Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hé Rosee, af en toe kijk ik nog wel op het forum, maar ben niet meer actief. Ik ben momenteel best tevreden met hoe het gaat. Nog steeds drink ik dagelijks 1 a 2 glazen , in het weekend ook wel eens 3, maar ik drink nooit meer door. Ik heb geleerd om te stoppen en gewoon naar bed te gaan. Vroeger ging ik door tot ik op de bank in slaap viel of in een senseless discussie met manlief terecht kwam. Nog steeds ook ga ik iedere ochtend sporten en wandel ik veel. De aandacht is eigenlijk verlegd van doorzakken in de avond naar actief zijn in de ochtend. Net als jij zelf zegt: de lijn is dun, dat weet ik, maar aan de andere kant doe ik dit nu al zo lang dat ik wel vertrouwen heb in mijn eigen nieuwe patronen. Wat mij echt geholpen heeft is het halve jaar waarin ik niet heb gedronken. In ieder geval ga ik nooit meer groggy en aangeschoten naar bed of word ik wakker met een schuldgevoel. Dat is echt verleden tijd. En daar ben ik voor nu dankbaar voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
2 uur geleden zei Vocatus:

Ik mis mn zelfrespect al een tijdje

Meestal wordt dat veroorzaakt doordat je jezelf met anderen vergelijkt en je aan hun vermeende niveau afmeet. Is dat je waarachtig gewenste niveau of meer een maatschappelijk gewenst beeld? 

Advies: Tot rust komen door weg te zwijmelen, een bodyscan of meditatie te doen, en je dan te verbeelden dat je alleen in de natuur bent in een voor jou heerlijke omgeving met lekker weer en geen lawaai of andere mensen om je heen. Stel je dan voor wat je belangrijkste wensen zijn en in hoeverre die dichtbij je eigen karakter liggen of ver ervan af. Schrijf het eventueel daarna kort samengevat op wat er bij je opkwam en denk er later nog eens verder over na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bob:

Meestal wordt dat veroorzaakt doordat je jezelf met anderen vergelijkt en je aan hun vermeende niveau afmeet. Is dat je waarachtig gewenste niveau of meer een maatschappelijk gewenst beeld? 

Advies: Tot rust komen door weg te zwijmelen, een bodyscan of meditatie te doen, en je dan te verbeelden dat je alleen in de natuur bent in een voor jou heerlijke omgeving met lekker weer en geen lawaai of andere mensen om je heen. Stel je dan voor wat je belangrijkste wensen zijn en in hoeverre die dichtbij je eigen karakter liggen of ver ervan af. Schrijf het eventueel daarna kort samengevat op wat er bij je opkwam en denk er later nog eens verder over na.

Goed advies. Dank

@Bob, jij bent toch een wijs persoon. Ik heb ooit horen zeggen dat als mensen tot de leeftijd van 80 komt dat iedereen ongeveer even veel ellende en plezier heeft gehad. In verschillende fases van het leven. 

Ik twijfel daaraan. Ik denk dat mijn bordje wel te vol is de afgelopen 40 jaar. Sommige mensen hebben pech. Wat is jouw mening daaromtrent?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Vocatus:

Ik heb ooit horen zeggen dat als mensen tot de leeftijd van 80 komt dat iedereen ongeveer even veel ellende en plezier heeft gehad. In verschillende fases van het leven. 

Misschien relatief in je eigen ervaring op die leeftijd, of misschien is het wel verstandig om zo naar je eigen leven terug te kijken. Dan realiseer je je dus dat er ook mooie dingen waren. Maar als je verschillende mensen met elkaar vergelijkt  klopt het volgens mij niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jezelf met anderen vergelijken is de meest zekere manier om ongelukkig te worden.

De mensheid heeft altijd moeite gehad met het begrip pech. Men probeert dat te compenseren met ideeën als karma, reïncarnatie, het hiernamaals en zo. Of gewoon met alcohol :D 

Ik ken iemand van mijn leeftijd dat is pas een pechvogel. Want hij is op zn 23e al aan huidkanker overleden. :( 

Wat kan je er voor zinnigs over zeggen. Want dat willen we zo graag. Nee niks dus. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je allemaal. Vergelijken is zinloos. Soms gewoon verdrietig. 44 jaar lang moeten vechten tegen angst, paniek, stoornis en nu alcohol. Altijd de gedachte "het word ooit beter". Bang dat ik op mn 80ste die zin nog ga zeggen. Geen gezin, geen kinderen, vaak alleen met ellende. Jaren in kliniek/paaz/etc gezeten,....

Maar ik heb ook mooie dingen meegemaakt, laat ik me daar op richten. Helaas heb je bij zware antidepressiva dat je de kleine leuke dingen mist (vers gemaaid gras etc). Maar ik kan mezelf daarin bijsturen. Wellicht elke dag aan het einde iets opschrijven wat leuk was die dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Renaldo61:

Dank U. Heeft Nederland dan een PaaZ kliniek? 

Elk ziekenhuis heeft een Paaz afdeling. Maar dat noemen ze geen kliniek. In venray staat een heel groot terrein met veel klinieken, bijv voor angststoornis, borderline, depressies etc. De zwaarte scheelt wel. Zitten ook TBS ers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee ja dat is mijn plan weer, hier komen,  hier schrijven en de realiteit weer onder ogen zien.  De spiegel die we hier voor elkaar zijn goed gebruiken.  Mijn ego heeft me aardig in de greep, ben heel verdrietig om mislukte relatie zonder dat het nou erg leuk is geweest.  Kennelijk vond ik het "plaatje" van eindelijk weer een relatie erg belangrijk want ik heb mijn wensen weggecijferd. En dat werkt niet.  Maar weer alleen is ook best ***@! Nou ja,  zag de bijdrage van @knakkernet,  en denk nu: moedig voorwaarts ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom terug @IJsvogel, zag je vanmorgen al op de dagdraad voorbij komen maar geen tijd om te reageren .  Weet nog dat je idd een nieuwe relatie had en ook weer met drank experimenteerde . Jammer dat het niks geworden is . Geen hand vol maar een land vol zei mijn moeder altijd , een dooddoener , maar wel waar.  Drank gaat je zeker niet gelukkiger maken . Heb je het boek "verslaafd aan liefde" ooit gelezen.? Misschien een aanrader 

Staat al een poosje op mijn ereader, ga ik nu eindelijk maar eens lezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...