Spring naar bijdragen

slaapproblemen?


lady jane

Aanbevolen berichten

Hoi Smart Dank je wel voor je Link naar deze post

 

Heb het ook geprobeerd 1 theelepel Himalayazout en 5 theelepels ruwe honing. :-( Ook dat helpt jammer genoeg niet.

Lady Jane heb jij de Fakirmat met of zonder kussen er aan ?? En hoelang blijf je erop liggen ???

 

Liefs Dropje

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mèt kussentje dropje, dat kussentje is heel belangrijk

(in je schedelrand zitten veel acupressuurpunten en

het vormt de scheiding tussen hoofd (denken/malen)

en lijf (voelen). Ik lig er veel langer op dan de meeste mensen

omdat ik erop in slaap val en pas weer wakker word als ik op

mijn zij wil gaan liggen, soms pas na een uur of twee.

Als je ermee wilt beginnen kun je ook overdag gewoon in je huiskamer een

minuut of 20 uitproberen en bijv. een kookwekkertje zetten.

Persoonlijk vind ik het voor het slapen gaan fijn, omdat ik dan zo doorslaap

als ik voorzichtig het matje opzij heb geschoven. En dan slaap ik heel diep.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Nog meer tips met dank aan Lika, LadyJane, Lieselotje, Vasja, GoedeHoop, Basta e.a.:

Melatonine (check of je dit mag slikken samen met eventuele andere medicijnen), 

ipv koffie (foute cafeïne) yerba mathe ( goede cafeïne),

Gregoriaanse muziek luisteren, of andere rustgevende muziek of natuurgeluiden

Lijstjes maken in je hoofd bv bedenken wat je die week wil eten of je kleding per avond samenstellen

5-HTP (check of je dit mag slikken naast je andere medicijnen 

Legale wietolie 

-_-.. En natuurlijk niet te lang op het forum hangen 's avonds...

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Begin eens met een boek met korte verhalen Lars, dan heb je steeds een afgerond geheel.
Ik merkte vroeger bij het voorlezen aan de kinderen nl dat ikzelf als eerste altijd slaperig werd.
Er zijn van die kinderboeken met 365 verhaaltjes voor het slapen gaan; is het niks dan bewaar je het voor kleinkidz.
Is het wel wat, kun je altijd zoiets voor volwassenen kopen, of sprookjes☺ die hebben misschien ook een goede invloed op je dromen. Dat dromen kan nl wel eens de oorzaak van je wakker worden worden en van dat zweten/angst. Misschien is het een fase waar je doorheen moet, je bent nu op een veilige plek en als het oude angsten zijn die verwerkt moeten worden dan gaat het over en moet je het misschien een poosje verduren. Maar het is fijn wat afleidingkjes te hebben ook, dan heb je keus en dat alleen kan al helpen.

 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij helpt rustige muziek, jaar in jaar uit draai ik elke dag hetzelfde weet nu wat het volgende nummer is en let nu meer op de bijgeluiden en instrumenten je gedachten zitten daar bij de muziek. Gedachten verplaatsen in wat jij mooi vind, s'morgens naar de eerste geluiden van de vogels luisteren niet horen maar echt luisteren proberen vogels te onderscheiden zo wordt je weer langzaam aan wakker en wie weet val je weer in slaap 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik slaap ook slecht, of kort. Slaap goed in, maar word dan om zeg 4 uur wakker. Ga dan maar naar beneden, 24 kitchen kijken. Ik heb nu ook een boek gekocht, in geen jaren gelezen, mis concentratie. Maar voor de detox straks. Zal jullie tips eens doornemen. En ik vraag me af...is het de alcohol of is het de overgang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dronk sliep ik ook goed in om vervolgens om een uur of vier wakker te worden. En niet meer te slapen. Dus voor mij is er een direct verband tussen drinken en slecht slapen.

Afgelopen weken slaap ik ook slecht, vroeg wakker...tja...hormonen? Stress...ik weet het niet. Een ding is zeker, nu is niet alcohol de boosdoener...dat maakt het toch minder 'zwaar'. Maar verder is slecht slapen slopend. Vind ik. Dus ik hoop dat het snel weer beter wordt. Succes

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
Op 8-9-2017 om 10:18 zei kruidenthee67:

Als ik dronk sliep ik ook goed in om vervolgens om een uur of vier wakker te worden. En niet meer te slapen. Dus voor mij is er een direct verband tussen drinken en slecht slapen.

Afgelopen weken slaap ik ook slecht, vroeg wakker...tja...hormonen? Stress...ik weet het niet. Een ding is zeker, nu is niet alcohol de boosdoener...dat maakt het toch minder 'zwaar'. Maar verder is slecht slapen slopend. Vind ik. Dus ik hoop dat het snel weer beter wordt. Succes

 

Klopt! Teveel alcohol voor het slapen gaan is heel slecht! Eén glaasje wijn of een borreltje is goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Das nergens goed voor, das het begin van een verslaving elke avond een glas omdat je anders niet kan slapen. In my humble opinion. 

Je hebt gelijk. Het kan het begin zijn van een verslaving. Ik heb nu even wijlen mijn vader voor ogen. Die hield het vol: ong. 30 jaar lang slechts één borreltje 's avonds.. Dus het kan wel!..

 

bewerkt door Adrian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...