Spring naar bijdragen

woesdag 17 oktober 2012


kameleon

Aanbevolen berichten

Octavia, welkom hier.

Ik kan je niets vertellen over een intake bij Tactus, heb ik zelf niet gehad.

Hier op het forum schrijven we over van alles en nog wat.

Laat je niet afschrikken door 'koffiepraat' of andere dingen.

Voor velen van ons is dit een virtuele huiskamer geworden in de loop der tijd.

Schrijf wat je wilt, vraag wat je wilt. Je krijgt altijd antwoordt. Soms zal het even duren omdat niet iedereen altijd tijd heeft om ingelogd te staan.

Ik heb veel aan het forum gehad en drink al een hele poos niet meer.

Daarnaast heb ik ook andere dingen gedaan, therapie, AA enzo maar het forum heeft me menig maal door moeilijke momenten heen geholpen.

Neem de tijd. Een verslaving is er niet zomaar en deze gaat ook niet zomaar weg. Herstel heeft tijd nodig, veel tijd is mijn ervaring.

Oke, ben wel weg zo, ga aant werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 288
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen!

Octavia, ik heb geen idee hoe het precies werkt. Wellicht is het handig om een eigen draadje aan te maken in wie is wie?

Vanochtend vroeg al gebeld door de huisarts. Waarschijnlijk last van een lage bloeddruk. Maar niets om me zorgen over te maken. Wel wil hij me over drie weken zien. Hij wil toch vinger aan de pols houden en dat is wel voor het eerst dat hij zoiets voorsteld. Mijn stiefje staat onder controle van de huisarts (zij is vorig jaar geopereerd aan een groeiende, kwaadaardige hersentumor, zware tijd) en dat vond ik ook niet meer dan normaal. Maar nu mag ik ook op de koffie komen.

De dag is niet super begonnen. Het was weer woensdag, weegdag. En ik weeg exact hetzelfde als vorige week. Hoe kan dat nou? Krijg 3000 kcal minder binnen per dag. Beetje teleurgesteld dus. Maar wat beter op mijn voeding letten, want ik heb natuurlijk zaterdag in een stokbroodje gegeten en zondag heb ik de koekjespot leeggeroofd, haha.

Vanmiddag moet ik bellen met het bedrijf van de baan. Vinger aan de pols houden. Doodeng en ik stel het al uit tot nu eigenlijk. Maar goed, als ik de baan wil, moet ik ook initiatief tonen. Zenuwachtig, omdat ik de baan echt graag wil. Financieel beter, uitdaging groter, goed voor mijn zelfvertrouwen etc. :)

Mijn relaas van de woensdagochtend haha. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een kleine toevoeging op mijn bericht aan Marjo.

Enige jaren geleden was ik op een AA conventie in Oostende, Belgie. Ik zat tijdens het ontbijt naast een man met wie ik in gesprek raakte.

Hij vertelde: I was one of those guys from whom you think they will never make it. Relaps after relaps after relaps. En hij ging al jaren naar meetings van aa. Inmiddels stond hij acht! jaar droog en was hard op weg naar een nuchter leven.

Dus; never give up untill the fat lady sings. Das ook weer waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeliene, ajb geen eigen draadje. Ik verzuip in al die eigen draadjes. Alles kan en mag toch hier op de dagdraad?

Voorstellen bij wie is wie is om je voor te stellen. Alle andere vragen kun je hier kwijt.

Is niet lelijk bedoeld maar ik lees al die andere draadjes bijna niet, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Maar alles mag he, zo is het ook nog es:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoelde ook meer om zichzelf voor te stellen en tevens aan te geven dat hij via Tactus hier is gekomen en dat hij daar informatie over wilde?

Alle vragen mogen van mij hier hoor. Maar ben altijd wel benieuwd naar de verhalen achter de personen.

Dus ik had niet de insteek dat hij zijn eigen draadje moest maken om daar zijn vraag te stellen. Misschien heb ik het verkeerd verwoord. Excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Marjo die van het pad lijkt te zijn.

Triest is het.

Har die zich heeft hervonden ( zo kan het ook gelukkig) en

met een beeldend verhaal het fenomeen drinken

netjes heeft verwoord.

Ja Har soms moet men bij de hand genomen worden om daarna

sterk het leven tegemoet te treden.

Ietwat begeleiding en instructie en dan:

Kompas in je rechter zak, routekaart in de andere

en op naar je doel.

Groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo woonkamer waar ik niet zo vaak meer op de koffie kom, maar van waar uit ik wel een andere richting op ben gegaan.

Marjo... ach meissie toch. Ik heb geen idee wat je met 'het systeem' bedoelt maar ik weet nog wel dat je het liefste zo vrij mogelijk wilde zijn. Ik hoop dat je gauw weer kan genieten van je mooie Friese landschap en dat je voor jou een goede weg vindt.

Hier gaat alles goed. Mijn gezin is nu compleet: ik, de twee katten en de hond. Geen drank, een enkele keer trekt het nog. In zo'n bui van: wat kan mij het allemaal schelen. Maar dat zijn buien en kun je als zodanig herkennen. 's Morgens fris opstaan is toch maar het fijnste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaahhh, hallo Soothe, levienog? ;)

Nou op een gegeven moment kreeg ik zoveel zware anti-pijnbommen voor de rug en slaapverwekkers van mijn huisarts, die ik natuurlijk allemaal gulzig naar binnen slokte, dat ik net zo goed aan de drank had kunnen blijven.

Je maakt toch op zeker moment een keuze: doen we het onder narcose of leven we in het echt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, helaas heb ik geen viervoeterig wandelmaatje. In mijn huis is dat helaas ook niet mogelijk, de viervoeter zou doodongelukkig worden van de kleine oppervlakte en het feit dat hij zijn kont niet kan keren op het balkon.

En warme choco is niet aan mij besteed. Vind ik zo niet lekker haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Rapi, got ik kom hier niet weg met al die ouwe bekenden, wat leuk zeg.

Met mijn oren gaat het zoals altijd, ik ben nou eenmaal slechthorend, maar dat ben ik al 34 jaar. Vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Madeleine, blijkbaar heb je zonder viervoeterig vriendje (leuke uitdrukking) toch wel een bos in de buurt, en dat heb ik nou weer niet.

Misschien heb je liever een bak snert na afloop van je wandeling. In ieder geval hoop ik dat je je hoofd leeg kan maken en je kan ontspannen.

Nu moet ik weer aan het werk en veel liefs voor jullie allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even rechtgezet Madeleine ;)

Goedemorgen forum.

@Lytse, het gaat op en neer, vol tegenstrijdigheden. Maar er staan nog zoveel dingen te gebeuren op korte tijd. Nu is haar dochter in de kliniek met een darmverstopping en we moeten ons weer in zessen snijden om alles gedaan te krijgen. Ik zoek zo erg naar harmonie en geluk dat het klettert, maar misschien moet ik dat nu juist niet doen en ondergaan, dan komt het wel vanzelf denk ik wel. Toch die onzekerheid en angst. Ik kan het echt niet goed onder woorden brengen.

Ik weet één ding en dat is dat ik volgend weekend weeral enkele dagen op jullie mooie Texel verblijf met vriendin, grote zus en schoonbroer. Het zal weer plezant zijn en ik kijk uit naar het moment. Weer even weg van hier, de drukte, de verbouwingen.

Wat ik ook weet is dat vandaag ik de eerste niet neem ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...