Spring naar bijdragen

Drank en psychoses


Dutch Vinnie

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op het forum van Alcohol De Baas. Ik begon met het drinken van een paar glaasjes wijn. Maar van drie glaasjes zijn het drie flessen geworden. iedere avond denk ik: morgen stop ik. Maar iedere ochtend word ik wakker en denk: zal ik het vanavond bij twee houden.

Maar wanneer ik helemaal niks drink slaap ik niet. In het verleden heb ik psychoses gehad. En wanneer ik niet slaap komen mijn problemen weer terug. Een paar maanden terug ben ik hierdoor weer in een psychose geraakt. Het hervatten van het drinken bracht de oplossing.

Ik gebruik antipsychotica, maar wanneer ik stop met drinken kan ik slikken wat ik wil, ik slaap niet.

Zijn er meerdere mensen die met een vergelijkbare situatie te maken hebben? En wat heb je gedaan om uit deze spiraal te komen?

Dutch Vinnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vinnie,

Welkom op het forum. Bij toeval las ik je bericht hier omdat het niet op een erg handige plek gepost is.

Ik zou je dus eerst willen adviseren dit bericht ergens anders te plaatsen. Het best in de rubriek: Wie is wie.

Hoe dan ook heb je daar meer kans op reacties.

Je zou ook alvast even bij ditjes en datjes kunnen kijken.. in de huiskamer van vandaag. Daar zijn meestal wel mensen aanwezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond Vinnie,

Ja hoor dit herken ik heel goed. Zo'n 32 jaar geleden zat ik in een situatie die voor mij heel spannend en angstig was. Daardoor sliep ik weken niet of nauwelijks. Ben daardoor ook in een psychose geraakt. Nou dat gun ik mijn grootste vijand niet. Ook omdat ik daarvoor 9 proefdronken gehad had. Dit heeft zoveel angst bij mij gebracht dat ook daardoor ik niet meer kon slapen.

Toch is de enigste manier stoppen met drinken en op een natuurlijke manier leren te gan slapen. Nu slaap je niet echt, maar doordat je drinkt lijkt het of je gezond slaapt.

Er zijn genoeg methodes om te leren slapen. Ben je wel eens onder behandeling geweest bij een goeie psycholoog? die kunnen je leren ontspannen.

Maar wel moet je rekening houden dat, als je stopt, (zeker in het begin) er van alles wat je voorheen weg gedronken hebt, ongefilterd naar boven komt. Dan wordt het een rommeltje in je hoofd.

Toch maar eens kijken of je niet met je h.arts kan bespreken of hij iets weet of voor het begin iets kan geven b.v. librium, zodat je wat rustiger wordt.

Verder zitten wij vaak bij ditjes en datjes de dagdraad. Kom daar eens kijken en vertel je verhaal daar eens. Zeker weten dat er veel mensen zijn die jouw verhaal herkennen.

Heel veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vinnie,

schrijf of knip en plak je bericht even op wie is wie.

Reageer op ditjes en datjes, en dan de datum van vandaag, laatste pagina.

typ maar iets en je zal gehoord worden.

Toen ik stopte met drinken in 2009 heb ik 3 maanden niet of nauwelijks geslapen.

Ik heb het gewoon ondergaan, heb er niks voor ingenomen qua medicijnen en dergelijke.

Het doet je echt goed om te stoppen met drinken, je merkt al snel verschillen.

Het forum kan je helpen, doe daar je voordeel mee.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bolletje,

Ik gebruik al medicatie, namelijk alprazolam retard en quetiapine. Maar door de gewenning van de combinatie heeft het geen

effect meer wanneer ik stop. En ik heb ook ontspanningsoefeningen gehad. Tijdens een opname in een psychiatrisch ziekenhuis.

Dit had geen effect. Medicatie wel, maar toen dronk ik nog niet, af en toe een biertje althans. Later kwamen mijn angsten weer

terug. En met en drankje op ben je veel zelfverzekerder. En daar ging het fout. Enig idee om handvatten te creëren om de cyclus

te doorbreken?

Dutch Vinnie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...