Spring naar bijdragen

Wanneer houdt de trek op??


Houtje

Aanbevolen berichten

Graag een positieve ervaring met dat je geen trek meer hebt. Ik heb een stressie weekend gehad. Wel elke ochtend ferm besloten mijn halve pilletje te nemen ivm geen alcohol willen drinken maar o o o o o o o wat giert de trek weer door je lijf............

Wanneer stopt dat nou eens? Of is dit de straf voor 25 jaar wijn drinken? Heeft stoppen dan wel zin? Wat maakt het eigenlijk uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei oei oei, ik hoop dat het goed is gegaan Houtje....

Ik kan het niet verklaren, maar ik moet de trekmomenten voor het alcoholdagboek er echt uit persen de laatste weken. Ik kan met moeite een klein moment herkennen, onthouden en opschrijven. Maar eigenlijk stelt die trek van mij niks voor. Een beetje oneerlijk is dat wel omdat jij iedere dag op nieuw weer moet vechten.
Ik wou dat ik wist hoe het kwam, dan kon ik er iets van overdragen misschien. Hier ga ik nog wel een beetje over filosoferen.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het ook met "te druk" te maken kunnen hebben? Bij mij werkt het zo dat als ik teveel hooi op mijn vork neem en daarna is het rustig dan heb ik zooooo'n zin in een borrel.. dat zijn echt mijn trekmomenten. Misschien is bij jou het rustpunt om een uur of 4? Ik vind het knap dat je de refusal trouw iedere ochtend neemt terwijl je weet dat je smiddags die gierende trek hebt! dat getuigt nog eens van wilskracht!! Of het ooit overgaat dat weet ik niet. De eerste 5 weken waren bij mij eigenlijk vrij makkelijk maar op het moment ben ik er ook weer heel erg veel mee bezig.. wel, niet, waarom wel , waarom niet..

Ik wens je veel sterkte toe. Af en toe gierende trek is te doen, maar dagelijks lijkt me heel erg moeilijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he Houtje,
de trek wordt echt minder en minder vaak. Ik voel het lijfelijk al niet meer...en in mijn hoofd 1x per week; dat geeft rust hoor. Zelfs op familiebezoek deze pasen(anders altijd een valkuil) zag ik mijn vader niet voor een fles witte wijn aan....Ik heb wel meer paaseitjes gegeten, dat heb ik er voor over!
Geef je over aan t gevoel van trek, (denk eens aan weeen, erg he) ga er doorheen. Niet omdat je niet kunt drinken, door refusal, maar omdat je niet wil. Want jij bent veel te waardevol om van wijn afhankelijk te zijn. Hoe zwaar t gevoel is en de omstandigheden zijn. Kijk eens toen je van t forum af wou. Iedereen mistte je, we kunnen niet zonder. En dat komt omdat je zo hard vecht. Voor jezelf. Houd dat vast elke keer om 4 uurs middags. Jij hoeft niet te drinken. Jij bent Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het er vanmiddag uitgebreid over gehad met de Cactusjuf: ze mailen ook altijd meteen terug, wat een lieverds ook.

Het is mijn makke dat 1600 uur. Iedereen schijnt zijn eigen "moeilijke" moment te hebben.
Bij de één is dat om 1600 uur, bij veel, heel veel, vóór het eten bij het koken, maar ik mieter dan snel het eten erin dan is het over.......

Dus dat is weer een voordeel........ Maar nu begint het al om 3 uur ik RUIK de wijn gewoon !!!!!

Affijn om half vijf plof ik op de bank met een fles Cola Light en een zak chips, sinds ik single ben (een hele week) ben ik toch gauw 3 kilo aangekomen, het interesseert me geen reet !!!!!!!
Kijken naar Dr. Phil, bijna net zo leuk als de Nanny (hoe vreselijk zijn andersmans kinderen is erg bevredigend om naar te kijken.... sorry).......tot half zes, in de reclame gauw koken en om half zes meteen eten.

Daarna gaat het weer.

Om 2100-21.30 gaat er een kilo chocola in, om 23 uur denk ik ik ben moe en om 1.00 uur denk ik ach, dat strijkje van 4 manden met koppen erop doe ik nog effe !!!!

Ik slaap zooooooo slecht.

Dus de oplossing is: niet drinken om 1600 uur, tot je lichaam het gewend is. Nou fijn hè. Ik lees dat Marieke44 (zou ze uit 1944 zijn, ach guttegut een oorlogskindje) of 44 jaar oud, fijn binnen onze doelgroep al twee dagen niet drinkt en ik denk meid, wat was ik ook trots.

Fleur !!!!!!!!!!!!!!! Heb je nog zinnige preekjes voor me?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he Katrina,
wat wou die man die zijn vrouw voor een hoed aanzag, daar eigenlijk mee doen? met die hoed?
Mijn vader logeerde hier gisteren en vandaag, en weer dacht ik niet meteen aan witte wijn toen ik hem zag. de rest van de tijd ook niet. Dat is in jaren niet zo geweest; de gedachte aan wijn en de beloning in de vorm van een glas maakte de kritiek dragelijk. Nu hoefde dat niet. Dus de trek gaat echt een keer over. Wat een opluchting.
Heb je dat boek trouwens gelezen? ik niet maar de titel is geweldig.
groetjes, maria

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 14 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...