Spring naar bijdragen

sinds maandag gestopt cold turky


kippaniki2

Aanbevolen berichten

Afgelopen maandag ben ik gestopt met meer als 35 flessen bier te drinken per week (het juiste aantal durf ik niet eens te schrijven), cold turky.
Echter woensdag ging het mis en moest ik in allerei naar het ziekenhuis voor ontwenningsverschijnselen :brokenheart:
Dit heeft me wel kracht gegeven om verder door te zetten :light:
Mijn vrouw en ik hebben dan ook besloten dat we morgen een mooie plek in de tuin uitzoeken waar we al het bier wat nog in huis is in weg te gooien en daar een mooie boom op te planten als teken van een nieuw leven:)

k heb nu natuurlijk nog wel medicijne n om de ontwenning te remmen maar maar wil is sinds woensdag erg sterk geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knap zeg!! en dan ook nog cold turky..

mooi gebaar om een boom te planten in de tuin als symbool voor een nieuw begin!! heel veel sterkte daarmee en ga zo door.. (enne.. echt... 35 biertjes op een dag??)

en als je dreigt terug te vallen zullen we je proberen op te vangen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als die boom dan heen en weer gaat zwaaien dan komt dat niet door de wind...

Welkom hier Kippaniki, tenminste, voor zover ik weet ben je nieuw. Ik hoop dat het je lukt om het bier te laten voor wat het is en weer helder te worden. Je hebt een grote stap gezet door er radicaal mee te stoppen.

Succes!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kippaniki welkom bij de club! Dat zijn drastische maatregelen die je hebt genomen, onwijs goed van je.
Fijn dat je vrouw je zo steunt.

Ben je erg geschrokken dat je zo ziek werd van het niet drinken?? Wel een goede stok achter de deur lijkt me.

Bijzondere naam trouwens maar ik ben bang dat die gauw afgekort is tot Kip, klinkt wel lekker toch.

Succes vandaag, je eerste weekend zonder, blijf schrijven.
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Kippie

(Emma, ik ben zo vrij om de afko als eerste te gebruiken).

Welkom hier. Wat een leuk idee, die bier in een kuil. Wij gooien restanten altijd door het gootsteenputje maar in een kuil in de tuin is veel leuker. Of die boom een lang leven is beschoren betwijfel ik. Zal die niet net zo moe en lamlendig van de alcohol worden als wij? Nou, mooi experiment in dat geval.

Goed dat je vrouw je zo helpt. Mijn man is ook gestopt met drinken, puur uit solidariteit met mij. Ik ben daar heel erg blij mee. Alles aangrijpen wat helpt.

Hoop dat we veel aan elkaar hebben.

Overigens Ajam Paniki is mijn lievelingsgerecht! Als ik vroeger jarig was en mocht kiezen koos ik dát. ëcht waar!

ps je had ook geschreven 35 per week hoor, niet per dág!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Kip (goed idee Emma),

Ben wel benieuwd wat je doet om het vol te houden. Had je er gisteravond moeite mee? Ikzelf drink nu al vier weken geen druppel meer en had vooral de eerste week nog veel trek. Heb je trouwens ook ingeschreven voor de Tactus-behandeling? Mij heeft dat erg geholpen. En dit forum ook.

Fijne zaterdag!

Trouwens... de zaterdag was vroeger zo'n echte drankdag, 's morgens een kater en 's middags blij als ik weer kon gaan drinken. En nu is het gewoon een heerlijke lange vrije dag waarop ik kan gaan doen waar ik zin in heb.

Satja

PS We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag van het bier- en boom-ritueel, dat begrijp je wel hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Kippie, Leuke afkorting emma dat past ook wel weer een beetje bij cold turkey vinden jullie niet?

Maar goed zeg, wat ontzettend knap dat je gestopt bent en wat fijn dat je vrouw je zo steunt. Leuk idee van die boom maar ik ben er ook bang voor dat ie geen lang leven is beschoren hoor!! Maar neem hem dan als voorbeeld als je hem ziet aftakelen. Dan weet je meteen weer waar voor je het allemaal doet.

Nou heel veel succes en een warm welkom op dit forum.

Liefs Hermiena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Panniki,
Wil me graag aansluiten bij alle andere schrijvers. Heel erg goed en moedig van je.
Fantastisch dat je zoveel steun krijgt van je vrouw. Iedereen heeft schouderklopjes nodig ook al weet je dat je het vooral voor jezelf doet. Ik hoop voor jullie dat de boom het hartstikke gaat doen en al snel veel kleur zal hebben.
Heel veel sterkte, het gaat je lukken
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Kip

hebben jullie de boom geplant vandaag? en hoe was het om dat te doen?
De dipjes horen er helaas gewoon bij maar op de lange termijn zal je merken dat je je zoveel beter gaat voelen. Probeer je daar maar aan vast te houden!!

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het boompje staat er en we hebben speciale tuin verlichting gekocht om hem ook in de avond te kunnen zien.

Hopelijk slaat hij goed aan, mijn zorg krijgt hij in ieder geval.

En aan mijn dip te laten verdwijnen ben ik de auto (voor de tweede keer vandaag ) gaan wassen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weekend doorstaan, weer geen druppel bier.
Ik lees van sommige dat zal al 4 weken "droog'staan knap hoor ik hoop dat ik dat over vier weken (eigenlijk nu drie) ook kan melden.
Was gister avond met verschillende mensen van hier op msn en dat vond ik erg leuk om zo snel feetback te krijgen maar omdat ik een nieuwere versie van mns heb gedownload ben ik de adressen helaas kwijt

Aan iedereen veel sterkte gewenst
Grotjes
Kipje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kipje,
gefeliciteerd! Geweldig. En hoe was dat zo'n eerste weekend "droog"? Extra veel leuke dingen gedaan?

Trouwens, misschien kan je beter je mail adres weghalen ivm met de vervelende stalkers etc.

Maar fijn dat het zo goed met je gaat!
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we weer overgaan op de BAL en niet op de MAN?? (Vrij naar Piggelmee)

Helder was daar zo mooi mee begonnen vanochtend, ik stel voor dat we de koers van Helder doorzetten. Dit soort discussies heeft níets meer met alcohol te maken en is absoluut niet motiverend of helpend voor het doel dat we met zijn allen hebben:

weten jullie nog: alcohol de baas worden!

Daar zitten we hier voor! Snel naar de goede draad van Helder terug, waar inmiddels Kika zich heeft aangesloten met een voorstel voor een helpende hand voor de nieuwelingen!! dáár kun je wat mee.

Weg hier!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer bij de dokter geweest en nieuwe chloordizepoxide gehad ik mag het in 1,5 week langzaam afbouwen naar nul, ik heb haar ook verteld over het CAD dat die pas mensen na 2 maanden kunnen/willen helpen.
Gelukkig heb ik een goede huisarts die mijn situatie begrijpt en dat de situatie wel ernstig was/is.
Over MSN heb ik twee meningen ik vind het leuk om snel antwoord en replay te geven en als iemand denkt mij te kunnen kwetsen zet ik hem of haar gewoon op negeer.
Over dit forum ben ik zeer te spreken ik lees veel dingen waar ik wat aan heb, ik ben nog maar een newby maar verstandelijk niet dom.
Ik ben ook niet een figuur van vele woorden maar kort door de bocht en wil ook zeker niemand kwetsen en laat iedereen in zijn eigen waarde
Sterkte aan iedereen
Groetjes Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Kip,
raar eigenlijk bij dat CAD, zo te horen ben je echt erg ziek geweest en dan laten ze je nog es 2 maanden aan modderen. Heel vreemd. Maar goed, ben blij dat je een huisarts hebt met begrip en die een beetje verstand heeft van verslavingen.

Hou vol, hoe voel je je nu? Al het idee dat je de alcohol een beetje kwijt raakt uit je lichaam?
succes en hou vol!

Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...