Spring naar bijdragen

Bij welke muziek hou jij het niet droog?


Jan40

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Myle:

hsp autistisch, adhd of DIS. Of wat ook maar. Ik hoop dat je hier oprecht bent. Ik vind het moeilijk te geloven want ik ben bekend met Fact en voor zover ik weet zijn daar geen fora aan verbonden. Maar oprecht excuus als ik het mis heb. 

Ok, dan leg ik hier eerst wel het een en ander uit:

Had vorig jaar bij de VNN (Noord Nederland) gesprekken met een hulpverlener met het doel om te stoppen met alcohol. Kwam ook een psych aan te pas ... refusal vond men te link. Het werd hem dus niet. Ik zei het zelf wel op te lossen. Kon altijd terugkeren. Ging een tijd goed.

Dus laatst belde ik weer met diezelfde hulpverlener. Hij adviseerde me het Fact, omdat het intensiever is en betere nazorg. Zat vannacht te zoeken naar een goed Nederlandstalig forum puur omtrent verslaving. Om zo er goed in te komen ... Ik ken Fok goed, maar dat is niet meer serieus te nemen.

Voor iemand die hier net nieuw is kwam ik gisteren blijkbaar nogal vervelend over. Was niet de bedoeling, excuus.

En nee, ik ben geen kloon. Blijf het ook niet zeggen... Zal proberen mee te posten deze week

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom Gladiator, en jammer van de invullingen vind ik persoonlijk.
al moet ik zeggen dat je nick me wel erg doet denken aan een van mijn
ooit, favo, bieren. Gelukkig triggert me niets meer op dat gebied. En de film
vond ik ooit een prachtige, en machtige strijders passen wel hier op ons forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Myle en @lady jane jaaa, Disturbed is geweldig. Haal er altijd weer een beetje een boost uit. Behalve als ik echt diep depressief ben, want dan kan ik niet eens naar muziek luisteren. Ergste is dat ik kaarten had voor hun concert in Afas in mei dit jaar. Gekocht toen ik me goed voelde, maar moest het aan me voorbij laten gaan. Ik kon het niet, te depressief. Nog spijt van. Vond het heel erg dat ik dat moest missen, juist ook omdat hun muziek vaak zo raak is mbt drankmisbruik, eenzaamheid en psychiatrische aandoeningen. En dan op een krachtige manier, niet dat hele sombere, maar heel uplifting. Positief eigenlijk, ondanks de zware onderwerpen. Ja, wordt daar wel blij van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze mama heeft van de zomer een “date” met de Peppers! @Pinkpop!     B)                      (Onder begeleiding van mijn kinderen). :rolleyes: 
 

 

bewerkt door Penny
Probeerde de tekst toe te voegen, niet gelukt zoals u ziet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sia, mooie zangeres inderdaad! Door dit draadje ga ik wat vaker de lyrics opzoeken en lezen.

One foot in front of the other babe
One breath leads to another yeah
Just keep moving, oh
Look within for the strength today
Listen out for the voice to say
Just keep moving, oh

Go, go, go
Figure it out, figure it out, but don't stop moving
Go, go, go
Figure it out, figure it out, you can do this

So my love, keep on running
You gotta get through today

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zo brokkelt je jeugd waarin muziek zo'n deel van je identiteit wordt, langzaam maar zeker helemaal af. (dit slaat op de clip hierboven)

Ik had dat gevoel maandag heel erg bij:

 

 

Deze lui zag en hoorde ik optreden. Voor een groot deel waren ze nog niet eens geboren toen GONG werd opgericht maar de muziek klonk gelukkig
nog wel als uit die tijd. Als kers op de taart was gitarist Steve Hillage (niet in deze studio opname) als één van de nog wel levende oorspronkelijke
muzikanten aanwezig. Hij heeft een tijd lang een behoorlijk stempel op het geluid van deze groep gedrukt.
Dit nummer werd maandag ook gespeeld en is voor mij een van de heerlijkste en kenmerkendste nummers.

Ik heb al wel vaker gezegd dat ik geen verstand van muziek heb, maar dit soort geluid doet bij mij wel wat snaren trillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Waldorff:

Persoonlijk vind ik Nick & Simon om te janken, maar dat is niet in de context van deze topic geloof ik :P

Hahaha nou ik ook. En snap je geloof ik wel. Heb ik ook met Jan Smit enzo. :ph34r:

Niet dat ik iemand tegen het hoofd wil stoten. Iedereen zijn eigen ding/smaak natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaken verschillen nou eenmaal en je kunt er over twisten, maar iemands smaak is toch vaak ook een stukje van iemands persoonlijkheid en
persoonlijke 'geschiedenis'. Daarom is muziek ook zo divers maar tegelijkertijd universeel.
M'n eigen smaak echt radicaal veranderen is bijna niet te doen, laat staan de smaak van anderen.
Makkelijker, en zelfs leerzamer, vind ik het om de smaak van anderen te leren waarderen, dus om m'n eigen smaakgrenzen te verleggen en daardoor
een 'bredere' smaak te krijgen. Zonder daarbij mezelf 'uit te vlakken'.
Vind ik, hoor. Kan nu zelfs de smartlappen en Duitse schlagers wel waarderen waar mijn vader zo gek op was en waar ik zó'n gruwelijke
hekel aan had dat ik zelfs m'n vader er zélf door ging haten... alleen maar omdat hij die muziek zo leuk vond. Toen ik jaren later zijn grote
verdriet meer ben gaan begrijpen kon ik ook zijn muzieksmaak meer begrijpen en waarderen... en zo zijn er wel meer.
Ik heb weinig verstand van muziek maar weet wel dat muziek emotie is en dat er voor elke mens wel een muziekgenre is dat hem/haar als
een jas lijkt te passen.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaa, @knakker, de ouwe Pink Floyd, bij mij ook op het favorietenlijstje. De jongere Floyd ook hoor, maar de ouwe...
De muziekstijl van Gong verschoof in de loop der jaren en met de wisseling van muzikanten van psychedelische rock, spacerock,
Canterbury (o.a. Soft Machine, Caravan..), naar jazz rock én weer terug.
Gong viel vooral op door het kakofonische karakter, een volstrekt onnavolgbare collage van eenvoudige melodietjes en karikaturale teksten met
ingewikkelde jazzritmes. Er was vaak geen van tevoren samengestelde compositie, maar ieder droeg zijn deel bij. (bron: wikipedia)
De huidige Gong is een mengelmoes van oudere Gong-leden en jongere. Het optreden bevatte dan ook van alles wat. Maar boven al wél
lekker maf en behoorlijk psychedelisch.. Daar hoef je niet stoned voor te zijn, dat wórd je vanzelf wel een beetje..:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) ja, dat heb ik maar expres bij gezet opdat je niet gaat denken dat ik verstand van muziek heb.
Ik hou wel van muziek en wil dan ook graag zoveel naadjes van de kous weten als maar mogelijk is (dank u, wikipedia en andere digitale mogelijkheden)
maar ik vergeet ook zo veel weer heel snel. Da's wel jammer soms.

Soms ook niet.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...