Spring naar bijdragen

Is niet drinken saai??


tapas

Aanbevolen berichten

klasse aura

en die camral, tja of het werkt weet ik ook niet (ook dag 4) maar laten we dat gewoon aannemen alvast dan is dat ook een extra steuntje

en saai is ook mijn grote angst van het niet drinken, maar jongens/meiden wat een zee van tijd heb je opeens erbij (en ik was al zo energiek dat ik het liefst twaaalf levens wilde leven -waarvan er al zo'n zeven opgingen aan de vermoieidheid, afhankelijkheid van alcohol) , en niemand heeft me de afgelopen dagn nog saai genoemd/ integendeel: ik lees mijn kinderen voor voor het slapen gaan, schuur, schilder , schijf veel meer en heb nog tijd over voor een beetje voetbl en al dat andere gedoe in het leven van alledag

(en toch moet ik deep down dat gevoel van saaiheid ook nog overwinnen hoor)

sterkte in de tour de force

etappe 4

R

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hela Aura welkom op het forum nog
Enne wat jij nodig hebt zijn een paar nieuwe maatjes, om mee te praten als het stiller wordt, die er zijn als je thuis komt die er altijd zijn als je thuis komt.

Wat dacht je van een gezellig Forum ha ,geen tijd hebben om eenzaam te zijn!!

Ik leef mee met je hoor je maatje is weg, we trekken je er wel door heen je bent hier niet alleen.



Wel een rokkejager vriend alcohol, iedereen heeft wel iets gehad met em, het is me een duiveltje

Maar ja roddelen over je ex past dat wel? geintje



Hoi hoi Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, nee, Aura, je moet Katrina niet te veel interpreteren want die kan soms onbegrijpelijke dingen schrijven. Ga er maar vanuit dat ze het goed en/of met humor bedoelt. En vraag er naar als het niet duidelijk is, ik ken haar al een poosje... :)

Ik heb zin om tegen jou te zeggen dat je de leegte niet moet ontvluchten. Je bent gewend om hard de andere kant op te lopen, maar als je blijft zitten waar je zit, met al je angst en weerstand, dan zul je merken dat het lang zo erg niet is als je dacht.
Je hebt denk ik veel meegemaakt en het lijkt alsof je het niet aankunt om zonder vluchtweg te zijn, maar dat kun je wel. Echt waar, geloof me!
Je hebt alleen tijd nodig om je patroon te ontwennen en je een ander patroon eigen te maken. Gun jezelf die tijd! Reken op een gezonder lijf, helderheid, en bergen energie, maar reken niet op instant verlossing!

Ik wens je alles wat je nodig hebt om deze eerste moeilijke tijd door te komen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snif ik heb het weer gemist Aura, helaas .

En dan ben ik toch nieuwsgierig geworden, en dan weet ik het al, dan komt het nimmer terug, ook als ik 5 jaar heel lief ben en beloof geen grapjes te maken, keurig goede morgen en goede middag leer zeggen
enz.

weg is weg haha

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aura,

het enige wat ik kan vinden is je eerste verhaal over vriend alcohol.

Advies (ook voor anderen:) heb je een wat langer verhaal, zet het dan bv. in Word of een andere tekstverwerker, sla het op, dan alles selecteren, kopiëren en plakken in je posting. Ben je het nooit kwijt. Zo bewaar ik mijn privé-mails ook (maar dan de proceduere andersom)..

Het eerste verhaal heb ik naar je toegestuurd maar dat bedoel je dus niet sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14 years later...

Oei.., de laatste was hier al weer 14 jaar geleden. Dit is een interessant onderwerp. Kunnen we deze box nieuw leven inblazen? Ik vond en vind nog steeds dat Niet drinken erg saai is. Met een beetje drank leefde ik op en kreeg er energie van. Ik ben van persoonlijkheid veranderd sinds ik niet meer drink..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saai, tsja. Misschien wel en misschien niet. Na een tijdje gaat het gewoon wennen en wordt je leven inderdaad anders. Dat kan bijna niet anders en is ook helemaal niet erg. Als je dat zelf betitelt als saai kun je daar iets op verzinnen, als je weet wat je dan precies mist. 

Elke dag drinken en in je eigen bubbel leven als een halve zombie klinkt nou ook niet bepaald avontuurlijk. Je kunt het ook romantiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 10-8-2020 om 12:17 zei Adrian:

... Ik vond en vind nog steeds dat Niet drinken erg saai is. Met een beetje drank leefde ik op en kreeg er energie van. Ik ben van persoonlijkheid veranderd sinds ik niet meer drink..

Ik denk eerder dat je je persoonlijkheid terúgkrijgt sinds je niet meer drinkt. Met drinken veranderde je je persoonlijkheid niet maar verstopte hem onder
de vertekenende, misvormende invloed van alcohol. Het saai vinden van niet drinken zou een gevolg kunnen zijn van dat je je leven niet interessant genoeg
inricht. Zoek iets wat ook maar enigszins je interesse wekt en stort je daar op. De energie die je van drank zegt te krijgen is door je te focussen op interesses
ook goed zelf op te wekken. Zo kun je saaiheid, die op verveling duidt, omzetten in 'tijd te kort komen'.. Herstel van alcoholverslaving vergt nu eenmaal actie.
En actie betekent beweging (van lichaam en/of geest). Beweging staat haaks op stilstand/saaiheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens. Het leven hoeft niet saai te zijn.

Ik denk dat je "niet drinken" kunt vervangen door "het leven". Dat is toch feitelijk zo? Dus dat je het leven blijkbaar saai vindt. Dat geeft een andere invalshoek.  Het heeft niet met drinken te maken maar met je leven zin geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Jopie:

Tja, zonder een beetje drank komt t inderdaad behoorlijk op jezelf aan: het leven krijgt niet vanzelf invulling, (nieuwe) vrienden komen niet vanzelf aanlopen en je zult opnieuw (of voor het eerst) moeten ontdekken wat je leuk vindt, belangrijk vindt, waar je energie van krijgt, hoe een nieuw evenwicht te te vinden. 

Stoppen met drank was slechts randvoorwaarde, daarna begon t echte "werk" pas. Voorwaar niet eenvoudig inderdaad. 

Wat doe jij zelf om je leven invulling te geven, @Adrian, (behalve chocola eten :)) ?

Wat mis je het meest nu? Wat is belangrijk voor je? Vrienden? Iets ondernemen? Bungeejumpen, of wellicht  een mooie film? Fysiek bezig zijn, sporten, of de natuur? 

 

Ik was altijd erg druk met vanalles eigenlijk! Maar mede omdat ik een Dry drunk syndroom heb en heel slecht slaap heb ik niet veel energie meer. Ik doe nu mindfullness en - denk ik - mede daardoor slaap ik aanmerkelijk beter.. Schrijven en publiceren deed ik ook veel, maar dat ligt nu ook op z'n gat. Vorig voorjaar heb ik nog 16 publicaties gemaakt, die in een kwartaalblad gepubliceerd worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Etty:

Er viel me iets op toen je op het forum kwam, de combinatie van nog steeds naar drank snakken en dat je zelf eigenlijk niet zo'n probleem had met je drank patroon maar moest stoppen van je nieuwe vriendin.    Doe je het voor jezelf, niet drinken? 

Etty! Ik had inderdaad een soort regelmatig drankpatroon. Het ging af en toe uit de hand lopen toen ik met pensioen ging. Ik stemde ermee in om er maar helemaal mee te stoppen, en dat blijft zo.. Ik heb echter nooit geweten dat die drankzucht zo lang zou blijven door etteren. Ik wist eigenlijk heel weinig van alcoholisme.. Een alcoholist was een verlopen figuur, onder een brug of in een park met een fles.. Maar intussen weet ik wel beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...