Spring naar bijdragen

refusal


Lee

Aanbevolen berichten

goedzo en ik wil het geheugen nog wel even opfrissen hoor..

kom uit mijn werk, glaasje port, mmmm, lekker.. eentje maar want ik moet de hond nog uitlaten.. nou okee, 2 dan.. in het bos praat ik zo met wat mensen, al wel een beetje met dubbele tong, tja vergeten te eten, maakt niet uit.. ik lul wel even een eind in de ruimte.. merken ze vast niet...

thuis hup nog een portje, mmmm,; begin al te onstpannen fijn fijn... dat had ik wel verdiend!!! effe mijn mail checken, oh gezellig truus is online, even chatten, glaasje port erbij, hihi, nog een glaasje.. oeps het tikken gaat al minder makkelijk... ach kan mij het schelen.. of ik dronken ben chat ze terug.. hoezo?? ooh omdat ik alles herhaal, nee toch, haha, wat stom, kan mij het schelen.. tatarataaaaaa... shit, is de fles alweer leeg, gelukkig heb ik nog bier.... wat zal ik nou eens gaan doen.. ach, kan mij het schelen enz enz,.. ach ik kan wel gaan stofzuigen.. oh ramen lappen... afwas... stamp stamp door het huis stofzuigen om een uurtje of 11 (zal de benedenbuurvrouw blij mee zijn)

uurtje of 1.. ik hang op mijn bank en probeer tv te kijken maar lukt niet zo erg. als ik nou 1 oog dicht doe??.. sjoet.. de hond moet nog uit.. kan mij het schelen, ik knal de voordeur gewoon open, die komt wel een keer terug.. zo nog een biertje.. tralalalaaaa.. eigenlijk moet ik maar eens gaan slapen hoewel,, geen zin.. okee bah, er is niks meer op tv, en eigenlijk zou ik nu moeten stoppen.. ach waarom stoppen, ik kan beter maar al het bier nu opmaken, heb er nu toch al een zootje van gemaakt... 4 uur, ach, als ik de hond nu weer op straat zet kan ik morgen tenminste uitslapen. hoppa... 7 uur... huh? ben ik in slaap gevallen?? oei... laat ik dan maar naar bed gaan... uurtje of 10.. auw, koppijn, stomme tut, ben ik ook een &^%.. dat wordt niks meer vandaag.. ik blijf maar in bed.. schaam me dood... toch weer gedaan... hele dag klote en depressief... bahbahbah...

.........

need I say more??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Medea en iedereen die even niet lekker gaat,
Ik heb veel respect voor jullie vandaag.

Medea, ik ken het refusalgevoel.
Ik voelde me met refusal gevangen.
Het bleef ook heel lang door mijn lijf gieren.
Ik verkoos toen tóch op eigen kracht te gaan, zonder hulpmiddelen.
Uiteindelijk, mede onder aanvoering van Fleur ( niet wel of niet mogen maar WILLEN)
en later gesteund door Helder (vanwege zijn eyeopener; 'ik heb lang teveel gedronken, dat is mijn eigen schuld en dat is dom,dom,dom'.)
heb ik 'het gestopt zijn' vol kunnen houden.
Op intuïtie en uit vrije WIL.
Maar dat was een proces, dat gebeurt zelden van de ene dag op de andere.
Groetje,
Mathilde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lachen, Tapas! Zelfs in mijn diepste dronkenschap ben ik nog nooit gaan stofzuigen...
Wel knalharde muziek draaien om vier uur 's nachts in een huis dat onder en links en rechts buren had...

Weet je waar ik vandaag over nadacht? Jouw fysieke klachten hè, die herken ik eigenlijk wel al zijn ze bij mij nog niet een tiende zo erg. Als ik nu hoofdpijn heb dan dendert het echt door mijn kop maar het is tien minuten later ook weer over. En als ik moe ben dan stort ik helemaal in maar na een nachtje slapen ben ik weer helemaal fit.
Het is net alsof ik alles gewoon tien keer zo goed voel. En eigenlijk denk ik dat ik door al die drank gewoon niet meer voelde dat ik total loss was. Dus ja, ik heb meer klachten dan ik had, maar ook: ik voel gewoon veel beter wat er met me aan de hand is en dat vind ik heel fijn.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeh tapas, wat pijnlijk en herkenbaar!!!! Maar ik kon er ook wel weer erg om lachen, zo ging het bij mij ook vaak hoor!! Nee je hoeft niets meer te zeggen het is me weer helemaal helder waarom ik niet meer drink!! Daarom dus. En oke ik ben ook nog steeds wel depressief maar nu niet meer van de drank dus niet drinken heeft zeker zijn voordelen hoor. Dus houtje en Emma, zet hem op en bekijk het positief!!

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Tapas,
ik ga op momenten van vreselijke trek je posting nog es lezen. errrug herkenbaar. Ik doe dat ook in dronkenschap poetsen en boenen. Zie ik de volgende dag een blinkende keuken en dan denk ik "o ja, ik zal wel gedronken hebben gisteren". Tja.... erg verdrietig eigenlijk. Ik stofzuig niet omdat ik dat vervelend vind voor m'n buren maar ik zet dan wel de radio te hard. hoe dom dom.

Maar goed, dag 3 van m'n goede voornemen. Op erg slecht slapen en erg moe zijn voelt het verder erg prettig. Ik weet niet wat er in me gevaren is maar ik taal niet naar alcohol. Zo vreemd (of m'n lever moet een klap hebben gehad). Maar meestal had ik op dag 3 toch wel al 's morgens het idee dat ik die avond best wel iets lekkers kon drinken.
Nou zou die lever best eens een tik gehad kunnen hebben. De afgelopen 3 weken een soort Atkins gevolgd (dus geen koolhydraten wel vet) alhoewel ik teveel vet wel in probeerde te binden. En daarbij nogal wat alcohol. Het zou best eens kunnen als ik er zo over denk.
Dus maar weer aan het mager eten en geen bouze.

Maar goed, ik ga er niet op zitten wachten, maar ik ben wel heel benieuwd wanneer en waarom dit gevoel zou veranderen (dit de geen behoefte aan bouze).

Spreek jullie!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad hoe meer gevecht hoe meer trek en je toch gaat drinken.
Wat ik vaak als advies gekregen heb om te doen als de trek te hevig is of gewoon op momenten dat het goed gaat: een lijstje van voordelen en nadelen opschrijven, ook al doe je dit tig keer maakt niet uit.
Alleen bij mij werkt het niet altijd, ik denk alleen aan het heerlijke ontspannen moment ook al duurd die maar even en de kater is zoveel erger dan die momenten van "lekker"voelen door wat voor middel dan ook.

Dit weer (k.t regen) maakt mij niet vrolijker maar ja hoort erbij. Ik denk dat niemand het leuk vindt (dit weer).
De laatste paar dagen ben ok zo onrustig als de p..... en loop konstant van her naar der en kijk of ik mail ontvangen heb en de hond voelt dit volgens mij goed aan.
Hij (eigenlijk zij) kijkt mij soms aan met een blik van : "wat is er met jou aan de hand!" Ik word ook gek vanmezelf af en toe.

Heeft het weer ook bij jullie invloed?

:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Het zou toch niet zo moeten zijn?
Slecht weer< k.tgevoel> k.tgevoel<gebruiken?????>

Je kan wel zeggen kijk naar de anderen maar je kan mij niet vertellen dat het weer een excuus voor drinken en/of gebruiken mag zijn.

Ik denk ook niet dat je dit bedoelt, alleen ik voel me klote. Heb gister het programma "fuck jou"gekeken en dit heeft behoorlijk bij mij ingebeukt.
Mijn dochter gaat straks ook naar een pleegvervangend tehuis, nu zit ze bij mijn zus (woont gelukkig vlakbij) maar over ong,3 maand gaat ze echt weg.
Maar ja dit is voor ons allebei het beste, Marloes vindt dit gelukkig ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik het woord refusal al zo vaak ben tegen gekomen op dit forum ben ik het eens gaan opzoeken wat het precies inhoudt.
Als het voor jullie werkt alle sterkte toegewenst, maar ik zal blij zijn als ik dadelijk van mijn medicaties af ben en neem ik alleen nog maar vitamine tabletten en voor mijn maag, de rest laat ik aan mijn wilskracht over om mijn lichaam weer op orde te krijgen.
De brouwer heb ik al gebeld dat hij geen winkel meer naast mijn deur hoeft te openen want de groot afnemer is (hopelijk) niet meer zijn buurman.
Sterkte en groetjes aan iedereen
Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...