Spring naar bijdragen

hernieuwde samenvatting werking forum


luciene

Aanbevolen berichten

In 2006 heeft een zekere Satja onderstaande uitleg gegeven en die kopieer ik nog maar even.

WELKOM AAN ALLE LEZERS EN SCHRIJVERS OP DIT FORUM!

Als je niet wilt schrijven maar alleen wilt meelezen dan is dat prima. Denk niet dat we dat niet prettig vinden of zo.
Als je zin hebt om mee te schrijven dan is dat natuurlijk helemáál leuk. Laat je in dat geval niet afschrikken door de discussies die je soms leest. Je hoeft niet net zo goed of net zo veel te schrijven als anderen doen, daar ben je helemaal vrij in. Je kunt er voor kiezen om een enkele keer mee te discussieren over een bepaald thema, maar je kunt dit forum ook gebruiken om je alledaagse belevenissen te delen met anderen. Je zult zien dat je na een paar keer schrijven vanzelf thuis raakt en vrienden gaat maken.

De meeste berichten hebben direct of zijdelings met alcohol te maken, maar sta er niet van te kijken als het soms over héél andere dingen gaat. Wat we hier gemeenschappelijk hebben is dat we allemaal bezig zijn met minder drinken of stoppen met drinken en elkaar daarbij zo veel mogelijk willen ondersteunen.
Enne.... humor is niet verboden.

De meeste rubrieken spreken voor zich, maar een kleine toelichting:

WIE IS WIE
Dit is de rubriek waarin je jezelf voor kunt stellen. Hoeft niet, maar als je regelmatig schrijft of meeleest is het wel prettig dat anderen een idee hebben wie je bent.

DITJES, DATJES & DAGDRAAD
In deze rubriek wordt bijna elke dag een nieuwe 'draad' geopend waar je je alledaagse belevenissen in kwijt kunt en natuurlijk kunt reageren op die van anderen. Hier kun je ook een draad openen als je je hart wilt luchten ergens over of als het even niet lekker met je gaat. Maar natuurlijk ook als je juist jubelend enthousiast bent! Dit is een beetje de centrale rubriek waar je altijd terecht kunt en waar je het wel en wee van de meeste schrijvers kunt volgen.
(aanvulling) Als je vroeg wakker bent en je wilt de 'dagdraad' openen zet dan bij 'bericht titel': de dag met de datum daarbij. Bvb dinsdag 24 juli 2007. Liever niet een andere titel want dan wordt het allemaal erg onoverzichtelijk. Dus kijk altijd of er voor de dag al een draadje geopend is. Bij discussie samenvatting wat je maar wilt.

WERKING FORUM
In deze rubriek kun je terecht met alle vragen die je hebt over hoe het forum werkt. Dat kunnen technische vragen zijn, maar ook vragen over wat de bedoeling is.

De rest van de rubrieken spreekt voor zich. Stap de drempel over en ga gewoon lekker meedoen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, Ben voor de eerste keer op deze site en zat je bericht te lezen en dat sprak mij wel aan, hoop nog veel van elkaar te lezen en te leren, ben er nog niet achter hoe je zelf een bericht kan schrijven maar dat lukt vanavond wel.
Hartelijke groeten,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Beste mensen,
Geef mij dan eens raad hoe ik het beste omga met jullie forum. Situatie; na mijn werkdag, rond ongeveer 17.00 uur, bezoek ik dit forum, met een enorme drang naar alcohol.
Wil een beetje mee lezen en reageren, om van de drang af te komen. Lees regelmatig de tip; schrijf mee op ditjes, datjes en dagraadjes. Oké, maar als ik inlog en alleen maar dagraadjes zie met meer dan 200 reacties, dan weet ik niet goed waar ik moet beginnen. Ik voel daar ook niet meteen de steun en herkennning die ik op dat moment nodig heb.
Lees op zo'n moment "graag" hoe jullie omgaan met de drang naar drank. Dat kan ik niet meteen vinden. Lees merendeel "overwinnings" verhalen. Natuurlijk is dat fantastisch, maar ik zoek (op dat moment) mensen die iedere dag nog hunkeren naar alcohol en hoe zij zich voelen en daar mee omgaan. Ik zoek lotgenoten. Voel me momenteel een buitenstaander, die hopelijk eens zal kunnen meepraten als ze meer dan een maand alcohol vrij is. Op "tips en adviezen" vind ik wel iets terug, maar dat is niet ad-hoc. Dat zijn berichten met zeer zeker goeie(!) reacties, maar niet wat ik zoek op het moment van; "zal ik wel of zal ik niet".......
Neem mij niet kwalijk als jullie wel degelijk kampen met de hunkering naar alcohol, als "het" wel degelijk dagelijks een gevecht is..... En als "ditjes, datjes en dagraad" jullie manier van omgaan met..... is, dan zeker zo verder gaan!!
Misschien ben ik gewoonweg niet op de juiste plaats op dit forum en kan iemand mij vertellen waar ik dan terecht kan. Graag!.
Heb een Tactus behandeling gehad en ben nu alcohol arm, maar zeker nog niet alcohol vrij.
Ik ben zoekende.......
Gr Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjan,
Je komt dan gewoon op het draadje en zegt wat er loos is. Dat wordt meteen opgepakt en samen zullen we je door dat moment heen slepen. Er zijn trouwens meer mensen die rond een vast tijdstip hunkering voelen. Houtje bv. heeft haar moment van avondeten er speciaal voor naar een vroeger tijdstip verplaatst. Mensen in de beginfase hebben op de gekste momenten trek, dan komen ze hier en alleen al het aanwezig zijn en met andere kletsen helpt ze door dat moment heen (is voor mij echt levensreddend geweest). De gedachten afleiden naar iets anders is essentieel om er doorheen te komen. Bij bingedrinkers gaat het een hele tijd goed en dan komt het weer op. Dan staat het forum klaar.
Maar als iemand niet zegt dat hij/zij een trekmoment heeft en hoe erg het is, kan natuurlijk niets ondernomen worden.
Het feit dat er hier altijd wel mensen zijn die gezellig kletsen met elkaar over wat hen bezighoudt, zorgt er wel voor dat het forum bemenst is en dat iemand met zijn hulpvraag meteen opgevangen kan worden. En ondertussen vergeten ze hun favoriete drank.
Dus mijn raad: hop in en roep om hulp, desnoods in kapitale letters, zodat het nog meer opvalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Marian,

Ik ben sinds vandaag op de site en had ook eigenlijk een soort chatsite verwacht i.p.v. dat je alleen maar berichtjes kunt sturen. Net als jij heb ik eind vd middag een enorme behoefte aan alcohol en geef daar ook eigenlijk altijd aan toe, met als gevolg dat ik regelmatig om 20.00 lam op de bank lig.
Met rode wijn kan ik redelijk omgaan maar een fles port is binnen 1.5 uur leeg.
Ik ben een vrouw van 35 met 3 kids en heb een bedrijfje. Overdag gaat het goed en ik kan het mooi verbloemen voor de buitenwereld maar natuurlijk niet voor mijn man die er behoorlijk genoeg van heeft.
Misschien kunnen wij iets voor elkaar betekenen?

groetjes tessa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • 8 months later...
  • 3 weeks later...

Ik stel op verschillende plekken vragen, een bericht kan ik schrijven en antwoorden ook.
Maar eh, het is erg zoeken, ik wil bijv. weten hoe een draadje aan te maken, waar de volgende meeting is, na veel zoeken zie in Amersfoort, maar dat na stom geluk scrollen, ook vraag ik me af of ik alle menus weer door moet om hier een antwoord op te krijgen, kortom - HELP!

Ben net aangemeld als Geugien, zoek bijv. Kaia maar kan haar/hem ook niet vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Mooi gzegd Desi.
Ik ben helemaal nieuw.
Heb me aangemeld bij de Jellinek internet behandeling.
Op dat forum werd naar dit forum verwezen, het zou veel beter zijn..

Het is niet zo dat ik dagelijks dronken ben, vrij zelden eigenlijk.
Maaaaar, ik drink wel elke dag en voor een paar biertjes en een fles wijn draai ik mijn hand niet om.

Dat moet minder, niet meer elke dag en niet zo idioot veel...

Gezeur over mij, hoe gaat het met jouw?

Groetjes,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ik zit in de knoop met 'Favorieten'.
Ik heb daar iets in aangeklikt in de veronderstelling dat ik dan een e-mail kreeg als er op werd geantwoord. Dat blijkt niet zo te zijn, maar nu kan ik dat niet ongedaan maken. Inmiddels staat die discussie al 2x in Favorieten LOL
Wie kan mij wegwijs maken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...