Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas

Donderdags onzinhoekje

wingchun
 Share

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 2,7k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Een kip. Gewoon laten verzuipen in 't diep, (kanaal), het is toch maar een haan. Ik moet zeggen dat mijn ouders/ grootouders en overgrootouders het fonetisch anders zouden uitspreken. Zo leuk: ik heb mijn  overgrootouders nog gekend! Wat een geschenk, jonge generaties achter elkaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...
  • Hondekoppe en andere dingen....

• Als niemand hier meer schrijft, dan doe ik het maar.
  • Niet dat ik iets te vertellen heb, maar ik heb soms wel gedachtes.
  • Ik denk soms wel eens, zal ik dit op de Onzinhoek zetten? Of dat?
  • Zoals die transgender die gewichthefster is geworden, daar vind ik iets van.
    Geloof me, ik ben geen Hongaar en heb helemaal niets tegen LHBTI of wat dan ook,
    maar als je als man in een verkeerd lichaam bent geboren en eigenlijk vrouw bent,...
    Allemaal prima, en ik heb ook helemaal niets tegen vrouwen die gewichtheffen,
    maar voor een transgender maak ik een uitzondering. Als je dan zo nodig vrouw
    wilt zijn, ga dan kantklossen, een trui breien of naaien desnoods,
  • maar niet gewichtheffen, dat vind ik onsportief.
  • Van de week had ik een vreemde begrafenis. Ik zal hier om privé redenen
    niets over zeggen, maar deze uitvaart deed me wel denken aan een bijzondere man,
    die ik ooit gekend heb en die nu al jaren niet meer onder ons is. Laten we hem Eric noemen,
    niet zijn echte naam, maar het insecten beestje moet een naam hebben niet waar?
  • In het café dat ik regelmatig frequenteerde, een eeuwigheid geleden ondertussen,
    daar kwam Eric ook regelmatig. Eric was een "kleine uitgever". Een uitgever van lage oplages boekjes die bijna niemand kent of wilde hebben. Een kleine uitgever dus.
  • Maar ook in het café was Eric een kleine uitgever. Hij kwam meestal als eerste binnen, bestelde een biertje, en kreeg daarna steeds weer een nieuwe consumptie van iedereen die bij de stamtafel aanschoof.
    Zelf gaf hij nooit iets weg, ja heel soms als hij echt aan de beurt was, als er verder
    nog maar één of twee andere stamgasten over waren. Dat valt natuurlijk op op den duur.
  • De "Kleine Uitgever" kreeg op een dag kanker en was binnen drie maanden overleden.
  • Toen zijn erfenis behandeld werd door een andere stamgast, bleek dat Eric al jaren
    in het bezit was geweest van de kapitale villa in het Gooi van zijn overleden ouders
  • Hij had daar een tuinman het gras laten bijhouden, maar verder was er in dat huis nooit
    meer iets gebeurd of aangeraakt. Helemaal niets.
    Ik heb er vaak over nagedacht, dit is natuurlijk iets heel bijzonders,

waarom zou hij dat zo gedaan hebben?   Dat heb ik me vaak afgevraagd. 
  • Een reden waarom hij dat zo heeft gedaan zou rancune geweest kunnen zijn? Gekwetst of trots? En dat is dan ook de link naar de bijzondere begrafenis die ik van de week had.. en waar ik dus verder niets over zeg.
  • Tja, en wat valt er allemaal verder nog meer te vertellen,.... een geheimpje, komt ie:
  • Vanaf de laatste bushalte voor het CS hier in Amsterdam loopt het spoor bovenlangs,
    bovenop een begroeid dijklichaam. Vlak langs die weg staat een hek met daarachter een
    bosachtige dijk, met daar bovenop dus de trein.
  • Wat zou het mooi zijn als in de open plekken van die dijk allemaal vingerhoedskruid zou groeien!
    Net zoals op de Veluwe, Precies zo'n plek is het, schaduw, beetje arme zandgrond en er komt 
    echt nooit iemand. Ja ik heb er wel eens een konijntje gezien, op nog geen 200 meter van het Centraal af. 
  •  Het was een leerzame zoektocht naar vingerhoedskruidzaad.
    Dat zaad wordt verkocht in zakjes van 0,2 gram en van een halve gram.
    Ze zeggen dat er 10.000 zaadjes in een gram gaan. Ik verwacht niet dat alle 30.000
    zaadjes wortel zullen schieten! Maar als jullie ooit in Amsterdam, vlak bij het station bloeiend
    vingerhoedskruid zien staan, dan weten jullie hoe dat daar gekomen is.
  • Wel even geduld hebben, die plant bloeit pas het tweede jaar.

• Wat goed (en fijn) dat je dit bericht helemaal tot hier hebt gelezen!!!
    Zo bijzonder grappig of interessant was het natuurlijk ook niet. 
    Daarom heb ik deze drie onderdelen in één bericht gezet,
    anders slaat het werkelijk helemaal kant noch wal. Maar,.....
    als je een échte vriend bent, dan knip je dit bericht,
    en plak je het in je tijdlijn. Niet lijken!!!!
  • Kijken hoeveel echte vrienden ik dan nog over houd. 
    Ik denk helemaal niemand :wacko:

• Lieve mensen,

• Ga Goed   :rose:

bewerkt door adam
veel spruitjes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...