Spring naar bijdragen

Wat doe jij om te ontspannen ??


Otje

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Vandaar dat ik deze topic geopend heb Bohemia !!
Ik worstel zelf ook nogal met ontspanningsproblemen, duik snel achter de pecee of op de bank voor de tevee.....
Ik denk dat ik mn hangmat maar eens ga laten ophangen, dat is echt fijn, met een boek beetje schommelen ...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Hoi ben nieuw nog, MOOSSZ...
maar wilde jullie even laten weten dat ik gelukkig weer wat ontspanning????/afleiding kan vinden in huishoudelijke karweitjes( is wel anders geweest in heftige periodes) en Ik houd van koken kan daar dus mijn ei ook goed in kwijt haha.....Verder idd die buitenlucht he, die doet ook wonderen....behalve vandaag K'weer, regen regen en nog hardere regen!!! Blehhh
groet Moosszz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ontspanning door inspanning doe ik door mezelf er van langs te geven met mijn racefiets totdat alles pijn doet.
Zo snel rijd ik dat ik me afvraag wat er precies gebeurt als ik op dat moment een kuil niet zie.
Soms door de striemende regen hoewel ik een zomermens ben. En zolang hoef je niet, als je maar kapot bent, of er genoeg van hebt.
Zo ook met muziek. Van de mooiste klassieke stukken tot de meest harde zooi..
Verder werkt beeldhouwen bij mij goed, of in de tuin werken als grasmaaien. En dat van de buren.

Vraag me tijdens dit schrijven af of dat wel echt ontspannen is.. lijkt allemaal meer op afreageren eigenlijk.. maar het voelt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Leet

ik kan ook niet zo goed ontspannen maar ik probeer het met Lezen, TV kijken en internetten!



IS dat niet het 'ontspannen', waar het over gaat?
Akkoord, dat is nog steeds interactie (op TV na, dat is inertie), maar het is wel 'vrije tijdsinvulling', toch?
Als we 'ontspannen' moeten zien als zielloos alleen door de bergen huppelen, tsja...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Welke rust is er te vinden voor iemand die met zijn eigen onrust geen raad weet,zoekt en nergens iets kan vinden.Mezelf helemaal leeg sporten(doe dat wel) is niet de optie die ik me kan veroorloven als je ook moet werken.De momenten als er niets te doen is ,daar ga ik kapot aan en dan komt het gevaar om de hoek,elke raad is welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Wandel,
ken je niet dus weet niet wat bij jou past
Ik heb veel ervaring met lichaamstherapie
en wat daar erg veel bij wordt gebruikt zijn
meditaties die voor westerlingen zijn aangepast.
n mijn opleiding werden bandjes/CD's gebruikt
uit de wereld van Osho en dat betekent dat
bijna alle mediaties 1 uur duurden: vaak eerst een aktief deel
een ontladingsdeel
een deel stilte en dan soms nog wat intuitieve beweging
of nog meer stilte
en ik vond het altijd erg fijn om eerst mijn lijf goed te gebruiken
en dan was mijn hoofd ook leger
zodat ik open kon staan voor andere
ervaringen. Nu ik dit zo opschrijf snap ik niet
dat ik ze niet weer heb opgezocht.
Maar ook mindfulness en sommige yogasoorten
zijn erg fijn. je moet gewoon maar eens gaan googlen
en wat je aanspreekt, past en helpt meestal dan ook.
succes ermee Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Ikzelf zit er aan te denken om een keer de Refu. te laten staan, en volgende weer een paar pilsjes te gaan drinken. Weet niet of ik het doe, maar de geachten is er wel. Dat zou betekenen dat ik in drie en een halve maand op twee keer na, helemaal niet gedronken heb. al met al, vind ik dat toch goed. misschien kom ik er nog van terug hoor, maar de gedachten spelen wel.
Ben anders toch bang dat ik met de carnaval flink uit m'n dak ga en dat vind ik veel riskanter. Maar misschien kan ik toch zo sterk zijn om van de week toch een refu, in te nemen. Nu heb ik ontzettend veel trek.
Verder is de kabouter gevallen dus heel het stoma is gaan lekker. Veel ontlasting op geruimd, bed verschoond, nieuw stoma aan leggen, was gedaan en spullen weer op geruimd, en hem weer lekkker gewassen, dus hij is weer lekker schoon.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 years later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Op 2-10-2009 om 03:33 zei Julius:

Ontspanning door inspanning 

Dat is de kern voor mij.

Alleen maar op een kussentje gaan zitten 'mediteren' om te ontspannen is complete bullshit.
Zelf probeer ik in stress situaties mijzelf te focussen op mijn buikademhaling.
Voor mij werkt dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...