Spring naar bijdragen

Boekendraadje


Francesca

Aanbevolen berichten

  • 2 months later...

Ben momenteel bezig met Byron Katie (The Work). Als je het (haar) nog niet kent zou ik eens googelen.

Er zijn websites met info en werkbladen (je kunt zelf thuis The Work doen) en je kunt er filmpjes van zien op Youtube.

Niet ingewikkeld om mee aan de slag te gaan en voor zover ik kan nu kan zien worden er gewéldige resultaten mee behaald!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Johan Johanson

De honderdjarige man die uit het raam klom en verdween.

 

Gelukkig kun je hem als lezer goed volgen in zijn avontuur wat deze figuur beleeft na zijn ontsnapping op zijn honderdste verjaardag uit het verstikkende bejaardenhuis. En en passant komt ook nog de geschiedenis van de 20e eeuw voorbij. Vlot geschreven. Ik vind het wel een aanrader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Op de afgelopen meeting hadden we het nog over het forumboek, niet iedereen weet daarvan.

In de beginjaren is er door een stuk of 10 forumdeelnemers een boek geschreven met hun verhalen (niet door mij).

Dit boek is gratis te downloaden via www.verslavingdebaas.nl klik op forum en dan de optie forumboek.

Ik vond het destijds indrukwekkend om te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb de film van de honderdjarige vandaag gezien. Tja het was voor mij een film waarvan je dan beter het boek van te voren niet had kunnen lezen.

 

En dan een nieuwe leestip. In mijn vakantie heb ik het boek Stoner van John Wiliams gelezen. Dat is toch waarlijk een goede Roman met een hoofdletter.

Het is een levensverhaal van William Stoner, een eenvoudige boerenzoon, die zijn passie vindt in de literatuur en universitair docent wordt. In de liefde

loopt het wat stroef en ook op de universiteit loopt niet alles even soepeltjes. Mooie heldere zinnen maken het een genot om te lezen.

 

En nu wil het dat ik naar een toneelstuk van dt boek ga. Hopelijk loopt dat beter af bij de honderdjarige. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JAAAA Stoner....dat is echt een aanrader!

 

Laat je niet afschrikken door Roman met een hoofdletter  ;) het is zó mooi geschreven...zo ontroerend....zó..ja gewoon, een echt goed boek.

Ben benieuwd Jaap, naar je mening over het toneelstuk...het kan ooit zo tegenvallen...hoop het niet voor je!

 

Zet mij meteen aan het denken wat ik onlangs nog gelezen heb wat de moeite is...vergeet dat altijd snel, maar deze maakte ook indruk:

Kleine bij  van chris cleave.

 

En nu ben ik bezig in boeken van Wibe Veenbaas, dat gaat over familieopstellingen en systemisch werken, Vonken van verlangen en de Maskermaker.

Interessant als je daar meer van wilt weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Waarschijnlijk is het boek mooier dan de film, al vond ik de film ook steengoed! ( de helaasheid der dingen)

 

Zelf heb ik nu de 100 jarige man die uit het raam viel te leen.

 

Maar wat ik ook een aanrader vind en die heel regelmatig nog op rommelmarkten te koop is omdat deze al heel oud  is,  is Papillon.

bewerkt door Spud
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...