Spring naar bijdragen

Treffende uitspraken


Gast Hannah1

Aanbevolen berichten

Voor het enigszins doorgronden van de manier van denken van Donald Trump kan ik je aanraden het boek "The Making of Donald Trump" van David Cay Johnston uit 2016 te lezen. Het is met dezelfde titel ook in Nederlandse vertaling verkrijgbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Steve Jobs (56) overleed op 5 oktober 2011 als miljardair met een fortuin van ca. ... 7 miljard aan alvleesklierkanker, en hier zijn enkele van zijn laatste woorden...

‘ ‘In andere ogen is mijn leven de essentie van succes, maar afgezien van werk heb ik weinig vreugde. En uiteindelijk is rijkdom gewoon een feit van het leven dat ik gewend ben."

' ' Het moment dat ik op het bed lig, ziek en mijn hele leven herinner, realiseer ik me dat al mijn waardering en rijkdom die ik heb zinloos is in het gezicht van de naderende dood. Je kunt iemand inhuren om voor je te rijden, geld voor je te verdienen - maar je kunt niet iemand huren om de ziekte voor je te dragen. Je kunt materiële dingen vinden, maar er is één ding dat je niet kunt vinden als het verloren is - LEVEN ".

' ' Verwen jezelf goed en waardeer anderen. Naarmate we ouder worden, zijn we slimmer en beseffen we langzaam dat het horloge de 30 € en de 300 € waard is - beide tegelijk laten zien. Of we nu een handtas dragen ter waarde van 45 € of 450 € - het geldbedrag in de portemonnees is hetzelfde. Of we nu rijden met een auto ter waarde van 150,000 € of een auto ter waarde van 30,000 € - weg en afstand zijn hetzelfde, we bereiken dezelfde bestemming. Als we een fles wijn drinken ter waarde van 300 € of 10 €, dan is de ' ' Rausch ' achteraf hetzelfde. En als het huis waarin we wonen 300 vierkante meter of 3000 vierkante voet heeft - eenzaamheid is hetzelfde."

' ' Je ware innerlijke geluk komt niet voort uit de materiële dingen van deze wereld. Of je nu First Class of Economy Class vliegt - wanneer het vliegtuig neerstort, je crasht ermee."

Vijf tips van mij:

1) Voed je kinderen niet op om rijk te zijn. Leer ze om gelukkig te zijn. Als ze op een gegeven moment groot zijn, zullen ze de waarde van dingen realiseren, niet de prijs.

2) Eet je voedsel als medicijn, anders moet je je medicijnen als voedsel eten.

3) Degenen die van je houden zullen je nooit verlaten, ook al hebben ze 100 redenen om op te geven, ze zullen altijd een reden vinden om te volhouden.

4) Er is een groot verschil tussen mens en mens zijn.

5) Als je snel wilt gaan - ga alleen. Maar als je ver wilt gaan - ga samen!

En eindelijk de zes beste dokters ter wereld:

1. zonlicht
2. Stilte
3. Beweging
4. gezond eten
5. vertrouwen
6. vrienden

Houd ze in alle fases van het leven en geniet van een gezond leven.

In welke levensfase we nu zitten, na verloop van tijd, zullen we geconfronteerd worden met de dag dat het gordijn naar beneden komt.

Koester je familie, je echtgenoot, je vrienden... en behandel ze goed”

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...