Spring naar bijdragen

zitten jullie allemaal op hotmail?


Lee

Aanbevolen berichten

Ik zit nergens op behalve hierop. Er is al eens uitgelegd wat ik moet doen. Ik begrijp van die uitleg ook niks. Of beter: het was allemaal makkelijk, maar werken deed het van geen kanten. Is het email of www.xxx@xxx? Ik zit eigenlijk hierop maar dan weer nergens op. Was ik maar zoals jullie dan zat ik er ook op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou Cheryl dat je van de uitleg "niets begrijpt" lijkt me sterk want iedereen is het gelukt. En jij met je professorenbolletje dus ook. Gewoon naar www.hotmail.com gaan, goed lezen, instructies volgen, een hotmail adres aan maken en dan even melden op het forum "dat je er een hebt" dan gooi ik de mijne in je privé mailbox en kun je chatten !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor tapas, voel je niet remie hoor. Ik was nog hard aan het werk hoor. Wou dat de moderator snel een chatbox in elkaar flanst zodat die voor ons allemaal toegankelijk is. Cheryl het is echt niet moeilijk, ik kon het ook en ik ben zo blond als de ....
Ga naar de homepage van hotmail en maak een emailadres aan. download msn mesenger en klaar is klara. Lukt het je niet dan mag je me gerust prive mailen dan doen we het even samen, oke? Ik wil je best helpen hoor!! Komt helemaal goed!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, ik heb twee linkse handen en ik begrijp helemaal niets van techniek, ook niet van computers. ik vraag het nog weleens na met mijn van onwetendheid blozende professorenbolletje. Ik kom zo ook eigenlijk nergens meer toe. Ik lees wel nog jullie berichtjes, hoewel, dat zijn er zoveel, dus ik lees maar wat eigenlijk, soms met begrip van wat er zich afspeelt, soms zonder. Meedoen is voor mij geen optie, ik kan alleen maar tijdens de weekenden reageren. En reageren heeft, als je het zo weinig doet, vaak zo'n verkeerde uitwerking. Ik heb volgens mij ook twee linker hersenhelften. In het weekend dan, want doordeweeks zijn ze weer rechts. Grapje. Dan zitten ze er tussenin. Cheryl, het er tusseninmeisje, zowas ik erg vroeger, totdat ik begreep dat de wereld anders in elkaar zat. Nu kan ik alles, maar ben ik nog eenertusseninmeisje, met weinig kennis van techniek en weinig tijd. Hier niet en elders ook niet. Het is de hevige twijfel aan wat je bent dat je tot drinken brengt. Meestal wordt ik wel ergens meegesleurd, in een avondje, een afspraakje, een bijeenkomst, een discussie, een onderhandeling, een reis, een boek voor mijn part. En dan ervan af blijven, van het een glaasje wijn, terwijl juist dat glaasje wijn een verschil lijkt uit te maken. Dat doet het natuurlijk niet, dat glaasje wijn, want zonder is net zo goed, beter zelfs. Toch? Vandaag heb ik hoofdpijn. Migraine. Dat heb ik niet vaak, maar dan wel heftig. In de put zitten heb ik het daar al over gehad? Nou, daar moet je dus niet in zitten. Als de keuze hebt. Maar met migraine moet je tenslotte verbergen, tenminste ik, want ik kan dan niet tegen licht. En dan zit ik achter de computer met het licht uit en de gordijnen dicht. En dan is het beeldscherm nog veel lichter. Inbranden heet dat. Dat als je je ogen dicht doet dat het geen verschil meer uitmaakt. Qua vorm dan. Want de inhoud is weer wat anders. Die is weer geheel anders als je migraine hebt. Dan heb je gewoon hele rechtse rechterhelften en hele linkse linkerhelften in het brein. En die doen maar. Sorry, maar ik kon het niet laten, ik heb een portje genomen. En een oxi-nogiets. twee. En ruzie gemaakt. Heel erg. En de hele dag lang. En spijt daarvan. Maar spijt die ik niet meer onder woorden kan brengen. Ik maak liever kapot dan heel. En met of zonder drank, dat doet er vandaag niet toe. Het was maar een portje, maar het was heel veel kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cheryl.. volgens mij heb jij gewoon een kloteweekend met barstende koppijn (in je hele hersenpan), je hebt ruzie gemaakt en hebt 1 portje genomen... klinkt allemaal heel menselijk hoor!!
Helaas horen dit soort weekends nou eenmaal gewoon bij het leven!.. en morgen is er weer een nieuwe schone lei... dus val jezelf niet te zwaar en laat maar overwaaien deze dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien & Anke en alle anderen, gisteren was ik wat van slag, net als vandaag nog. Ik trek dan (bij migraine, maar eigenlijk altijd) alle aandacht naar me toe - in de werkelijkheid maar ook hier. Ik bedoel dat ik dan de 'aandacht trek'. Dus van mezelf uit. Selfish dus. Ik bedoel dus niet dat die aandacht er ook echt is. Er bestaat voor mensen zoals ik dus kennelijk iets van aandacht trekken en aandacht geven (bij dat laatste ben ik minder goed). En vanuit een mens als mij gezien kan aandacht trekken zelfs zonder dat er verder iemand wat mee te maken heeft. Allemaal ingewikkeld hoor, dat dagelijks leven in het forum (en ook in de werkelijkheid). Ik geloof dat ik er maar weinig van snap. En het is al moeilijk genoeg met mijn ruzie-kater. Ik heb daarom maar een dagje vrij genomen en dat dagje net als gisteren in bed doorgebracht met de gordijnen dicht. Morgen heb ik wederom een drukke dag. Maar ik weet niet of ik wel ga. Het leven is toch eigenlijk meer om plannen te maken (dan om ze ten uitvoer te brengen). De sfeer van plannenmakerij houdt veel van mijn leven in stand. Plannenmakerij en de politiek ervan. Het is zo dat als die plannenmakerij niet meer goedgaat, door hoofdpijn of te veel kater (of bedenk zelf maar wat anders), dat ik dan al crises heb. Wat mijzelf betreft: plannen maken geeft hoop en maken mijn leven erg acceptabel. Helaas maakte ik veel plannen als ik een borrel op had en weinig plannen als de fles leeg was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met katrien eens. De plannen die je maakt als je dronken bent zijn vaak erg irrelevant.. dat herken ik maar al te goed want ooooh wat zat ik dan vol plannen en pakte ik 6 dingen tegelijk aan en was ik niet naar bed te krijgen (maar goed dat ik dat maar 2 avonden deed op het laatst...).
MIjn plannen zijn nu gereduceerd naar vandaag en morgen en rust voor mezelf voor zover me dat lukt.
(en trouwens, katrien.. ik zit vaak in precies dezelfde situaties.. ook middelste kind trouwens.. hihi)

Over verwachtingen en teleurstellingen kan ik echt boeken vol schrijven... Mijn hele jeugd en ons gezin zat er vol mee... en het maakt zoveel kapot!!

Er zijn bij mij 2 grote keerpunten in mijn leven.. (eigenlijk 3) mijn dagbehandeling was de eerste.. voor die tijd kon ik ook niet goed aandacht vragen, voelde me altijd maar het slachtoffer van de situatie en had niet het gevoel dat ik daar ook maar enige invloed op uit kon oefenen.. vroeg dus (of eiste) ook op een (vind ik) nare manier aandacht. Vanuit de slachtofferrol.. gewoon omdat ik niet wist hoe ik dat anders moest doen. Verder was ik stom en deed alles fout.. vond ik.. en moest ik anders zijn dus had altijd verwachtingen die niet waargemaakt konden worden en die uitliepen op teleurstellingen.. bah, als ik eraan terugdenk.. dat was naar en klote. Tijdens mijn dagbehandeling heb ik geleerd dat ik ben wie ik ben, heb ik dus mijn verwachtingen behoorlijk moeten bijstellen en heb ik geleerd op een "normale" manier om aandacht te vragen. Dat heeft mijn leven zeer verrijkt moet ik zeggen!

2e keerpunt was trouwens het nemen van een hond.. ik, die nooit ergens verantwoordelijk voor wilde zijn, nam iets in huis waar ik voor moest zorgen.. drama... ik sprong zo weer in de verwachtings- en teleurstellingenrol, ben zo onzeker geweest over dat beest.. Huilbuien, paniekaanvallen en zelfs een periode van 2 maanden niet gewerkt en erg depressief geweest.. want dit kon ik niet...en nog steeds moet hij af en toe een paar dagen weg zodat ik rust heb.. maar toch, 3 jaar verder.. kan ik niet zonder hem (en (gelukkig steeds minder vaak) niet met hem).

mijn 3e keerpunt is eerst het minderen en nu het stoppen met drinken.. ik zie het als een kleine stap want och, was ik wel zo verslaafd? ik dronk toch allang niet meer dagelijks? maar realiseerde me vandaag dat ik vanaf mijn 20e nog nooit eerder in mijn leven 4 weken aaneen niet gedronken heb... dus ja, dat is toch een hele stap. Ik had nooit verwacht dat dat zoveel verschil uit zou maken.

Cheryl.. ik vind dat je goed zelfinzicht hebt. Het is goed om te weten van jezelf dat je kan gaan drammen als je bv zware hoofdpijn hebt, of een kater, of hebt gedronken... dat is trouwens precies wat die vriendin van mij ook doet als zij mij dronken opbelt realiseer ik nu... Het nadeel van dat gedrag is dat je mensen juist kwijt raakt ipv de aandacht krijgt die je zo graag zou willen... maar ik vind het razend knap dat je dit gedrag van jezelf herkent... Misschien is het een idee om een volgende keer aan te geven aan de mensen om je heen dat je dit gedrag kan vertonen en dat je aan hun vertelt hoe ze daarop mogen reageren. Dan geef je hun een handvat en mogen zij jou ook corrigeren als je het doet.

oei, wat ben ik weer een verhalen aan het ophangen.. nou ja... ik ga maar eens de hond uitlaten!

sterkte cheryl, rust lekker uit, neem de tijd voor jezelf, en sterkte met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Cheryl,
rot he als je je zo verward en moe en weet ik veel wat voelt. Hoe ongezellig ook maar binnen blijven met de gordijnen dicht wil nog wel eens helpen. Gewoon de wereld even aan je voorbij laten trekken en rustig met je eigen gedachten, even niks geen nieuwe impulsen. Hoop dat het vandaag weer beter gaat.

Ik ken dat "aandacht eisen" ook wel. 3e in een gezin en had het gevoel dat iedereen belangrijker was dan ik. En dan ga je eisen, maar ze waren niet belangrijker, dat maakte ik ervan. Uiteindelijk heb ik zoveel "toestanden" gemaakt (bewust, onbewust, gekozen, overkomen) dat ze nu heus wel weten dat ik er ben. En hoe ouder ik word hoe lastiger ik het ga vinden om aandacht te krijgen op de dingen die ik negatief vind. Ik heb een lastige ziekte die nogal eens opspeelt en dan is iedereen weer in rep en roer. Gekozen?? Kan ik hele verhandelingen over houden maar doe het maar niet meer. Maar ergens heb ik wel het idee dat ik "iets nodig had" en nu ik er vanaf wil kan het niet meer. Grrrr.

En zo modderen we door. Met onze bewuste keuzes, onmogelijkheden, mogelijkheden etc.
Succes maar weer,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, het is zo fijn om aandacht te krijgen. Het doet wel goed ook. Het is een forum van geven en nemen, wat aandacht betreft. Ik krijg hier meer dan ik geef. Ik zou ook niet goed weten hoe je moet geven. Hoe moet je geven aan mensen die zelf geven. Het zijn de geef-situaties in het dagelijks bestaan waar ik niet mee weet om te gaan. Het is een beetje van dankjewel zeggen tegen iemand die net dankjewel heeft gezegd. Of asjeblieft tegen iemand die ook net heeft gegeven. Het lijkt wel op een wereld van de simpele mensen. Dat is het hier natuurlijk niet maar het wel simpele communicatie denk ik. Maar de hele wereld staat tenslotte ook op de kop, in mijn hoofd en bij weet ik veel wie, niet alleen om de drank maar om alles wat er zo al aan de hand is. Maar vooral in mijn werkzaam leven. Ik betrek mezelf gewoon teveel bij wat ik doe. En ik wordt daar helemaal gek van. En dan is er al die aandacht op dit forum, en zo, en zo, en zom en dat ik denk daar gaat het ook niet om om de aandacht. En dan denk ik "waarom ben ik hier?". Waarom niet gewoon op mijn werk? Wat is het dat ik niet naar mijn werk ben? Nota's schrijven, emails, discussiestukken, voordrachten voorbereiden, pleitnota's! Blijf allemaal achter. Het onderwerp: strafzaken, Nederland wordt steeds harder. En dan kan ik dus niet van een portje afblijven. Vanavond niet. Sorry. Ik snap van dit forum dus niets. helemaal niets. Is er iemand dieer wel wat van snapt? Bedankt Emma, Katrien en Tapas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slow down, Cheryl. Het lijkt er op alsof je behoorlijk zit door te draaien. Ik merkte vorige week ook al die paniek bij jou. Ik kan niet door het beeldscherm heen kijken dus ik ga af op wat ik lees en daar maak ik me zorgen over. Ik vermoed dat je hulp nodig hebt, niet vanwege de alcohol maar vanwege die blinde paniek.
Is het geen idee om professionele ondersteuning te zoeken? Al is het maar voor even, gewoon om te zorgen dat je weer op de rails komt?

Misschien kun je naar je huisarts gaan en vragen of hij je doorverwijst?

En blijf schrijven, Cheryl.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cheryl, ik schrik ook een beetje hoor van je berichtjes en maak me zorgen over je geestelijk gestel.
Neem je niet te veel hooi op je vork?? Je kunt niet de problematiek van de hele wereld op lossen hoor dus probeer dat ook vooral niet.
Probeer om 1 stap te gelijk te nemen en niet meteen 10 want dan draaf je helemaal door.
Pas een beetje goed op jezelf, neem voldoende rust en bouw wat ontspanningsmomenten in over de hele dag. En ach dat ene portje, til er niet te zwaar aan maar ga met frisse moed weer verder. Je kunt het vast!! Mischien inderdaad handig wat Satja zegt om eens met een professioneel iemand te gaan praten om je hoofd wat meer lucht te geven?

Je schrijft dat je van het forum niets begrijpt. Wat begrijp je niet dan? Mischien kan ik je helpen?

Hoor het nog wel.

Sterkte met alles,

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom jij nu even in de aandacht staat Cheryl, is omdat je toch een noodkreet hier plaatst en dan duiken wij er gelijk op. Ik lees dat je dat even nodig hebt... Waarom ik niet? omdat ik op het moment wel goed ga en rustiger ben dan ik in lange tijd geweest ben. Volgens mij vraag jij je meer af of jij het wel waard bent.. en ja.. natuurlijk ben je dat waard, je hoeft niet altijd eerst te geven en dan pas te ontvangen..

Ik denk dat de meesten van ons het gevoel van overspoelt te worden door gedachten, emoties en het leven, heel goed kennen, en dat dat zelfs vaak de reden is om juist te gaan drinken.. want hoe zet je dat hele circus in je hoofd anders weer stil. En inderdaad kan je dat soms niet alleen... Het rare, en ook wel fijne is dat ik merk dat ik het circus zonder drank beter stil kan zetten dan met drank... omdat de katers mij nog meer laten malen met nog wat extra schuldgevoel en schaamte en het drinken dan even een maalpauze was... Enne, je bent niet onmisbaar op je werk hoor.. soms MOET je gewoon even voor jezelf kiezen.. dat heet ziek zijn, of bijtanken!!

....Cheryl, zul je goed voor jezelf zorgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hermiena en Satja, ook, allemaal bedankt. Ik ben soms niet helemaal onder controle, zoals de afgelopen dagen, maar nu is weer alles goed, ben vanmiddag weer aan de slag gegaan, achter bureau gezet en weer alle post en emails gelezen. Ik heb me bedacht dat de wereld gekker is dan ik. Maar daar red ik het natuurlijk niet mee, de schouders (beschadigd) moeten er natuurlijk weer onder en dat kan ook wel hoor. Denk ik. Hoop ik. En stel niet, dan duw ik toch weer wat harder. Vuil en vunzig zei Pechtold en daar moeten we het dan maar mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...