Spring naar bijdragen

Wijn drinker


doktorphil

Aanbevolen berichten

Beste mensen.
Ik mij zelf mijn eigen ikke.
Ik drink elke dag vanaf 16.00 tot 2 uur snachts in totaal 2 flesen wijn.
Dit doe ik al 2 jaar lang,met natuurlijk stoppen en weer doorgaan enz enz.
Ik zal vertellen hoe ik me voel als ik stop met drinken van wijn.
Ik ga mijn ervaringen vertellen die soms wel heel erg ongelovig zijn maar toch waar zijn,omdat ik het zelf meemaak.

Ik drink wijn omdat ik het lekker vind,maar zo lekker dat ik er wel 2 flessen van lust.
Dat is te veel dat weet ik ook uit mij zelf wel.
Ik ben een drinker die totaal niet agresief word.Ik ben een liefe aardige jongen die te veel drinkt.
Ik heb hyperventilatie al 5 jaar lang.Je kan deze hyperventilatie chronische noemen.
Wat mij opvalt is het volgende.
Als het zomer is en het is 30 graden en ik zweet heel veel dan heb ik totaal geen last als ik stop met drinken.Maar als ik stop nu in maart zonder zweeten dan word ik ziek.Dus de warmte speelt heel erg een rol bij mij.Ook als je bezig bent met iets dat je energy kost merk je niks.Maar zodra je gaat slapen of probeer dan komen die rare gevoelens te voorschijn.
Ik probeer nu te stopen.Maar dan krijg ik een heel raar gevoel in het hoofd.Alleen in het hoofd dat is alles.
Het voelt aan als of me hersenen bewegen dansen druk er op.Dit gaat weg naar het afzien van 1 dag niet slapen.Heb trouwensen nooit geprobeert om het langer vol te houden.WAAROM?.Dat ga ik je vertellen.
Zodra ik stop met drinken zo als ik al eerder zij dan voel me hoofd heel erg raar aan.Als ik 1 sigaretje rookt dan roept of voel ik me zeer raar in me hoofd alsof er een kater in eens toeslaat.terwijl ik alleen een sigaretje rookt.
Dus een sigaretje kan dus ook terwijl je stopt met drinken het terug aan roepen.
Ik krijg het benauwd als ik stop met drinken.Ook al denk ik er totaal niet aan.
Ook ligt het aan welke wijn ik drink uit mij ervaring.Drink ik en tafel wijn van dat merk voel ik me de andere dag heel erg.Geen kater,want ik heb nooit geen kater.
Als ik mijn laaste glas drink om 2 uursnachts dan heb ik pas 17.00 avonds ineens last van rare dingen in het hoofd zoals duizelig zo duizelig dat je weer een glas wijn wilt zodat het weg gaat.

Mijn vraag is hoe lang duurt het voor dat gevoel weg is in je hoofd.Mijn hoofd voelt aan alsof er heeveel bloed naar toe loopt zoveel dat je er duizelig van word.
Ik wil stopen echt waar,is er een medicijn voor zodat ik die nare efecketen niet voel.
Ik weet dat lijkt simpel.Maar ik stop echt zoalang ik maar geen rare gevoelens meemaak.Want die heb ik al meegemaakt.
En ja een drinker die zegt ik stop dat klink raar maar toch waar en voor vele mensen die proberen toch.


In iedergeval bedankt als jullie mij adevies kunnen geven.zoals ik jullie kan geven.
Of als jullie willen praten als jou dit thema bekent voorkomt graag.Ik open mij armen en luister met bijde oren naar je.


Vriendelijke groeten Dieselheo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Je hebt niet de meest gunstige plaats genomen om dit hier op te schrijven, niet dat het jouw schuld is
maar Sally geeft mij persoonlijk de hibberdiebies.
Afkick van drank kost ongeveer een paar dagen tot een kleine week. heb je pech dan krijg je hoofdpijn, de shakes en soms geen slaap of nachtmerries. Tenzij je heel veel drinkt dan kan je gewoon stoppen even op je vingers bijten en dan is het gebeurd.
Als je het zo benauwd krijgt als je stopt, gebeurd dat dan ook als je er alleen maar aan denkt?

En je bent niet vreemd dat je alleen van sommige wijn een kater krijgt, die heten niert voor niets katerwijn.
Gewoon door de zure appel bijten, joh. Over een week voel je je een stuk beter.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wel medicijnen die je de eerste paar dagen kan slikken om ontwenningsverschijnselen tegen te gaan. Van de site van alchol de baas:

"Chloordiazepoxide wordt soms voorgeschreven om de ontwenningsverschijnselen te dempen. Dit is alleen nodig als u echte ontwenning verwacht. Omdat dit ook een middel is met een verslavende werking kunt u dit slechts enkele dagen gebruiken."

Ik weet niet zeker of de verschijnselen die jij noemt hierbij ook verdwijnen. Je zult voor deze medicijnen langs je huisarts moeten gaan. Wat sowiezo geen slecht plan is als je echt wilt stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste doktorphil,

Ik heb een gelijkaardig probleem. Alleen ik spreid het over de dag.
Ik heb ook een stoppoging achter de rug bij verslavingszorg, maar dat was een nare ervaring. Ik heb het wel een aantal maanden volgehouden. Daarna ben ik de mist ingegaan.
Nu heb ik me dus bij deze internethulp aangemeld. Veel anoniemer en bovendien schriftelijke communicatie. Mondeling kan ik mij niet zo goed uiten.

Dus ik raad je aan: meld je aan, besef dat je gewoon een ziekte onder de leden heb waarvan je wilt genezen. Willen is kunnen, al is het met vallen en opstaan. Ga ervoor en ga ook naar de huisarts voor advies bij het slikken van vitamine B 1. Dat is voor ons alcoholverslaafden een must om lever en hersenen van de ondergang te redden.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...