Spring naar bijdragen

Lieve vrienden


Satja

Aanbevolen berichten

Vrienden!

Na een onfrisse forumavond zit ik alweer achter mijn pc, nuchter en zonder kater, dat spreekt vanzelf.

Ik zou het zóóóó erg vinden als dit forum klapt omdat een paar onwelkome gasten de boel vernaggelen.
Ik heb er zo veel aan en anderen ook, dat weet ik. De hele wereld vindt het namelijk allang normaal dat ik niet meer drink want zij weten niet wat het is om van een verslaving af te komen. Maar jullie wel!

En Hermiena, ik vind het zo rot om te horen dat het uitwisselen van msn-adressen ook al ellende oplevert.

Dus ik ga nog op zoek naar een andere oplossing.
Volgens mij moet die te vinden zijn in de 'private topics', daar kun je namelijk de deelnemers zelf uitnodigen. Dan kun je onder elkaar kletsen en er bij vragen wie je wilt. En.... er weer uitknikkeren wie je wilt. probleem is alleen dat de lijst van deelnemers die je uit kunt nodigen verre van compleet is. Van de hele lijst herken ik alleen Mathilde en Dreamer. Ik heb de Moderator gemaild en gevraagd die lijst in orde te maken.
En ik heb een private topic gemaakt waar ik Mathilde voor uitgenodigd heb, om te kijken hoe het werkt. Ik hoop dat ze inlogt en reageert.

Hang in there, nog niet vertrekken misschien kunnen we hier iets mee!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen allereerst een goede vrijdag gewenst (1 week tevroeg)
Ben een beetje ontdaan van alle afgelopen discussies, misverstanden en harde woorden. Daar is dit forum toch niet voor bedoeld? Komt vaker voor bij e-mail contact lijkt me. Je kunt niet echt direct reageren, ziet niet iemands gelaatsuitdrukking bij de woorden en al helemaal de toon ervan niet .
Live contact: dat scheelt een slok op een borrel (kon niet zo gauw een betere vergelijking vinden)
Laten we elkaar respecteren, iedereen is anders en reageert op zijn/haar manier. Er zijn wellicht onjuiste dingen gezegd, maar er is ook weer excuus aangeboden. Kunnen we het daar niet bij laten?
Wanneer grijpt de moderator in? alleen bij schuttingtaal? ik heb het nog maar 1 keer gezien dat hij dat deed. Maar ja ik ben er nog maar kort.
Ik zou willen voorstellen: over op de orde van de dag en het Alcohol de Baas traject.
Na 4 hele dagen werken ga ik op mijn vrije dag (vrijdag) toch nog een paar uur naar mijn werk. Zot mens ben ik. Het weekend is voor velen top, voor mij altijd minder (nu dan) Voel me dan emotioneel behoorlijk wiebelig en kan en wil dit niet meer wegdrinken. Erger me aan mezelf in het weekend, aan mijn passiviteit en mijn onvermogen om eruit te gaan, onder de mensen te komen. Het komt weer goed, dat weet ik zeker maar nu even niet.
Het werken geeft me voldoening, en mijn "baas" is er blij mee.
Ik zou iedereen willen vragen om toch vooral door te gaan met hun frequente of minder frequente opbeurende en stimulerende bijdragen. En met alles wat je over jezelf kwijt wilt !!
Neus In de Wind
Vast een fijn en droog weekend !!
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Forumvrienden

Ik ben ook gisteren erg geschrokken. In eerste instantie was ik erg blij met alle lieve goede berichten. Ja, misschien zag ik het te zwart/wit maar dat is toch niet zooooooooo erg?

Veel erger is de discussie die zich daarna heeft ontwikkeld.

Het maakt wel dat ik nu niet meer durf te zeggen hoe het met mij gaat. En dan zou toch gewoon moeten kunnen?

Kunnen we niet een nieuwe dagdraad maken en met frisse moed beginnen, het is hier al vaker even niet gezellig geweest en dat is iedere keer weer goedgekomen dus als we er allemaal voor gaan moet het toch lukken zou je zeggen.

Enne Justine: dat je vanaf januari meeleest is niet waar, je bent pas vanaf 28 maart ingeschreven staat in je profiel dus wie je ook bent, ik vertrouw je niet meer. Of je hebt onder een andere naam meegelezen en dan vertrouw ik je ook niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp nu dat er ook veel rare dingen zich op msn afspelen waardoor mensen de boel niet meer vertrouwen. Mijn tip is allereerst dat als iemand daar "inbreekt" om diegene accuut te blokkeren.. dan ben je daar vanaf en kan het niet meer raken! Wel ontzettend jammer dat dat gebeurd..

enne meiden en mannen.. we laten ons toch niet gek maken door wat felle berichten hier op dit forum?? De toon op dit forum is positief.. en wie weet is dat ook wat sommige mensen vervelend vinden.. ik denk ook maar wat hoor.. als je dat niet gewend bent kan dat zeer doen... of mensen voelen zich misschien buitengesloten door dat er een hechte kern is.. Wat mij betreft is er niks aan de hand.. laat ik alles langs me heen glijden en begin vandaag weer.

Ik begin deze dag dan ook weer lekker positief, katerloos en zit nu klaar in mijn sporttenuutje.. nu nog mezelf achter dit scherm vandaan zien te hijsen en dan gaan hardlopen met de hond.. een goed begin van deze dag!!! pufpuf...

Komop jongens, we gaan door waar we eergisteren gebleven waren!!

tot later weer.. ik ga mijn lijf even aan het werk zetten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Tapas, ik ben net terug van een rondje hardlopen. Het eerste rondje sinds tijden en het eerste waarbij ik niet duizelig ben van de kater! Ik heb zo'n minimumrondje van een kilometer of vier maar ik moest tussendoor wel af en toe wandelen. Mijn ervaring is dat ik dat in een paar weken wel weer opgebouwd heb, dus vol goede moed. En het voelt zó lekker als je gelopen hebt, vind je niet?

Houtje, de reden dat ik gisteren zo fel de discussie in ging was juist dat ik helemaal niet snap waarom negatief gereageerd wordt op jouw verhalen. Dus niet mee ophouden hoor! Ik hoop dat de wereld een beetje zonniger voor je is dan gisteren.

Tosca, vanmorgen was 'Tactus' een tijdje op het forum dus ze houden het heus wel in de gaten. Ik begrijp overigens wel dat ze niet overal op reageren want zo'n open forum als dit gaat van nature alle kanten op, dat kun je niet makkelijk tegenhouden. Als je iemand er uitknikkert is ie binnen twee tellen onder een andere naam weer terug. Ze hebben het er vanmorgen vast over in hun werkoverleg :)

Nou, laten we er vandaag weer een mooie dag van maken. Op het forum en daarbuiten.
Ik ga weer schrijven dus ben dicht in de buurt.

Maar nu eerst een lekkere douche!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heerlijk rondje hardgelopen.. ik ben weer braaf bij onderaan begonnen Satja.. 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen, en dat dan 5x.. daarna het laatste stuk aan een stuk.. minuutje of 8 geloof ik.. tot zover ik het leuk vond. daarna lekker "uit" gelopen.. (wandelen) en thuis de buik en bilspieroefeningen gedaan die ik van de fysio opgekregen heb.. tip voor een humorvolle ochtend.. grondoefeningen doen waar je hond bij is.. hij snapte er geen bal van... kreeg steeds een poot op me of hij wilde aan mijn benen snuffelen die op en neer moesten.. ik kreeg er de slappe lach van!

Nu ga ik heerlijk mijn beschuitjes met aardbeien opeten en vergeet ik heerlijk dat gestress op mijn werk van gisteren.. en geloof me Katrien.. dat is zeker de aard van het beestje.. "ga mij niet vertellen wat ik MOET doen want dan doe ik het tegenovergestelde".. het was iig weer een goeie test ...waar ik vroeger echt helemaal in mijn boosheid knalde en met slaande deuren het pand verliet om nooooooit meer terug te komen.. hihihihi.. kan ik nu steeds beter afstand bewaren en bij mezelf blijven...

de zon schijnt, een nieuwe dag.. en door wat negativisme laten we onze dag echt niet stuk maken hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schuchter Houtje

Gister geschrokken.....
Moest vanmiddag naar kaakchirurg behandeling gisteren onvoldoende heeft onder de kroon tandvlees en uitgegroeid bot weggelaserd --- 1,5 uur in stoel gelegen, shakend van de verdovingen naar huis gelukkig met fiets dus niet auto in de poeier. Maandag terugkomen.
niet drinken is erger

Ga terug naar bed met pijnstillers en slaappil.

Wil graag warm badje houden voor alle forumvrienden jong en oud maar zit even in schulp = bed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, volgens mij bestaat er ook niks ergers dan een tandarts.. hoewel bevallen denk ik ook hoog staat .. maar daar heb ik geen ervaring mee. Wat een lange lig zeg, anderhalf uur..

kom je binnenkort wel weer je schulpje uit?? tot dan!!

en ik kopieer even het bericht waarop hieronder doorgegaan wordt naar dit topic:

Goed idee, maar laten we er eerst voor zorgen dat de leden die er nu zijn niet wegblijven!!
Ik zal eens nadenken wat ik nog kan toevoegen aan je verhaal Katriena

ehm.. Ik zat wel te denken over een andere indeling op het forum, meer zoals ik het op andere forums gewend ben. Nu staan alle topics in 1 hoofdonderwerp nl "lees en plaats berichten" je zou ook meer hoofdonderwerpen kunnen maken, zodat je info sneller terug kunt vinden

bv
dagdraden
voorstellen
thema's en discussies
medicatie en alcohol
gedachten uitdagen
kletshoek
enz

en zo zijn er vast nog wel meer.
Is maar een idee.. maar dat viel me hier op dat alles achter elkaar staat en ik ben zelf iemand die graag op meerdere draadjes reageert.


reactie van Katrina hierop: (ook uit andere topic)

Tapas,

Zo moet het worden denk ik.
Voor onszelf en nieuwkomers veel duidelijker en overzichtelijker.
Zullen we Satja vragen of zij dat aan de modorator wil voorleggen.
Satja, misschien tegelijkertijd met jou ideeën.

Is het vragen naar een volgende rolverdeling wat?
Tapas, wil jij observator van te grote stappen worden?
Satja: jij als onderhandelaar met de modorator
Medea, wordt je onze juridisch adviseur?
Helder, onze nachtbraker, wil jij de dagopenong verzorgen.
Tosca en Erica, voelen jullie iets voor voorlichting over pillen?
Kippaniki, een kookrubriek misschien? (flauw he)
Ziba, wil jij onze buitenlandse correspondent worden.
Hermina, part time algemeen adviseur?
Verientje, een muziekspecial? te beginnen met "kom uit de bedstee mijn liefste"
StMaarten, blijf jij lezen, we hebben nog een trendwatcher nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Katrina, ik ben blij met je poging om nieuw leven in het forum te blazen. Zet je bericht alleen even over naar deze draad want die ouwe draad van Kip komt tot vervelens toe elke keer naar boven omdat hij daar zelf steeds op begint te schrijven. Het is zo onhandig als iedereen nu weer onderin die draad gaat reageren.

Ik bied me aan om de folder te schrijven. Weet je wel, zo een die je uit de stelling kunt pakken als je hier even langswipt. Over wat we hier doen en hoe het werkt en een paar wervende woorden en vooral ook uitleg van de heersende mores want die schijnen we sinds kort ook te hebben :D

Wat een idee Tapas, kun je echt rubrieken maken? Of moeten we daar de Tactusman weer voor hebben?

Welterusten allemaal, we zullen zien waar levensloop van dit forum heen gaat...

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tactus moderator kan die rubrieken aanmaken, wij kunnen er alleen nieuwe topics in plaatsen
maar ik denk dat als wij met een goed voorstel komen dat dat zou moeten kunnen. Het zou het forum wat overzichtelijker maken


en Satja als jij de tekst voor de virtuele folder gaat maken wil ik die wel vormgeven hoor hihihihihi
en een kookrubriek? graag, ik zie dat kip al een begin gemaakt heeft ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien, je hebt er zelf om gevraagd hoor, dus niet mopperen:



Kom uit de bedstee m'n liefste
Weet je niet, je bent al veel te laat
Het hele dorp is al komen kijken
Naar de bruidegom die in z'n hempie staat
Ooh, kom uit de bedstee m'n liefste
't Is vandaag toch onze huwelijksdag
De koster luidt al urenlang de klokken
Hij zweet zich rot en de kippen zijn van slag
De kerk zit al een tijdje tjokvol familie
De organist die speelt z'n vingers blauw
De kachel van de kerk is ook bezweken
En iedereen zit te barsten van de kou
De misdienaartjes worden zo balorig
Ik zag er eentje met een pijl en boog
Ze speelden Indiaantje op de kansel
En je moeder kreeg een pijltje in d'r oog

Ooh, kom uit de bedstee m'n liefste
De hele zaak loopt vreselijk uit de hand
Voor een tientje gaven de getuigen
Een interviewtje aan een ochtendkrant
De taxi-jongens willen geld van vader
Ze gingen want de bruid kwam niet in zicht
Uiteindelijk is alles nog geregeld
Alleen zit vaders rechteroog wel dicht
De koster zei me hijgend onder 't luiden
"Waar blijft ze nou zo gaat toch alles mis
De zaak moet rond zijn over tien minuten
Want buiten wacht weer een begrafenis"

Ooh, kom uit de bedstee m'n liefste
We hebben nou al lang genoeg gewacht
Er komt nog tijd genoeg om uit te slapen
Want na vandaag komt er een lange nacht
Ooh, kom uit de bedstee m'n liefste
Kom uit de bedstee m'n liefste
Kom uit de bedstee m'n liefste
Kom uit de bedstee m'n liefste
Muziek: E. Anderson, Tekst: Peter Koelewijn

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katrien,

Ik ken ook andere forums bv. ouders online daar heb je allerlei onderwerpen (rubrieken) en daar hangen dan allerlei draden aan met verschillende onderwerpen. Is het een idee onze Modderman (moderatorman we zijn tenslotte van de afko's) te vragen eens te bezien of dat ook kan?

Verder ben ik een redelijk gevoelig tiep, dat weet je.
Ik heb in de bijna 6 maanden op dit forum veel postings staan, natuurlijk soms geneuzel over de kids (maar zó herkenbaar voor velen) maar ook héle inhoudelijke discussies, neem nou alleen al de methode-keukenwekker.

Ik neem toch niet aan dat ik het "kletshoekje" krijg toebedeeld omdat ik alleen maar kletsen kan en verder weinig zinnigs te berde breng.... dat zou me verdriet doen.
Ik ben ook van de Uitrukploeg toen met Dreamer, voor Emma ben ik haar wandelende Vraagbaak over allerhande vragen, dus ik neem aan dat je met mijn kennis en kunde mij toevertrouwt het Kletshoekje op te starten, en meer niet. Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

StMaarten,
Dank je wel voor je bijdrage.
Jouw visie is me uit het hart gegrepen: helemaal mee eens
Alleen punt 5 lijkt me lastig; kort is niet altijd mogelijk en zakelijk? Het gaat vaak over hele emotionele, persoonlijke onderwerpen en dan is dat lastig. Wel het proberen waard.
Het idee van Houtje om verschillende rubrieken te maken vind ik een goeie, zou fijn zijn als Tactus daar ook voor voelt. Het zou de kans op "misverstanden" van de afgelopen week een stuk kunnen verminderen lijkt me.

Ik wens iedereen een fijn weekend en succes bij het halen van je eigen doelstellingen
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje hoho, je wordt niet onderschat hoor!! je rol hier is erg groot..tuurlijk ben je meer dan kletshoekje, dus kom snel van die kast af!! Jij bent gewoon een van de drijvende krachten hier, en een heel belangrijke!

En ik ben er voor de te grote stappen las ik ergens.. okee.. laten we eerst eens gewoon inventariseren aan wat voor rubrieken er behoefte is.. ik zal daar een apart topic over openen anders, want nu gaat alles door elkaar lopen. Als we een goeie indeling hebben kunnen we die aan de moderator voorleggen. En laten we snel de dagdraden weer in ere houden,

St Maarten heeft gelijk.. ook weer terug naar de orde van de dag.. elkaar positief ondersteunen, helpen bij het omgaan met alcohol, genieten van elkaars verhalen, steun geven aan wie het nodig heeft.. het warme bad dat hier is weer op temperatuur brengen!! Dat is voor nu de eerste stap die we moeten nemen volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...