

We zijn gewend geraakt drank als beloning te gebruiken.

Ga gezondere beloningen bedenken, dat kan van alles zijn

zolang ze maar bij jou passen. is het (tijdelijk) meer eten/snoepen

wees mild maar kritisch, ook dat kan een verslaving zijn.

Foute beloning uiteindelijk. Maar het lijkt beter dan drinken, dus

misschien er begeleiding bij zoeken als je er geen contole over hebt.

Je schrijft over je slechter wordende relatie, misschien kun je je partner

betrekken in het proces wat je bent gestart door hier te komen.

Die kijkt vast wel door tijdelijk sjagrijn heen en ziet de potentie voor jullie

relatie vast al wel. Met steun van hier en daar kun ook jij komen op een

plek waar je weer tevreden en trots over jezelf kunt zijn.

Dat zal in het begin zwaar zijn. Zonder gevecht geen overwinning :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
 

Ook ik ben nieuw, en ook ik ben geschrokken van mijn alcoholgebruik.

Of ja, ik ben eigenlijk heel erg geschrokken van het scala excuusjes dat ik in mijn hoofd heb zitten.

Allemaal redenen waarom mijn drankgebruik "wel meevalt", of redenen om het drankgebruik "te verantwoorden" (rotdag, goeie dag, verdrietig, gelukkig).

Door mijn smoezenscala heb ik niet gezien dat ik wel degelijk abnormaal drink, ook mede doordat ik gewoon functioneer.

Ik ben moeder, ik ben echtgenote, ik werk, ik studeer. Het is tot vandaag niet eerder in me opgekomen dat ik moet oppassen.

Nu pas zie ik dat ik ondanks al mijn smoezen, jarenlang (bijna) dagelijks gedronken heb (flesje wijn, sixpack bier) Het is er in geslopen. Het is 'normaal' geworden, terwijl het dat natuurlijk niet is.
Wat mij ook niet vreemd is, is dat ik me een keer of 3 per maand helemaal klem kan zuipen (uiteraard met "goeie" redenen: Ik ben toch zo verdrietig, bla bla).

Om meerdere redenen wil ik er van af: Voor mijn kind, voor mijn man, en voor mijn eigenwaarde.

Omdat ik waarschijnlijk veel van jullie verhalen ga lezen, vond ik het wel zo eerlijk als ik ook met de billen bloot ga (zo voelt dat nu nog). Bij deze.
Ik denk dat ik jullie hulp nog wel eens hard nodig kan gaan hebben. Hopelijk kan ik op mijn beurt ook iets voor jullie betekenen.

Groetjes, Kosies
 


 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

drie jaar geleden ben ik voor een jaar gestopt met drinken. Oh, wat een geweldig jaar was dat. Emotioneel, ontwapenend, interessant. Ik probeerde in dat jaar ook veel te ontdekken.

Na dat jaar hoopte ik dat ik weer kon gaan genieten van een trappistje op een zonnige zomermiddag. (dat was het enige wat ik in dat jaar had gemist) Eentje maar dan. Drinken omdat het lekker is. Niet vanwege het effect. Ik wist toch dat ik ,na een jaar lekker in mijn vel zitten, drank niet nodig had voor het effect? Niet dus. Geleidelijk aan schonk ik mezelf weer meer wijn in dan de anderen. Dronk ik tripels in het cafe terwijl mijn vrienden pilsjes dronken. Etc etc. Nu ben ik voor altijd gestopt. Sinds twee maanden. Gisteren naar een concert gegaan. Heerlijk fris naar bed. Het valt me overigens op dat eigenlijk niemand dronken is. Terwijl ik , toen ik dronk, altijd het idee had dat iedereen net zo dronken was. Wow wat een eyeopener. Succes met de beslissing. Maar ik zou zeggen. Stop met drinken. Want het geeft zoveel rust. Overigens is het ook een tip om bijvoorbeeld een creemde taal te gaan leren of een muziekinstrument. Heb ik gedaan. In een jaar kun je zoveel leren. Je kunt ook net als ik gewoon een jaar afspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Kosies

en voor je moed om met de billen bloot te gaan

alvast een bosje :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

Het is een belangrijke eerste stap om eerlijk naar jezelf te worden

en door het hier zomaar neer te pennen, zit je er ook dichter bij

om de conskwenties te dragen en ermee aan de slag te gaan.

Je kunt via de home-page hier een training aanvragen.

Om die vergoed te krijgen, dien je wel een verwijzing van je HA

te krijgen meen ik, lees alles maar eens goed door als het je aanspreekt.

Mij heeft het goed bij de les gehouden en me gedwongen stil te staan

bij de aanleidingen om te gaan drinken. Het waren nl NOOIT redenen.

Laat staan oorzaken. En het hielp mij om standvastig te blijven.

Het forum heeft me zeker zo goed daarin geholpen, want ik ben dit als

een soort van virtuele familie gaan zien, en legde in mijn beleving dan

verantwoording af aan hen. Dat zou ik in het echte leven niet gauw doen.

Zeker niet in mijn drinkende jaren.

Als je in deze groep een nieuwe draad aanmaakt, dan heb ook jij je eigen

voorsteldraad en kun je je eerste twee berichten via copy en paste daarin kwijt,

succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal en bedankt voor de reacties!!

 

Dit moet gaan helpen maar dan moet ik wel dagelijks inloggen, mijn man weet nu nog van niets...........alhoewel er gisteren een reactie in de mailbox stond die hij geopend heeft maar hij heeft niets gezegd. We zijn niet van die praters, wel raar dus dat moet ik vanavond maar eens in de groep gooien!! En het dan niet gaan bagatelliseren zoals ik wel vaker doe. Nog weer een stap.

Gisteravond NIET gedronken, wel gesnoept, mijn man wel 2 biertjes. Hij drinkt eigenlijk ook dagelijks maar houdt het keurig bij 2 dus dat is niet zo'n probleem. Eigenlijk moest het wel opvallen want als ik een keer niet drink dan ga ik vroeg naar bed om slaap in te halen.

Wat ik dus begrijp is dat ik echt helemaal moet stoppen wil ik het serieus aanpakken, logisch natuurlijk maar wat vreselijk moeilijk. Nooit meer drinken bezorgt me een onrustig, bijna paniekerig gevoel. Wie ben ik dan nog?

 

Eigen postings terug lezen? Smoezenboek? Je bedoelt het in het weekend willen drinken en doordeweeks stoppen??

 

Ik lees dat het na een week al beter kan gaan, die ervaring heb ik niet maar ik hield de optie om te drinken ook altijd open.......om mezelf te bewijzen dat ik wel kan stoppen. Tijdens de zwangerschappen vond ik het al moeilijk om niet te drinken, ik deed het niet en stond daar voor de volle 100% achter maar ik had er wel behoefte aan, tijdens de borstvoedingsperiode erachteraan dronk ik af en toe een wijntje ( kon je afkolven en weggooien). Daardoor zakt me de moed wel een beetje in de schoenen als ik een week lees, dat zal bij mij vast niet zo zijn.

 

Naar de HA om een verwijzing te halen dat durf ik (nog) niet, dan staat het zwart op wit en wie komt dat ooit te weten, wordt het ooit tegen je gebruikt??

 

Tot snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je posting is tegenstrijdig,

je funktioneert nog goed, maar je relatie wordt slechter en slechter.

In het weekend zak je door en je drinkt zomers overdag want dan mag het.

Alles of niks vraag je je af.

het is ook een moeilijk besluit en nooit meer drinken is eng. Probeer het maar klein

te houden dat werkt het best. Vandaag neem ik die eerste niet.

Dat is haalbaar.

Elke dag wordt zo een mooie kraal en voor je het weet heb je een ketting en die wil

je dan niet eens meer doorbreken.

Jij schrijft, de optie om te drinken is altijd open. Dat geldt ook voor de optie niet te drinken.

I.p.v. een straf kun je ook in beloningen gaan denken, dat is positiever en liever voor jezelf.

Sta ervoor open dat het ook mee kan vallen, want ook dat komt voor hoor. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het gelezen, waarvoor dank,  en idd volledig stoppen is de enige optie! En dat van het gevoelsmens vond ik erg mooi om te lezen want dat klopt voor de volle 100% alleen het lijkt of ik dat altijd wil wegstoppen en mee wil doen in deze veeleisende maatschappij. Mijn buiten en binnenkant zijn, zover ik weet, nog nooit in balans geweest!!

 

En in kleine stapjes,tja.... iedere dag is er weer een en nu afwachten wanneer het niet meer alles overheersend is ( stiekem is dat het toch!) en dat is nu mijn eerste doel!! Dit is pas dag 2, vanavond naar het het theater en dat gaat altijd in combi met een wijntje. Vanavond aan de thee?? Dat is mijn mini-doel ( mijn kraaltje dan maar).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik zeker gedaan, genieten van de voorstelling!! Echt gelachen maar toch ook steeds die strijd in mijn hoofd, wel- niet - wel - niet - maar wederom niet gedronken en onder het motto "vroeg op moeten om te werken" kwamen er gelukkig ook geen vragen/ opmerkingen! Het kan dus wel een avondje uit zonder drank. Bespreekbaar gemaakt met mijn man, dit forum en hij vond het een goed plan omdat hij ook wel ziet dat mijn drankgebruik niet o.k. is.

Weer 2 kraaltjes!!

 

En hoe is het met jou Kosies??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je! Ik begrijp nog niet zoveel van het forum geloof ik, durf niet te reageren op anderen omdat ik net begin maar merk wel dat ik graag reageer op de reacties die ik krijg, en ook heel erg hoop op reacties als ik inlog. Dan kijk ik verder op wie is wie en lees dat anderen nog meer reacties krijgen en vraag mezelf dan af of ik het wel goed doe. Ik heb dus totaal geen ervaring op wat voor forum dan ook. Doe ook niet aan Facebook en andere media, dit is dus echt nieuw maar ik zou wel graag wat 'meer' willen. Heeft iemand nog tips?

Het weekend staat voor de deur en daar kijk ik zo tegenop, heb alle scenario's al in mijn hoofd doorgenomen. Heb zware hoofdpijn, door al het denken of gewoon afkickverschijnselen? Ik ben chagrijnig en zit mezelf zoooooooo in de weg, en mijn kinderen nu ook, kan wel janken van ellende.  Wat een onrust kan een mens ervaren. MAAR ik wil gewoon NIET drinken!! Heb de wijn uit de koelkast gehaald, lag er nog in voor de visite.....je weet maar nooit............heb ook veel te veel wijn in huis. Krijg dus vaak mensen die ook drinken, nodig nu maar even niemand uit! Hier moet ik natuurlijk gewoon hartstikke doorheen dat weet ik maar hoe help ik mezelf?? Hier maar lezen maar iedereen lijkt al zo ver met alles dat ik me stiekem toch nog alleen voel.

 

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Dribbeltje, allereerst welkom hier! Ee zeer herkenbaar verhaal en de punten die je noemt komen mij ook erg bekend voor!

Ik ben nu 19 dagen alcoholvrij en met de dag voel ik mij beter, tuurlijk heb ik nog dat gemene poppetje wat zegt, dadelijk met de kerst doe je niet gezellig mee

maar ik sta er echt heel erg achter. De eerste 2 weken heb ik een middel gekregen van de Huisarts, dat heeft mij echt door de eerste moeilijke momenten heen geholpen.

Ik heb nog een lange weg te gaan maar bedenk dat er heel veel lekkere alcoholvrije drankjes bestaan.

Ik wil je heel veel succes wensen, ook voor het weekend, bedenk, je bent sterker dan je zelf denkt :-)

 

Groetjes Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen die meelezen en steun bieden,

 

Even weggeweest......soort van schaamte denk ik.......vrijdagavond 2 biertjes gedronken maar met een gevoel dat ik het helemaal onder controle had want er waren tenslotte maar 2 bokjes in huis....Onzin natuurlijk want ik bleef maar met dat wel/ niet drinken in gevecht. Zaterdag begin van de avond in no-time een fles wijn gedronken en me zo rot gevoeld omdat ik nog meer wilde, ik wilde echt onder invloed zijn. Niets voelen behalve die, vast welbekende, roes maar omdat ik mijn kinderen ( manlief was inmiddels weg) nog naar bed moest brengen heb ik dat niet gedaan en voelde ik me alleen maar schuldig. Ook echt ervaren dat ik de drank dus volledig moet laten staan wil ik verder. Op de een of andere manier maak ik mezelf dan weer wijs dat ik echt wel een glaasje kan drinken............zo stom!

Zondag Sinterklaasfeest bij mijn familie en daar drinkt echt iedereen vanaf 16 jaar, ik ben er dus echt mee opgegroeid. Met mijn man afgesproken dat ik zou rijden dus geen drank, toch bleven ze 'aandringen' om toch een wijntje te drinken ( doe ik anders wel - 2 of 3 - want ik eet nog wat en mijn lijf is er tenslotte aan gewend, hoezo excuses) maar ik heb het niet gedaan en heb een vreselijke middag gehad omdat alles om die stomme drank draait. Heb dus ongelofelijk zitten snaaien en was niet zo gezellig als anders. Dat werd uiteraard opgemerkt dus daar kreeg ik wel de nodig opmerkingen over. Misschien ook daar wel vertellen dat ik stop met de drank!

 

Ik ben ooit gestopt met roken, ook vanwege het feit dat ik er teveel mee bezig was. Tijdens het eten bedenken dat de ander toch echt moet opschieten omdat ik wil roken, tijdens het werk als eerste pauze willen omdat ik wilde roken. Met drank is het eigenlijk exact hetzelfde! Ik denk dat ik er gezelliger van wordt maar dat is natuurlijk niet zo, ik baal als de fles leeg is. Ik baal als ik niet bijgeschonken wordt. Wordt zelfs veel te brutaal door bijv. te zeggen dat ik mezelf wel bij schenk als het me niet snel genoeg gaat( dat past eigenlijk helemaal niet bij me!)

En die lekkere alcoholvrije drankjes?? Ik ken ze niet. Ik lust dus geen sap, fris o.i.d. Koffie , thee en water met en zonder bubbeltje dan maar.

 

Als iemand nog tijd/ zin heeft, ik heb nog wat vragen open staan....

 

En Kim, wat voor middel heb je gekregen dan en hoe merk je dat het werkt? En heb je ook de cursus gedaan of ben je die aan het doen? Ik denk nog steeds dat ik het zelf wel kan maar dat heb ik nu niet echt bewezen afgelopen weekend.

 

Groet, Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbel discuseer met niemand er over , en zeker niet met je zelf .

Want de discussie met uw " eigen kwaadwillende ik " wint uw " goedwillende ik " NOOIT EN TE NIMMER !

Kijk eens goed naar mijn onderschrift , en hou als intiligent mens dat in uw achterhoofd !

Ik heb je bovendien al een keer dat PB tje gestuurd over " het kwade zaad" , put daar je kracht uit om je strijd aan te gaan als je wil .

bewerkt door Ztiertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, wel de enige weg, dat snap ik,  maar die discussie stopt echt niet ineens, zeker niet in mijn hoofd! Was dat maar waar.

 

De mail van 'het kwade zaad' heb ik gelezen maar ook al begrijp ik wat er staat, ik ben niet zo goed in metaforen-taal en haal daar dus niet mijn kracht uit. Sorry! Het is vast super goed bedoeld, maar ik vind het prettiger en zoek meer steun in taal/ mensen die zichzelf herkennen in wat ik schrijf.

 

Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Dribbeltje,

 

Wat herken ik me in je verhalen.

 

Ik heb het geluk dat ik alleen woon en alleen af en toe een oude moeder hoef te bezoeken. En waar ik verder hoofdzakelijk kom drinken ze niet.

 

Ik drink nu sinds een half jaar niet meer. Ik was eens 4 1/2 jaar nuchter dankzij de AA. Toen dacht ik:  Eentje moet toch weer kunnen! Ik wilde gewoon drinken en was er nog niet echt aan toe gekomen toe te geven dat ik een echte alcoholiste ben. Nou het gezeur begon gewoon weer van voren af aan. Altijd weer die vraag: zal ik wel, zal ik niet en hoeveel haal ik dan in huis enz. Ik ben er nu wel achter dat ik geen "normale" drinken ben. Die is er nl niet zo mee bezig. Die drinkt eens een glas of zelfs een keer teveel en vergeet het dan. Ik was er denkend de hele dag mee bezig. Daar baalde ik nog het meeste van. Niet eens omdat ik aldoor dronken was. Want dat was ik in die laatste periode dat ik weer dronk meestal niet. Maar gewoon het erdoor geobsedeerd zijn. Ik vond het verschrikkelijk.

 

Ik heb nu weer besloten te stoppen. Ik doe het soms met behulp van Refusal. Een pil waar je absoluut niet bij kan drinken. Je kunt dood gaan. Ik heb ook de online behandeling gedaan en ben actief met de AAbezig. Misschien iets voor jou?

 

Ik wens je heel veel sterkte en moed.

 

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat super fijn om weer wat te lezen, zeker nu ik alleen thuis ben en ik weer ongelofelijk in gevecht ben met mezelf/ in mijn eigen hoofd. En dan ook nog zeggen tegen mezelf dat ik geen alcoholist ben. Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat Hanneke met zeggen dat je geen gewone drinker bent wanneer je er continue mee bezig ben EN DAT BEN IK!! Dag in, dag uit, vanaf opstaan tot aan naar bed gaan. Ook al geef/ gaf ik er niet dagelijks aan toe, in mijn hoofd zit het altijd. En dat is inderdaad waar ik ontzettend van baal en wat ik nog niet hardop durf te zeggen. AA klinkt heel eng, lotgenoten daarentegen weer niet.....Blijft de trek altijd? Zoals jij, ruim 4 jaar stoppen en dan toch weer beginnen? Hoe ontstaat dat? Ik ben nl zo bang dat het een levenslang gevecht zal zijn.....

 

Ietjefietje, alleen al je reactie en het feit dat er herkenning is HELPT echt!!! Ik zie dat je al vele berichten hebt staan, daaruit concludeer ik dat je al een tijd bezig bent en toch zie ik de datum staan van 18-11-2013, betekent dit dat je een terugval hebt gehad? 

 

En nog een vraagje, hoe krijg ik zo'n onderschrift? Ben dus niet zo handig met computers.....

 

Groet, Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dribbeltje, ik heb mijn gevecht tegen mezelf

om een "normale" drinker te worden, jarenlang

verloren. Toen ik hier kwam was ik vastbesloten

niet meer te HOEVEN drinken. ik heb me meteen aangemeld voor de online

training en kwam door het alcoholschriftje in een positieve spiraal omhoog.

Ik kon per dag plannen en evalueren. Ik dronk die eerste niet die dag en

de volgende dag nam ik mezelf dat weer voor. Ik heb echt nooit meer

een gevecht gehad met mezelf rond drank. De knop was definitief om.

Voor zover je van definitieg kunt spreken. maar het voelt wel zo en ik heb

ook geen zin meer om me af te vragen of eentje wel of niet kan. Het zal best,

zeker een poos, goed gaan, maar het voegt al lang niets meer toe.

En zoals ik hier vaak lees, is het uiteindelijk ook best een risico. Want ik heb dat

vroeger ook best vaak gedacht, ook zelfs waargemaakt periodes lang, maar

altijd kwam er wel iets of iemand op mijn pad die stress in mijn leven bracht en

stress bleek dus mijn grootste trigger. Nu mag ik die wegsnoepen en helaas heb

ik aanleg om aan te komen, dus worstel ik nog steeds met jojo-en en minderen en

vreetbuien. Ondanks therapieen, zelfonderzoek, schema's enz enz blijft dit mijn

achilleshiel. En eten kan ik niet uitbannen zoals drank dus ik modder maar wat aan meestal.

Verder leef ik erg gezond, sport en sauna veel en ben nooit ziek. Ik heb er wel vertrouwen in

dat ik ook zonder drastische di-eten hier beter mee om leer gaan. De gevolgen zijn voor mij nu,

en anders dan bij drank, kwets en beschadig ik geen anderen.

Maar de verslavingsgevoeligheid heb ik dus nog steeds, dus dat sterkt mij ook in mijn

voornemen geen experimenten met drank meer aan te gaan.

Ik ben van een slachtofferdenker en voeler, een tevreden mens geworden, met hele trotse en

blije dagen. Omstandigheden en mensen bepalen niet meer hoe ik met mezelf omga, dat doe ikzelf!

beetje lang verhaal, maar wat mij lukte kan jou ook lukken; ik dronk ruim 30 jaar (wisselend qua

hoeveelheen en omstandigheden, maar meestal heel vanzelfsprekend)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Dribbeltje,

Ik geloof niet dat het een levenslange worsteling blijft als ik stop.  Ik merk nu al dat er dagen zijn dat ik helemaal niet aan drank denk. Ook kan ik weer gewoon door de supermarkt lopen zonder dat ik getrokken word door de drankschappen. En wordt het me te moeilijk dan neem ik even Refusal en is de discussie in mijn kop wel over omdat ik weet dat ik gewoon niet kan drinken. Heel rustig. Met Refusal moet je wel zeker weten dat je stoppen wilt.

 

Ja 4 1/2 jaar nuchter en toen toch weer. Ik denk dat ik nog steeds dacht: Het valt wel mee. Misschien ben ik geen alcoholiste. Dat is een grote valkuil. Voor velen. Altijd weer die hoop toch nog eens te kunnen drinken. Ik heb nu toegegeven dat ik echt niet normaal drinken kan. Ik wil het ook niet meer. Zover moet je komen. Dat je niet meer het gevoel hebt: ik mag niet drinken. Maar ik WIL NIET drinken.

 

Zoals iemand hier al schreef: Neem je niet voor: Ik zal nóóit meer drinken. Dat overzie je niet. Neem je iedere dag voor: vandaag drink ik niet. En morgen wordt weer vandaag. Is dat nog een te lange tijdsperiode of heb je het moeilijk doe je het per uur of zelfs kwartier of 5 minuten. Het werkt!!!

 

Hanneke  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hanneke, Ietjefietje en lady jane,

 

Wat fijn om reacties te krijgen!! Super bedankt!!

 

Wat gebeurt er veel in mijn hoofd en wat word ik onzeker van mezelf!! Het denken stopt gewoon niet, loslaten is de rode draad in mijn leven met alles. Ik ben en blijf bezig ook als ik even niets mag doen van mezelf, altijd die onrust in mijn hoofd en dat is wrs ook een van de redenen dat ik drink. RUST in mijn hoofd en ontvluchten van andere zaken.

 

Het helpt wel de herkenning en vertrouwen krijgen dat ik het kan maar aan de andere kant lijkt het ook weer zo ver weg, alleen al de gedachte niet meer hebben : IK DRINK VANDAAG NIET!! Ga zeker de draad van vandaag opzoeken, voel me nog steeds wat verloren op de site w.b. zoeken.

Vandaag dus dag 4 ( vorige week 3 dagen dus er is enige vooruitgang) maar dan kan ik mezelf ook zo weer onderuit halen, wat is nu 3 of 4 dagen en nog doordeweeks ook. Wat als het weekend is, er een feestje is etc. Ik heb wel een fijne maand uitgezocht om te beginnen maar ja, er is altijd wat.

En van dat weekend dat steeds eerder begon, hoe vaak ik dat wel niet bij de hand heb gehad......zo vreselijk herkenbaar en het dan ook nog goed praten. Dan dronk ik alleen op maandag niet en ging ik vroeg slapen omdat ik nog bij moest komen van het weekend en de hele dag gewerkt had.

 

De laatste jaren heb ik vrijwel alleen maar mensen om me heen verzameld die allemaal drinken, familie drinkt al stevig maar ook vrienden. Natuurlijk zien ook zij wel dat er geen rem is bij mij ( denk ik). Ben ik nog wel die gezellige vriendin als ik niet drink? Ik bleef altijd als laatste hangen, zeer ontspannen ( morgen zien we wel verder, drinken is nu belangrijker of eigenlijk die roes/ rust is nu belangrijk). Nu maak ik wrs andere keuzes, verstandiger dat wel maar ook ongezelliger?? Wat gaat er nog op me afkomen.....

 

En dan het eten, ook ik heb al een maatje meer en ga dus nu volledig los, ga echt zoeken naar wat ik nu weer ga eten. Onrust weg eten maar dat lijkt me ook niet de oplossing, ik ben het volledig met je eens dat ik daar een ander niet mee beschadig maar mezelf natuurlijk wel. En ik wil niet de ene verslaving ( eten was altijd al wel een probleem maar als ik dronk kon ik daar van afblijven) voor de andere inruilen. Ik moet wat met die onrust maar wat?? Voor de nacht neem ik nu melatonine, is een lichaamseigen stof waardoor ik beter voel dat ik moe ben. De hartkloppingen / onrust verdwijnen er echter niet door. En wat me opvalt is dat ik nu 's ochtends langer slaap, pas rond 'wekkertijd' wakker wordt en dat is echt nieuw voor mij!

 

Ik ga eens zoeken op wie is wie of ik jullie kan vinden!

 

En serieus nadenken voor de online-cursus en dus de HA inlichten????

 

Gr. Dribbeltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...