Spring naar bijdragen

Woensdag 17 mei 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Fonny:

 

Dagpact:

Beatrix

Fonny

Dune

gaat goed hier, heb een leuk statement bedacht, want je frisse hersens maken overuren, afgelopen zondag werd ik 55. Mijn drankworsteling begon rond mijn 40e. 15 jaar vind ik een jubileum om af te sluiten. 
leuk voor op een tegeltje: op mijn 55e zag ik het licht en begon aan mijn drankvrije rest van mijn leven

ik vind hem briljant!

fijne zonnige droge dag lieve Frummers

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Ha, goeie @Duneen nog gefeliciteerd! En nu je niet meer drinkt ga je er steeds jonger uitzien, dus eigenlijk word je straks weer 15 jaar jonger;)

@Ettyhoe was je weekend met je zus?:rose:  Ik ga over een paar dagen naar een bruiloft in Frankrijk. Ik moet nog even goed nadenken hoe ik dat ga aanpakken. Aankomst met borrel, dan diner met drank, volgende dag lunch en diner met drank en dan feest... Het lukt nu inmiddels heel lang om maat te houden, maar dat komt ook omdat ik -als ik merk dat ik na dat 2e glas toch een derde wil- gewoon naar huis ga en dan is het klaar. Nu kan dat niet, en ik wil ook niet alle dagen drinken. Dus kiezen wanneer wel/niet en hoogstens 2 glazen. Maar dan moet ik er toch weer mee bezig zijn en dat wil ik juist niet. In dit soort gevallen is helemaal niet drinken toch makkelijker...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Dune:

leuk voor op een tegeltje: op mijn 55e zag ik het licht en begon aan mijn drankvrije rest van mijn leven

@Dune bestel er maar 2, ik had dezelfde leeftijd toen ik stopte. Is vast een geluksgetal.:rose::rose:

 

Goeiemooiemorgen frummers
Vandaag dochter gezond en wel ophalen van Schiphol
en meteen maar mee naar huis om even bij te praten bij een
dagje sauna morgen. Die maand is omgevlogen, vooral voor haar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Nog een gedachte en ik gooi hem er gewoon op, misschien is dit een gevoelig onderwerp en wil ook niemand kwetsen….

ik heb van heel dichtbij gezien dat zowel mijn man, broertje  en vader hebben gevochten tegen een andere ziekte namelijk kanker.

ze hebben vreselijke behandelingen operaties chemo en niet te vergeten onnoemelijk veel onderzoeken opnames etc etc ondergaan. Zij deze helden hebben alles alles alles wat binnen hun mogelijkheden lag aangepakt en ondergaan…om maar beter te kunnen worden, hemel en aarde bewogen maar helaas ze zijn er alle drie niet meer…

mijn ziekte is te behandelen door simpel ( ik zeg het nu zo maar even maar bedoel het natuurlijk niet zo simpel) iets gewoon NIET te doen…… namelijk de eerste pakken…..zonder bloed en pijn

dat geeft mij even stof tot nadenken….

liefs

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Drukke dag en drukke avond voor de boeg. 
Geen zon hier, maar wat niet is kan komen.... ook zonder zon kan het trouwens een fijne dag zijn. 
@lady jane, fijn dat je dochterlief straks weer veilig in jouw armen kunt sluiten. 
Wat een gedoe @Rosee, ik vind het verschrikkelijk die bruiloften die in het buitenland gevierd moeten worden. Hou het maar droog hoor.... 
Eerst maar even een bakje trouwens nu. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Dune:

mijn ziekte is te behandelen door simpel ( ik zeg het nu zo maar even maar bedoel het natuurlijk niet zo simpel) iets gewoon NIET te doen…… namelijk de eerste pakken…..zonder bloed en pijn
dat geeft mij even stof tot nadenken….

Ja, je hebt helemaal gelijk @Dune
Ik kan me niet voorstellen dat je hier ook maar één iemand mee kwetst.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel vroeg wakker vanochtend, en nu helaas weer slaap.
Blijft maar koud buiten
Half bewolkt en af en toe ook zon gelukkig

Straks een berg strijken
dan wat boodschapjes doen
ga maar op de fiets, wilde lopen maar voel me er te lui voor.
om 11.00 vriend.
Eerst een bakkie en dan naar het tuincentrum want heb een kadobon gekregen met moederdag.
(plus een giga bloemenhangmand en nog een heel mooi cadeaupakket
Ben gruwelijk verwend met moederdag, en alle kinderen en bijna alle kleinkinderen zijn geweest
nou dan kan mijn moederhart voorlopig weer even voorruit hoor :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:

Beatrix

Fonny

Dune

Pytje

Yvonne 

Ties

Ik kom er ook bij! Lekker uitgeslapen, maar lichamelijk toch niet helemaal oke, staks werken even de zinnnen verzetten. .. zal wel door de spanningen rond de verhuizing komen. Maar nuchter ben ik tenminste een beetje tegen al die spanningen bestand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge mensen. Alweer zon vandaag. Olé.

Mooie inzichten @Dune :rose:

@Rosee: leuk een Franse bruiloft. Als door het drinken van een glas het risico bestaat dat je iets gaat doen dat je later betreurt zou ik domweg niet drinken. Ook zonder alcohol weet jij je wel te vermaken toch? Scheelt meteen ook weer een hoop denkwerk en getob van wanneer en hoeveel. Je moet het leven niet nodeloos ingewikkeld maken.

Rustig dagje hier. Zwembroek maar weer eens aandoen en de straat oversteken. Zo lekker, een buitenbad tegenover je huis :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen.  Ha, goeie @Duneen nog gefeliciteerd! En nu je niet meer drinkt ga je er steeds jonger uitzien, dus eigenlijk word je straks weer 15 jaar jonger;)

@Ettyhoe was je weekend met je zus?:rose:  Ik ga over een paar dagen naar een bruiloft in Frankrijk. Ik moet nog even goed nadenken hoe ik dat ga aanpakken. Aankomst met borrel, dan diner met drank, volgende dag lunch en diner met drank en dan feest... Het lukt nu inmiddels heel lang om maat te houden, maar dat komt ook omdat ik -als ik merk dat ik na dat 2e glas toch een derde wil- gewoon naar huis ga en dan is het klaar. Nu kan dat niet, en ik wil ook niet alle dagen drinken. Dus kiezen wanneer wel/niet en hoogstens 2 glazen. Maar dan moet ik er toch weer mee bezig zijn en dat wil ik juist niet. In dit soort gevallen is helemaal niet drinken toch makkelijker...

Ik ben gisteravond teruggekomen. Het ging goed qua drinken. En het was gezellig, wel erg vermoeiend. Op één moment vertelde ik haar de neiging om mee te doen om te proosten, en toen gaf ze me een preek om het niet te doen en ze zei dat ze zich dan schuldig zou voelen.  Als ik had gewild had het niet eens gekund, haha.  

Veel plezier in Frankrijk alvast! Ben benieuwd:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Roberto:

 

Uhm, voor muziek hebben we 'bij welke muziek hou jij het niet droog' ....
Het verbaast me dat jij zo hamert op het hanteren van regels, bijvoorbeeld bij de notatie van het dagpact, maar dat je aan de regel dat we muziek op het muziekdraadje plaatsen blijkbaar lak hebt.... apart. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...