Spring naar bijdragen

Nooit meer een kater! van Allen Carr!


Myriam9

Aanbevolen berichten

DE VALKUIL VAN ALCOHOL,

De valkuil van alcohol bestaat uit drie afzonderlijke onderdelen van hersenspoeling.

Het eerste is dat de menselijke geest en het menselijk lichaam fysiek zwak en ontoereikend zijn en hulp van buitenaf nodig hebben om van het leven te kunnen genieten en stress het hoofd te bieden. Dat leidt tot de overtuiging dat we chemicaliën toegediend moeten krijgen om de tekorten te compenseren.

Het tweede onderdeel van de hersenspoelijg is dat alcohol de denkbeeldige zwakte on ontoereikendheid zal compenseren. De ironie wil dat alcohol in feite zwakte en tekortkomingen veroorzaakt.

Het derde is dat we zijn gehersenspoeld om te geloven dat we intelligenter zijn dan de intelligentie doe ons heeft geschapen. Wat een hoogmoed!

HET EERSTE DRANKJE.

Dat eerste glas alcohol is het meest vernuftige aspect van de valkuil; het smaakt afgrijselijk.
Een tiener die zijn eerste glaasje drinkt denkt stiekem; moet ik dat goedje echt drinken? Ik heb liever limonade. Maar limonade is voor kinderen bier is voor volwassenen. En het smaakt goor. Waarmee de angst van de tiener wordt weggenomen dat hij aan het spul verslaafd zou kunnen raken.

Het meest ziekelijke aspect van alcoholisme is misschien wel dat we zo verschrikkelijk ons best doen eraan verslaafd te raken. Gelukkig kunne we onszelf geruststellen door te beginnen met drankjes die zoeter smaken. maar weldra gaan we over op bier, wijn en sterker goedje. Al gauw smaakt vier zo normaal dat we ons afvragen hoe we kinderspul als limonade hebben kunnen drinken. Natuurlijk moeten we de sterke drank eerst met iets anders vermengen, maar snel leren we het puur drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HET KRITIEKE PUNT.

Je kunt nog steeds niet accepteren dat je alcoholist bent, maar je kunt het feit niet ontkennen dat je te veel drinkt. Dus ga je nu bewijzen wat jij je familie, je vrienden en jezelf altijd hebt voorgehouden; dat jij de situatie onder controle hebt ? Hoe ga je dat bewijzen? Door te minderen.

Ik wil daar niet zitten en me zorgen maken over hoeveel ik al gedronken had. hoe kun je het leuk hebben als je dat moet doen?

Iedereen weet dat lijnen eten tien keer zo lekker maakt , niet tien keer minder. En alcohol is een drug. De natuurlijke neiging bij een drug steeds meer te nemen, niet steeds minder. Voordat je het kritieke punt had bereikt was je drinken geen probleem, je zag het in iedergeval niet als een probleem. Nu zie je het wel als een probleem. Problemen leiden tot stress. Wat doen we om stress te verminderen?
Juist we nemen een borrel.

Als de drinker eenmaal inziet dat zijn drinken hem in de problemen brengt, heeft hij niet één probleem erbij, maar twee. Als hij drinkt voelt hij zich schuldig en ellendig en als hij niet drinkt voelt hij zich misdeeld en ellendig. Ik noem dit het kritieke punt omdat hij tegelijkertijd te veel drinkt en niet genoeg kan drinken.

DE WILSKRACHTMETHODE.

Evenals het minderen draagt de wilskrachtmethode er, verre van haar doel te bereiken, alleen maar toe bij om ons ervan te doordringen dat we nooit kunnen worden genezen. Je dient te begrijpen waarom.
Voordat we toehapten, waren we gehersenspoeld in de overtuiging dat drinken ons genoegen en steun berschafte. Toen wij voor het eerst alcohol proefden was het beslist geen genoegen. Maar om de een of andere merkwaardige reden hielden we vol en wat schetst onze verbazing; alcohol leek inderdaad genoegen en steun te verschaffen. Maar nu hebben we het stadium bereikt waarop het ook een probleem is geworden, en het probleem is zo ernstig geworden dat het ogenschijnlijke genoegen en steun niet meer toereikend zijn om dat te compenseren. We hebben geprobeerd om te minderen of het als normale drinkers onder controle te krijgen, maar we moeten wel abnormaal zijn, want wij lijken daar niet in te slagen.
Dus nu is er nog maar één oplossing, er helemaal mee stoppen.
Het feit alleen dat we het woord opgeven gebruiken in plaats van ophouden of stoppen houdt in dat we al een offer brengen.
Nog zo'n hersenspoeling; Het is verschrikkelijk moeilijk om te stoppen.

Het is niet vreemd dat we onze pogingen om te ontsnappen zolang uitstellen.
Dus in plaats van aan onze poging te beginnen met een gevoel van opluchting, opwinding en uitdaging, beginnen we met een gevoel van onheil en mistroostigheid alsof we op het punt staan de Mount Everest zonder touwen of zuurstof te beklemmen. En waar grijpen we het eerst naar als we ons ellendig voelen? Precies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AANGELEERDE SMAAK;

Je zult tot de ontdekking komen dat producten die we moeten leren waarderen, altijd drugs en vergif zijn zoals nicotine, cafeine en alcohol. Iets leren waarderen is slechts het opbouwen van immuniteit voor een walgelijk smakend vergif. Ongetwijfeld zal iemand die heeft volhard en droge witten wijn heeft leren waarderen zeggen dat hij daar blij mee is omdat hij nu voor de rest van zijn leven kan genieten van een glas wijn bij het eten. Het is een moeilijk te weerleggen maar zeer misleidend argument.

Je kent vast wel iemand die altijd twee lepels suiker in zijn thee deed en vervolgens besloot helemaal geen geen suiker meer te gebruiken. Per ongeluk komen er hoogstens twee korreltjes suiker in zijn kopje voordat jij je herinnert dat hij geen suiker meer neemt. He zegt niets omdat je denkt dat hij het niet zal merken. Niet merken? Hij spuugt de thee uit alsof je hem een kop arsenicum hebt gegeven. Dit bewijst twee dingen. Het ene is dat levenslange gewoonten gemakkelijk te doorbreken zijn, als je ze tenminste wilt doorbreken.

Waarom is het dan niet gemakkelijk om te stoppen met roken of drinken?

Dat zijn geen gewoonten dat is drugsverslaving en bovendien kun je er gemakkelijk van afkomen als je weet hoe.
Het andere is dat onze smaak papillen flexibel zijn en we er geen slaaf van hoeven te zijn. De meeste drinkers leren inderdaad hun specifieke drankje waarderen. Je hebt ongetwijfeld iemand weleens horen zeggen;

Ik ben dol op een glaasje bitter!

Welke bewijzen heb je nog meer nodig? mijn woordenboek omschrijft bitter als; een scherpe, onaangename smaak veroorzakend. Dit is een klassiek voorbeeld van hoe verslaafden tegen zichzelf en anderen liegen. Het probleem is dat dergelijke opmerkingen zo gewoon zijn dat we er zonder meer van uitgaan dat ze juist zijn. Ik ben dol op een glaasje bitter ! is heel duidelijk een tegenstrijdige uitspraak. Maar heb je ooit gehoord dat iemand daaar op wees toen hij die uitspraak hoorde?

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN JE BEWUSTELOOS DRINKEN EN JE KOP IN HET ZAND STEKEN?
In beide gevallen heb je je weerloos gemaakt!

Maar het ergst van alles je hersenen, de computer die je lichaam en geest bestuurt, functioneren niet meer goed. Dat is pas angstig. Dat is wat alcohol met je doet en hoe meer je ervan neemt, des te erger het wordt. Neem er genoeg van en je wordt letterlijk lam!

Beschouwen we een dronkelap als iemand die dapper de beproevingen en rampspoed van het leven onder ogen ziet? Integendeel, het is duidelijk iemand die het gevoel heeft dat hij het leven niet onder ogen kan komen zoals het is en probeer het weg te duwen, zonder succes kan ik wel zeggen. Het is even duidelijk dat zijn toestand wordt veroorzaakt door alcohol! Alcohol geeft je geen moed.

Alcohol geeft je geen vertrouwen of moed; integendeel, die overtuigt jou en ieder ander ervan dat je geen van beide eigenschappen bezit! gelukkig is dat een illusie. Je zult spoedig versteld staan van de hoeveelheid moed en zelfvertrouwen die je in feite bezit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

MIJN LEVEN WORDT VANDAAG AL 6 WEKEN NIET MEER BEHEERST DOOR VERWOESTING!

HET MONSTERTJE LIGT OP DE GROND TE STUIP TREKKEN, NOG EVEN EN HIJ IS DOOD!

Een heel fijn idee, dood monstertje, laat hij mij eindelijk met rust!

Voor jullie ook het beste gewenst!

Liefs Myriam

ps, gaat me goed af he? en dat zonder wilskracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Jane,

Gaby ja ik doe het zoals in het boek. Ik heb in mijn keuken en op de wc tekst uit het boek neer gehangen die mij aanspreken. Mij gaat het wonder boven wonder heel makkelijk af............
Ik hoop dat jij er net zo goed bij gaat als ik.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi fruitvlieg,

Ik had het gisteren heel moeilijk, had het gevoel dat niets meer goed ging.
Dit heb ik al een aantal dagen. Maar vandaag dacht ik; dit had ik niet toen ik nog dronk.
Moet ik misschien maar weer gaan drinken?
Maar dat was alleen maar een gedachten, een bekende gedachten.
Mijn gevoel deed afkerig. "hoezo drinken? hoezo over dan die gedachten?
moet je weer veel drinken om het te vergeten. weer al die trammelant...
en uiteindelijk is er niets veranderd alleen maar andere problemen erbij. Bha...."

Verder ging het goed hoor, kon gewoon boodschappen halen ook langs de drank lopen.
Het gevoel van willen drinken was van korte duur gelukkig.

Maar fruitvlieg, wel heel fijn te weten dat ik ook nog in de gaten word gehouden
hier op het forum ook al schrijf ik niet dikwijls. Dank je....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Dank je voor de felicitatie's :)

Wisten jullie dat Allen Carr ook een boek heeft geschreven genaamd; Eindelijk je streefgewicht?

Ja ik weet het het lijkt wel reclame maar ik kan er niets aan doen ik vind hem gewoon goed verwoorden.
In dit boek ben ik net begonnen.

Liefs Myriam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...