Spring naar bijdragen

WEEKPACT VOOR KANJERS


bolletje

Aanbevolen berichten

Wat balen @Myle Had ik je op het weekpact moeten zetten? Dat had ik niet begrepen uit jouw reactie. Mij geeft het juist rust te weten dat ik een hele week niet met mijzelf in onderhandeling moet ( drink ik vandaag wel of niet), terwijl tegelijkertijd een week te overzien is. Het is (nog) geen keuze voor altijd. De nachten zijn elke keer heel moeilijk voor jou. Weet je wat de trigger was? Bij trek probeer ik afleiding te zoeken in dingen doen die ook ontspannend zijn. Nu heb ik mij gestort op diamond painting. In de nacht kies ik vaak een verhaal uit op storytel. Je hoeft geen licht aan te doen waardoor je extra wakker wordt en doordat er tegen je aan gepraat wordt voelt het gek genoeg ook minder alleen. Wie weet kun je er wat mee. Geef niet op! Je bent een kanjer doorzetter. Op naar het dagpact! (en wie weet is dat ook weer een eerste stap naar het weekpact).

slaap lekker (ga ik ook doen):rose::moon:

bewerkt door Maja
Tiepfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe heeft iedereen de week ervaren? Myle is van het pact gevallen helaas. Ik heb een paar dagen lastige momenten gehad en fantaseerde over gelegenheden waarop het weer kon, drinken. Maar ik heb doorgezet omdat ik per se de maand wil vol maken. Vandaag vier weken. Ik teken voor nog een week. Wie doet er mee?

Weekpact 15-09-2019

Lonster

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei billy1981:

Weekpact 15-09-2019

Lonster

Bol

Catoo

Vol

Moeps

Billy

Maja

Op naar de tweede keer meedoen aan het weekpact. De eerste week is gelukt. De tweede komt er vast bij, al blijft het bikkelen. Maar ik zit ook pas op 17 dagen droog.;) succes allemaal!

@Lonster gefeliciteerd met 4 weken geen alcohol. Petje af!

bewerkt door Maja
Zin toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen week is me niet helemaal gelukt, te veel werkstress heeft toch weer even tot oude gewoonte geleid.

Wel gelukkig snel weer herkend en nu weer fris de komende week in

Weekpact 22-09-2019

Bol.

Vol

....(ruimte voor anderen)

....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Vol:

Afgelopen week is me niet helemaal gelukt,

Hoe bedoel je dat? Heb je op een avond twee drankjes gedaan? Twee flessen? De hele week gedronken? Had je dit ook eerder kunnen melden?

Vorige week heeft Myle het weekpact niet gehaald, terwijl ze niet eens wist dat ze haar naam erop had gezet. En afgelopen week heeft Vol het dus niet gehaald, en noemt dat "niet helemaal gelukt". Heel begrijpelijk hoor, ik ben zelf ook nog maar net begonnen om niet tussendoor te drinken. Daar gaat het me ook niet om.

Maar ik vind het een beetje slappe hap zo met dit weekpact. Je zet je naam erop omdat je je wilt committeren aan iets. Het komt mij niet helemaal serieus over. Ik vond het al zo stilletjes doordeweeks en vroeg me af of iedereen nog wel droog stond. Niet dus. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook een lastige.

Voor mij geldt dat ik het moeilijker vind om me aan een voor mij pittige afspraak te houden, als ik merk dat anderen dat niet doen. Daardoor begin ik zelf te twijfelen of het wel per se moet, deze week niet drinken. Wat eerder als steuntje in de rug voelde, is nu een wankelend object, waar ik maar beter weg van kan blijven. 

Dan doe ik het liever zelf, in plaats van zogenaamd samen. 

Voor het dagpact geldt in principe hetzelfde. Maar dat is vluchtiger. Nieuwe dag, wisselende deelnemers. Maar wel samen.

bewerkt door Lonster
de vraag "en het dagpact dan?" erbij halen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te laat officieel ingestapt, maar wel alcoholvrij, dus ik vind zelf dat ik nog wel mag meedoen! ^_^

Knakker, volgens mij gaat de week hier van zondag tot zaterdag. Goed plan om hier doordeweeks ook gewoon wat aanweziger te zijn. Zeker als het even moeilijk is. Maar ook gewoon voor leuk of leerzaam.

@Lonster, het zou jammer zijn als je nou afhaakt. Ook voor jezelf. Een misser kan gebeuren. Het zou prettiger zijn om dit dan direct te melden, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd makkelijk is. Toch staan er nog een heleboel namen op die het afgelopen week wel hebben volgehouden, hou je daar aan vast! Je kan nog meedoen deze week!

@Vol Succes deze week, zet hem op en alle anderen ook natuurlijk!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal droog wat mij betreft! Gister had ik een gezellig avondje met vriendinnen, uiteraard met wijn erbij en uiteraard moet er dan weer uitgebreid over mijn niet-gebruik gesproken worden. Niet vervelend, eerder geïnteresseerd, maar na een poosje vind ik het wel best eerlijk gezegd. Dan is alles wel een keer gezegd...

Wat mij na afloop wel opviel voor mezelf is dat ik tijdens zo'n avond er helemaal geen moeite mee heb om niet mee te drinken. Mijn moeilijke momentjes zijn er soms wel, maar eigenlijk alleen als ik alleen ben. Gewoon thuis in mijn eentje mezelf omver zuipen. Niks geen gezelligheidsdrinker! 

Conclusie en bevestiging is dan dus ook dat zolang ik dat soort gedachtes en trekmomenten nog heb, ik nog langgggg niet wil denken aan 'ach dat ene glaasje met ons (de vriendinnen) kan nu toch geen kwaad??'

Kortom, mijn weekpact verloopt prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger toen ik het weekpact begon Knakje was het van Maandagmorgen 0.01 tot zondagavond 23.59. Mij is het nog nooit gelukt om me binnen 2 min. een stuk in m'n kraag te zuipen. Wist altijd wel dat de alc. onder m'n neus gegoten moest worden.

Tja nu start ik hem zondags ergens in de loop van de ochtend. Heb jij liever dat ik hem op een vaste tijd start b.v. iedere maandag om rond 7.30? Laat maar weten als je dat prettiger vindt.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snotter... wie was hier ook verkouden?
Ik blijf het bijzonder vinden hoe je je ineens zo doodmoe en 'afwezig' kunt voelen door zoiets simpels al een virusje.
Als ik me nou fit zou voelen, zou ik heel blij zijn met lekker om 21.30uur al mijn bed in gaan! 
Nu helaas gewoon uit belabberdheid vroeg mijn bed in al de hele week.

Nog 1 dag, dan weekend en geen verplichtingen meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...