Spring naar bijdragen

maandag 10 april


verientje

Aanbevolen berichten

Misschien ook een idee voor een item: afscheid.

Soms zijn mensen op een punt dat ze dingen afsluiten en een nieuwe weg ingaan, is alleen maar goed denk ik. Ik vind het alleen jammer als mensen boos weggaan, dat is voor jezelf niet fijn en ook niet voor de achterblijvers. Dus ik heb respect voor de manier waarop Helder het doet, en Hermiena en pp: misschien is er nog twijfel over weggaan of blijven. In beide gevallen: misschien tot ziens en anders heel veel succes met de ingeslagen weg en hoop dat het jullie in je leven heel goed mag gaan!!!:rose:

lieve groet, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we maar niets zeggen over de mensen die we even niet zien, misschien komen ze wel terug en willen ze gewoon even niet meedoen. Ik wil geen bomen op hun weg leggen waar ze niet over heen kunnen komen. Zullen we deze draad maar gewoon 10 april noemen: de nieuwe week begint met zonneschijn of zo? En Verientje, wil jij dat dan even aanpassen svp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Houtje, ik heb niet de bedoeling bomen op hun weg te leggen, en als ze het wel zo voelen, dan stappen ze gewoon over de bomen heen. Integendeel, ik kan het best begrijpen als mensen op een moment zeggen nu even niet, of nu ben ik hier klaar mee. Dat wil echt niet zeggen dat ze dan ook niet meer terug hoeven te komen. Ik bedoel alleen: het is jammer als je in een boze bui zegt dat je niet meer terug komt. Dan maak je het jezelf alleen maar moeilijk. Wie legt er dan de bomen op de weg?

En het draadje haal ik niet weg, want ik vind het nog steeds een goed idee.

Groet, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Forumvrienden

Ik had geen zin meer. Ik schreef expres geen afscheidsverhaaltje want ik weet niet of het tijdelijk is of meer dan dat. Ik wilde het even laten bezinken en kijken wat er gebeurde. Zoals ik er nu inzit kan ik geen positieve bijdrage leveren en daar heeft niemand iets aan. Maar ik heb al privé een berichtje gekregen dat ik geen 'lef' heb om wat te schrijven. Ja, dát moet je natuurlijk niet tegen me zeggen.

Wat is mijn probleem?

Na een aantal onverkwikkelijke zaken wordt nu alle energie gestoken in het reorganiseren van het forum. Als dit nog 2 dagen doorgaat komt zelfs dáár ruzie over. Dat zie je al gebeuren. Het wordt al wat grimmiger. Hoe komt dat nu?

Volgens mij weet ik dat wel. Het probleem is helemaal niet de structuur. Wat maakt het nou uit wat in welk draadje staat. NIETS. Dat is al maanden goed gegaan. Het enige dat we m.i. nodig hebben is dat we gewoon aardig doen tegen elkaar en elkaar helpen als we het moeilijk hebben en proberen uit de verwijtende sfeer te blijven en warme belangstelling voor elkaar hebben en elkaar respecteren.

Als er een stukje wordt geschreven waarop 4 vragen volgen: waarom schrijf je in hoofdletters? Waarom dit? Waarom dat? Tuurlijk lukt het me om dan weer betogen op te hangen. Maar ik ben hier niet voor politieke debatten, ik ben hier om wat hulp bij mijn niet drinken poging te krijgen en te geven. Ik hoef geen scriptie te schrijven waar critische vragen over gesteld worden. Ik wíl dat gewoon niet. Klaar uit!

Gisteren stond er dat ik een 'weigeraar' was. Ik heb geen zin om een 'weigeraar' te zijn. Ik heb gewoon zin om op een positieve manier te schrijven en ik heb zin om te weten hoe het met Emma is gegaan dit weekend, en met Fleur en met Tante Til en met Helder en met Erica en met Verientje en met iedereen die me dierbaar is. En niet te vergeten met Hermiena. Die is met heel veel pijn op een heel rot moment gestopt. Hermiena, ik hoop heel oprecht dat het goed met je is en dat er weer een sfeer zal komen hier waarin je je thuis kunt voelen zodat nieuwelingen kunnen profiteren van jouw niet aflatende positivisme. En Helder, dat geldt ook voor jou. Ik blijf je met privé mail bekogelen, van mij kom je niet zo makkelijk af. Daar ben je me te dierbaar voor geworden.

Okee, geen lef om te schrijven Houtje? Dat is het niet.

Houtje, jij schrijft aan mij: excuses. Die AANVAARDT IK NIET (met hoofdletters). Waarom niet. Omdat ik na 4 maanden weet dat jij het niet rot bedoelt, ik heb veel vertrouwen in jou en je hoeft je niet te verexcuseren. Okee? Je bent m'n maatje. Dus ik weet dat er geen rottigheid in schuilt. Dát weet ik en daar vertrouw ik op.

En dan, gisteren zijn er geen gele truien uitgereikt. Het jury hoofd zat midden in een reorganisatie en is de going concern uit het oog verloren.

Ik draag hier voor:

Een gele trui voor Satja, die met grote zorgvuldigheid in het hele proces de boel heeft geprobeerd te sturen. Jouw optimistische manier, Satja, geeft mij hoop voor het forum.
Dan nog wat groene truien:
Voor Helder, Hermiena, Tante Til, Emma, Fleur en Piggel. Reden: Ik weet niet waarom we zo weinig horen van deze lieve mensen, ik denk om de zelfde reden als dat je van mij niets meer hoorde maar toen Houtje een groene trui kreeg 6 weken geleden was ze zo weer van de partij. Dus wie weet helpt het.

Hoofdjury, ik hoop dat je wat kunt met mijn truienadvies en je van de reorganisatieperikelen kunt losmaken voor de business as usual.

Met de meeste hoogachting,

Pietje

Jurylid overzeesche gebiedsdelen (ik heb begrepen, collega Ziba, dat jij tegenwoordig ook van de overzeesche gebiedsdelen bent, en StMaarten naast jouw algemene functie als 'meelezer, jij ook he). Sterk team hebben we daar!!

Overigens is er ook leven naast het forum. En Verientje heeft gelijk, een beetje terugtrekken na 5 maanden is gezond. En dat Verientje het goed bedoelde weet ik ook. Ik kén Verientje namelijk. Dat is een goeie meid!

ps fleur, ik lees inmiddels dat jij wél voor een reorganisatie bent. Nou, ik vind alles prima, 30 draadjes vind ik ook goed, of 5 of 10. Als we maar met respect met elkaar omgaan. Dan maakt het mij helemaal niets uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
PP, leuk weer van je te horen. Hier gaat het allemaal wel z'n gang. Ik vind de weekend steeds minder prettig, weet het niet. Te lang, teveel alleen. En weekend heeft bij mij nog steeds asociatie alcohol. Niet prettig allemaal. Ik moet een zondagmiddag hobby, ze zijn echt veels te lang die middagen.
Maar door de week gaat het allemaal wel lekker, beetje werken, beetje tijd voor mezelf, beetje rond tutten.

Tja, en het forum, ach, ik vind het wat complex worden, qua structuur dan. Maar goed, ik ben de zwijgende toestemmer. Maar wel jammer als mensen echt zo "bewust" afscheid nemen. Ik hou het altijd maar wat open, ik schrijf en lees als ik zin heb of als er iets verteld wordt wat me raakt. Ik vind veel verhalen wel heel inspirerend, vooral van de nieuwere, die nog echt worstelen met drank. Zo nu en dan heb ik dat ook nog en dan vind ik het goed te lezen dat ik niet alleen ermee ben.

En met de "oude garde" heb ik echt een band, wat pp ook zegt, wil horen hoe het gaat, wat mensen gedaan hebben, hoe hun "nieuwe leven" er nu uitziet.
Dus ik blijf gewoon nog even lezen en als ik wil meeschrijven.

Voor iedereen een fijne dag toegewenst,
liefs Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hi pp leuk om jouw te horen.soms lees ik mee maar ik durf niks terug schrijven.paar dagen geleden had ik een bericht geschreven en ik kreeg gelijk commentaar om mijn naam en ..... daarna had ik geen zin meer om te schrijven ik durfde het ook niet meer.ik voelde me niet op mijn gemaak.dat vind ik best jammer dat je zulke reacties van sommige mensen krijgt.ik ben op forum om steun van lotgenoten te krijgen en over mijn problemen kunnen praten ook over positieve kanten van niet drinken en niet discussiren over mijn naam en wat het wel of niet betekend.
emma sorry dat ik niet je vragen beantwoorde maar eerlijk gezegd negatieve reactie van die justine vond ik beetje eng en onnodig. daarom had ik niet meer gereageerd mijn exuses hiervoor.ik hoop dat je mij niet kwalijk genomen hebt.
heelveel groedtjes allemaal en een fijne dag tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals ik al in een ander topic schreef voel ik me bijna schuldig dat ik het forum restylen heb aangesneden, als ik had geweten dat dit het gevolg was had ik dat niet gedaan. Ik vind het gewoon ontzettend jammer dat de sfeer zo veranderd is.. de warmte weg is, alle woorden afgewogen moeten worden.. op eieren lopen... slakken en zout.. spitsroeden.. dat was toch niet de bedoeling van dit forum? juist niet!!

Ik ben bekaf, had een zware en stressvolle dag op het werk.. en dan is dit nog even een klapje er bovenop. Al die mensen die niet meer willen, die het niet meer leuk vinden... Ik vind het gewoon ontzettend balen!

Morgen weer een nieuwe dag!! Dan trek ik mezelf weer uit de prut en ga ik weer met positieve moed op dit forum schrijven want ik vind dat het warme bad hier gewoon moet blijven. .. maar voor vandaag ben ik er even klaar mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Houtje, als je nog meeleest:

Bij deze trek ik mijn voorstel item afscheid in, laat het item humor van PP er maar voor in de plaats komen, is bij nader inzien toch veel beter.

Ik had geen idee dat afscheid nemen zoveel voor je betekent, ben zelf m'n hele leven overal met de stille trom vertrokken, zonder afscheid te nemen, en weet nu dat dat helemaal niet goed is. Probeer het de laatste jaren ook anders te doen, dus mijn invalshoek naar afscheid nemen is een hele andere dan de jouwe.

Ik hoop echt dat je wil overwegen om terug te komen, heb vaak genoten van je stukjes, zat dan hardop te lachen om de manier waarop je de dingen verwoordde, zoals een keer dat je zei dat je "de spruitjes moest begeleiden", dacht echt dat je spruitjes aan het koken was, maar het ging over je kinderen, toch, of niet? En zo nog veel meer.

Slaap er maar een nachtje over, morgen heel veel succes bij de tandarts!!!

Lieve groetjes, Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...