Spring naar bijdragen

Eindelijk durf ik....


nancy

Aanbevolen berichten

Hey Nancy,

Leuk dat je ook hier gekomen bent!

Wij kennen elkaar al een beetje en zelf keek ik bijna elke dag als ik het even moeilijk had bij Jellinek, maar daar zijn te weinig mensen/reacties vond ik.

En over die 'klaagzang' (wat nog reuze meevalt): Vreemd genoeg lijkt me dat heel goed. Je moet eerst zien dat het roer om moet, je moet de bodem gezien hebben als het ware.

Toen ik in de afgelopen weken me twee keer totaal had bezat en de dag erna weer eens doodziek was, toen had ik er zo stevig de balen van dat ik eindelijk in zag dat het echt anders moet. Het lijkt erop dat jij dat punt ook wel bereikt hebt.

Dus nogmaals heel veel sterkte en ik spreek je!

Groeten, platypus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

Gisteren heb ik de moed bij elkaar geraapt op me aan te melden voor zowel het forum als de internetbehandeling. De knop is om, en MOET bij mij ook omblijven.

Wat ik tot nu toe heb gezien is dat iedereen elkaar echt steunt hier.

Dat draagt denk ik zeker bij tot het voornemen niet meer te drinken.

Ik kreeg de tip van Jane om elke dag in te loggen en zie daar wel het nut van in.

Heel veel succes, en we komen elkaar vast nog wel tegen.

Groetjes,

Ans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie stap!

is geen klaagzang hoor ;) ik zit zelf ook bij brijder en doe leefstijltraining + medicatie. Gebruikte refusal maar daar dronk ik doorheen :P Ik ga nu Revia proberen, om de zucht en verlangen naar alcohol te remmen... maar daar hoort ook weer voor een groot deel discipline bij

ik kreeg ook van de arts te horen... waarom stop je in godsnaam niet gewoon, nouja aan zon advies heb je ook bijzonder weinig

maargoed, stoppen/minderen is niet zo moeilijk maar volhouden wel -_-

succes met minderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ik probeer idd vaak in te loggen...ga ik nou een nieuwe verslaving erbij krijgen, hahaha!!! Nou ja, in elk geval een gezondere dan de drank....Voelde me vandaag weer behoorlijk gammel na gisteren weer teveel hebben gedronken...

Maar ja, als ik drink kom ik in een hallelujahstemming en zie alles zorgeloos in. Maar vanmorgen dus niet.....Knop moet om, knop waar zit je???!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Nancy,

die knop zit in jou en niemand dan jij kan die omzetten.

Ik gun je dat dat snel gebeurt, want deze fase is funest.

Met of zonder pil, je doet het zelf, want die pil slik je ook zelf.

Het valt mee hoor, maak een afspraak met jezelf

of zoek hier een maatje die ook net hier is

en spreek een week af, om te beginnen, en dan dag per dag,

help elkaar, steun elkaar en trek elkaar door de moeilijke momenten heen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nancy,

Welkom hier. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje enne ... je introductie was geen klagen maar de barre realiteit. Hier is het forum druk, voor sommige mensen te druk, maar als je het moeilijk hebt kom dan naar de dagdraad, daar zijn vrijwel altijd mensen die graag bereid zijn je te steunen. Als ze je de eerste keer niet horen, dan gewoon schreeuwen, desnoods in hoofdletters!

Groetjes,

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, niet zo goed dus. Verleden week wél twee alc.vrije dagen gehad, dus ik kán het wel, en dat was heel fijn. Maar ja, dan komt er een dag dat ik denk dat 1 of 2 glaasjes wel kunnen en eindig dan met een lege fles. Eerlijk gezegd, twee lege flessen, want het is dan net alsof ik alles moet inhalen van die twee alc.vrije dagen...Dit weekend ging het ook weer mis. Maar komaan, een nieuwe week, nieuwe kansen, ik ga er weer voor! Ik hoop dat het met jullie allemaal beter gaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

Jammer om te horen.

Maar in feite zijn dit toch de eerste goede stapjes. Twee dagen niet is twee dagen niet!

Dat had ik ook toen ik aan het minderen was, dan had ik opeens 1 dag in de week dat ik alles totaal los liet, maar dan ook totaal.

Vandaar dat ik vrij snel heb besloten dat minderen niet voor mij is weggelegd.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het voor jou ook zo werkt of moet werken uiteraard.

Hoe voelde je je op die twee dagen dan?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nance een hele menselijke reactie, het gevoel hebben dat je alles moet inhalen, ik ken het maar al te goed. maar kijk inderdaad naar de twee dagen dat je het wel gekund hebt, en houd je daar maar aan vast. Keulen en heu?????....... nog een stad, (weet ik veel) zijn ook niet op een dag gebouwd.

En natuurlijk zal je veel hebben aan je studie, daar krijg je toch ook een hoop zelfkennis van. :present:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Nancy,

Ik las net je berichten in de andere draadjes ook even.

En misschien is het juist wel goed om hier te lezen als het nog niet zo lukt.

Die gevoelens van schaamte oid. kan ik me wel voorstellen uiteraard, maar ik denk dat die averechts werken.

Ten eerste hoef je je niet te schamen, want iedereen hier heeft het meegemaakt, maar zit misschien in een andere fase of met hele andere persoonlijke omstandigheden. En verwacht je dat wij je op de kop gaan zitten als het niet lukt en je een loser noemen? Nee toch mag ik hopen ;-)

En ten tweede is het geen wedstrijdje; Het gaat natuurlijk om jezelf en wat jij wilt en hoe jij dat aan wilt pakken. Ik denk dat (externe) dwang het laatste is wat je nodig hebt. Door dwang en drang wordt het een enorme worsteling met jezelf en daar word je echt niet blijer van, waardoor de kans dat je dit juist met drank op wilt lossen des te groter wordt.

Ik hoop dat je een beetje blij kan zijn met die twee dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Nancy,

Ik las net pas jouw berichtje aan mij van 05/12. Ik hou meer de dagdraad dan andere draadjes in de gaten, ik zal beter opletten dus:)

Het gaat goed, zit nu op dag 14 zonder drank. Af en toe heb ik het moeilijk, zal einde dag wel weer even zwaar worden maar ik houd het bij thee/fris en laat het bier staan.

en verder bekijk ik het per dag, en per week.

Hoe gaat het met jou? Ik las vandaag dat je het nog een beetje moeilijk hebt?

Ik hoor het wel.

Groetjes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by: Agusta
Goeie stap!

is geen klaagzang hoor ;) ik zit zelf ook bij brijder en doe leefstijltraining + medicatie. Gebruikte refusal maar daar dronk ik doorheen :P Ik ga nu Revia proberen, om de zucht en verlangen naar alcohol te remmen... maar daar hoort ook weer voor een groot deel discipline bij

ik kreeg ook van de arts te horen... waarom stop je in godsnaam niet gewoon, nouja aan zon advies heb je ook bijzonder weinig

maargoed, stoppen/minderen is niet zo moeilijk maar volhouden wel -_-

succes met minderen!quote>


Dat hoor ik nou overal over huisartsen! Die begrijpen niet dat het niet zo eenvoudig is. Om aan de Brijder te mogen deelnemen moest ik een verwijskaart van mijn HA hebben, maar dat regelen zij voor je. Ik heb de beste man er dus nog nooit over gesproken. Nu heb ik elk jaar wel 1 of 2x vage klachten, waarvoor ik hem dan consulteer. Laatste x was het hartkloppingen. Dan denk ik wel: Je ziet als het goed is in mijn dossier dat dit een issue is (geweest), waarom vraag je er dan niet naar. De patiënt zal er doorgaans niet uit zichzelf over beginnen. Eén x belde ik de assistente voor een uitslag en toen zei ze "de uitslag is goed! Drink er maar wat lekkers op! O nee! Eet er maar wat lekkers op!" Ik vraag me echt af of er dan een rood kruis bij je naam staat in hun dossier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Hoi Nance,

Bedankt voor je antwoord, ik hoop echt dat ik de juiste persoon heb, maar dat denk ik wel. Petje af voor jou!! Stoppen met roken met medicijnen en dan ook nog stoppen met drinken!! Ik wou dat ik dat kon!! Maar ik snap die dagedraad echt niet, vandaag weer een poging ondernomen!! Ik hoop dat je mij kunt uitleggen hoe dat werkt? Yvonne staat vandaag als eerste op 27-03-2012, dus ik denk daar begint de dagedraad. Maar dat was hem volgens mij niet? Sorry, dat ik nog niet had gereageerd maar overdag heb ik geen tijd om de computer aan te zetten. Maar ik vind het heel fijn dat je mij wilt helpen,

Veel liefs Marion

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mari,

Als je klikt op dagdraad, ditjes en datjes, krijg je een hoop titels. Soms wordt er een foutje gemaakt en dan staat er geen datum bij, maar meestal zie je een motto en de datum. Je klikt daarop en dan ga je lezen. Om te reageren moet je ingelogd staan (ook voor pb's).

Elke keer klik je op de volgende blz. tot je aan het einde bent. Als je te weinig tijd hebt klik je meteen op het laatste ongelezen bericht. Als je gewoon maar wat wil vertellen, zonder te reageren op iemand, dan klik je op beantwoorden van het laatste bericht dan verschijnt er een vester waarin je je reactie kunt plaatsen en versturen; wil je op iemand reageren, dan klik je op beantwoorden bij het bericht waar je op wilt reageren.

Voor een pb (dat is dus strikt privé) klik je op het bericht van die persoon en rechtsboven zie je 4 icoontjes. De tweede van rechts, het mannetje naast de printer, moet je aanklikken. Dan krijg je een venster waarin je je pb = persoonlijk bericht, kunt zetten en versturen.

Hopelijk lukt het zo.

Sterkte en succes,

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 years later...

Nou, dit is dus MIJN draadje. Lekker kort. In die tijd was dit draadje vooral bedoeld om je voor te stellen, verder niet. Dus bij alle oudgedienden zie je eigenlijk dat ze geen eigen draadje hebben, dat is namelijk pas later een heel eigen leven gaan leiden. 

Maar goed, ik moest goed zoeken,  maar vond het uiteindelijk. Niet echt belangrijk, maar ik wou even melden dat ik voorlopig hier even niet meer kom, ik voel me hier niet meer thuis.  Ik heb ooit veel gehad aan dit forum, maar zoals het forum er tegenwoordig uit ziet, past het  niet meer bij mij. Het forum is wel heel erg veranderd, ik vind dat jammer. Maar goed, groetjes en veel succes allen in het adb- proces. Wellicht tot later. 

Liefs, nancy. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...