Spring naar bijdragen

Wie missen we al een tijdje?


smart

Aanbevolen berichten

Ik lees en herlees dit, iedere keer weer.
Het doet me zo 'n verdriet.
Niet zo zeer dat je overweegt weer te gaan drinken,
misschien kun je dat nu inderdaad gecontroleerd, wie weet.
Maar dat het allemaal zo tegen gevallen is, alleen nog maar somberder geworden,
apatisch en vergeetachtig...
Wens je heel veel wijsheid Alf,
eigenlijk is dat niet nodig, heb jouw altijd gezien als De Wijze van het forum.

Als je besluit Bachus weer te omarmen hoop ik dat je het met hem op een akkoordje kan gooien,
dat hij niet helemaal bezit van je neemt, wederzijds respect zeg maar.
Als dat ook jouw wens is hoop ik met je dat M haar besluit herziet als jij je oude medicijn weer gaat gebruiken,
dat zij je helpt en misschien kan waarschuwen als je de maximale dosis dreigt te overschrijden.

Ik ken je natuurlijk niet echt Alf, maar volgens mij besef je niet half wat een waardevol prachtmens je bent.
Het allerbeste,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien vind je me een zeur hoor Alf, (en dat mag ook best)
maar waarom toch zoveel weerstand tegen
anti-depressiva?
Dat kun je toch ook nog een maand of 4
proberen, voor je alles op de schop gooit??
Dan kun je in ieder geval zeggen, dat je ECHT alles
geprobeerd hebt en er aan gedaan hebt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je strubbelingen maar al te goed, Alf. Ik wil ook geen droogkloot of zuurpruim worden, t is niet alleen de kwantiteit. Maar wordt de kwaliteit beter als je weet dat je geen maat kan houden?

Dan kun je misschien nog beter volgas. Maar dan loop je ook weer weg voor n paar belangrijke beslissingen. Dilemmas, dillemmas.

Matig drinken is hard werk. 1 keer in de week 'n fles wijn is hier de gewoonte. Maar wanneer t verval intreedt stop ik weer n tijdje helemaal, en dat is meestal na 'n maand of 3. Ik zie mezelf ooit nog wel s zeggen; genoeg is genoeg, ik stop. Geen toegevoegde waarde meer.

En taal blijft n abstactie van gevoel, dus overwogen zegt mij niet altijd alles. Denk, ouwe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Bol schrijft spreekt me enorm aan.
Zo zeg, dat is me nogal diep uit het hart... mooi. Teveel en Woman ook..... !
(jaja, niemand tekort willen doen hè?!)

Ik noemde dat Boeddha achtige lied van Angela Groothuizen: 'Niets blijft.'
Maar daarmee zou ik het fatalistische in jou niet willen versterken, integendeel.
Mij stemt zo'n liedje mild.
Dat wil niet zeggen dat het voor jou okee is!!!!!
Dus... miss niet handig van mij.
Ík ga ook geloven dat dat rationele je de das omdoet.
Er lijkt niets te zijn waar jij in achteruit leunt in het leven... genieten.... Mild zijn naar jezelf, vergeven.... herstellen/bijkomen... acceptatie.
Je wilt nog steeds iets wat Beter is. Er Moet iets beters zijn...

Dat is er ... maar zit in jezelf.
Gooi je malle trots overboord en .... volg de stroom... open je mind... en zet er niet direct weer een vraagteken bij!

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een jaar droog nou??? Je geeft het wel snel op zeg. Ik kreeg het tweede jaar van mijn droogstaan een zeer zware depressie. Ik heb een poosje antidepressiva geslikt maar ben niet gaan drinken. Als je echt niet wilt drinken zoek je wel een andere weg. Er is hulp genoeg.

Ik had de AA nodig. Het ontmoeten van lotgenoten. Is dat misschien nog een optie?

Het is bekend dat niet alles in een klap verandert. De eertse 5 jaar zijn het ingrijpendst. Het heeft gewoon tijd nodig. En weer gaan zuipen? Het zal de situatie echt niet verbeteren. Integendeel. Kom op zeg, herpak je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vriend Alf,

Ik ben zo blij dat je in ieder geval blijft schrijven, zodat we mee mogen leven met je innerlijke strijd.
Het me verheugen op te gaan drinken ken ik maar al te goed, ik had dat iedere keer als ik besloot dat te gaan doen. Waar ik echter weigerde naar te kijken waren de consequenties die het drinken met zich mee bracht. en die waren enorm.
Dat je moeilijk kan schrijven dat is voor mij niet erg, als je maar contact blijft houden met ons, waar je ook voor kiest, wel of niet gaan drinken.:heart:
Dat je voor niemand iets kan betekenen is absoluut niet waar, alleen al door hier te delen en we kunnen zien hoe jouw innerlijke strijd nu is, daar leer ik in ieder geval wel van.
Ik heb gisteren nog op de bank aan je gedacht en kreeg het ff heel moeilijk. Vroeg mezelf af wat is dat nu.
Ik raak een vriend kwijt. Iemand die me heel veel doet. Ik zie wat er boven jouw hoofd hangt als je wel gaat drinken.
Het zou hetzelfde kunnen gaan worden als wat er bij nu Jos gebeurd is. Die verzuipt in zijn ellende, en wil niets meer. Ligt de hele dag maar in z'n bed, en laat zich bedienen door anderen.
Jos had vroeger veel van jou weg. Je hebt wel eens zoiets gezegd dat je wel veel herkent in Jos.
Nou vriend, ik hoop dat je nooit zover afglijd als hij want dat gun ik niemand, dat is dan een hel waar je in terecht komt en voor M. bijna niet te doen. Maar vooral voor jezelf zou het een vervelende afsluiting zijn van je leven, en je kunt er heel oud mee worden.
Ik heb je geschreven dat er een mogelijkheid bestaat om een paar electro shocks te doen, er zijn zulke goeie resultaten bereikt.
Ik wil best proberen om wat meer informatie te krijgen voor je zodat je weet hoe en wat het inhoud.
De zwaar depresieve man die ook de hele dag in bed lag, is helemaal opgeknapt en leeft nu een heel fijn leven.
En depressie en het bed, liggen heel dicht bij elkaar, je komt dan in zo'n klein wereldje terecht, met zoveel ellende, gewoon omdat je de prikkels van buitenaf niet meer hebt. En die heb je toch nodig om te leven, anders blijf je zitten in pure ellende en eenzaamheid. Blijf contact houden met M.
Probeer eens iets leuks te gaan doen met M. Een weekendje weg. Dwing jezelf om in ieder geval te proberen, de positieve kant van het leven te zien. Blijf, hoe moeilijk ook, actief.
Stel niet te hoge eisen aan jezelf, eisen waar je niet aan kunt voldoen, dat nodigt uit om depressief te worden, maar wees tevreden met jezelf, je hebt het afgelopen jaar zoveel bereikt, ook al zie je dat nu misschien niet.Als je hier uit komt, zonder alcohol ben je sterker dan ooit.
Zo weer een heel verhaal op de vroege morgen maar het zijn de dingen waar ik gisterenavond aan gedacht heb in bed.
En toen viel ik in slaap.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, dan ook van mij nog maar even een reactie.
Vanaf het moment dat ik hier ben begonnen te schrijven heb ik je inderdaad meegemaakt van somber tot nog somberder.
Af en toe kreeg ik de indruk dat je wat lekkerder in je vel stak.
Tsja, iedereen heeft je al verteld inmiddels dat weer gaan drinken geen oplossing is.
En de Ramses-methode? Ach, ik denk dat de dalen waar Ramses bij tijd en wijle in verkeerde dieper werden door de drank.... lijkt me dus ook geen oplossing.

Je schrijft dat je geen pillen wilt slikken.
Geen AD dus.
Kan ik me wel wat bij voorstellen.
Aan de andere kant: als jij depressief bent lukt het je misschien niet de energie op te brengen om aan de oorzaken van dat depressief zijn te werken.
Je zit in het dal en het lukt je niet tegen de wand op te klimmen.
Misschien kan het tijdelijk gebruik van AD je net even die handvaten geven om een start te maken met klimmen, zodat je uiteindelijk toch op eigen kracht weer boven het dal terecht komt.

Tis maar een idee Alf.
Ik zou je zo graag een blij tevreden gevoel gunnen.
Liefs, Yvonne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alf, ik wist helemaal niet dat je hier zat te schrijven, maar man o man, wat voel ik met je mee !!!
Ben er eerlijk gezegd een beetje sprakeloos over. Jij bent hier al bijna een soort van icoon geworden voor de meesten, waaronder mezelf. Je schrijfsels werden hier erg gemist, en ik dacht gewoon dat je op dat andere forum zat. Ik vind je "droge" humor steeds van de bovenste plank en je teksten bevatten veel , wijsheden, zeker voor de nieuwkomers onder ons (waar ik mezelf nog steeds toe reken).

Ik hoop dat er tegen het eind van het jaar er een beetje positivisme in je leven komt. Je zegt dat je het laatste jaar niets maar dan ook niets beterschap hebt ervaren, ondanks je bent gestopt ??
Dat jaar drankloos zelf is toch de mooiste beloning van al ? Niet soms ?
Kop op man, pull yourself together en laat het niet voor niets zijn.
Kom terug op D & D en schrijf van je af, in goede tijden of slechte tijden. Laat het forum zijn werk doen en laat de kracht die er van uit komt binnen.

Hoop je snel weder te lezen en neem alvast :heart: maar aan voor onder je riem !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo adb-ers. Het forum is voor mij, hulp geven en krijgen bij adb te zijn en te blijven.
Ik ben niet vertrokken naar een ander forum maar ik wilde rust in mijn drankvrije proces.
Door mijn focus te houden waar ik deze nodig heb: een drankvrij bestaan en het opbouwen
van een leven wat bij mij past, wie ik ben.

Het loslaten van het forum was voor mij een noodzaak, ik liet me meesleuren in
mijn focus leggen bij forumperikelen ipv mijn ontwikkeling na stoppen. Wel heb ik
af en toe meegelezen omdat ik nieuwsgierig ben hoe het met sommigen van jullie gaat.

Het gaat goed met mij, alco-vrij bijna 20 maanden. Ik heb het helder voor mezelf
welke weg ik loop en ik geniet ervan. Ik weet wat ik nog heb aan te pakken
en ik weet ook dat ik dit alleen maar zelf kan doen. Wel vraag ik om hulp als ik het niet meer helder heb.

Na stoppen zijn er nogal tegenstrijdige emoties, vond ik. De persoon die vanuit
het natuurlijke "zijn" wil leven en de persoon die, ook zonder drank, blijft vechten om te overleven.

Als ik naar mezelf kijk, dan zeg ik, ga er door heen in alle eerlijkheid en liefde
die je voor jezelf kan opbrengen. Er komt een innerlijke rust na de golven van emoties.
Vanuit dat punt ben ik in staat om mij verder te ontwikkelen en die groei vind ik fijn.


Dank voor diegene die positief aan me gedacht hebben, het is wederzijds,
ook zonder woorden, je bent nooit alleen in het adb zijn :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, daar is Dhendro weer eens.
ik dacht dat je vertrokken was uit onvrede.
Ik ben ook (heel) even weggeweest omdat ik afstand van het forum nodig had voor mijn eigen dingetjes. beetje rust zoeken. Maar heb toch het forum nog nodig dus ik wilde te snel weet ik nu.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Ik hoop dat het je goed blijft gaan. En als je toch nog eens de behoefte hebt, dan mag je zo weer aanschuiven. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Alf

Beth


wat voor risico kan je lopen dan? Ik word echt niet boos


hoor, ben ook meestal aardig. Veel alcies zijn vaak te aardig,


willen graag aardig gevonden worden, een valkuil.


Ik heb al wel het een en ander achter de rug wat therapie


betreft hetzij in het verleden, hetzij na het stoppen met drinken.


Een gesprek of 10 gehad met een psy.Ik zal hem weer eens opbellen.


Pillen, daar geloof ik niet in.


Ik denk niet dat er een oplossing is, het zit te diep


het zou jaren vergen om een kleine verschuiving teweeg te brengen.


En ik heb geen zin meer in jaren praten. Vandaar mijn overweging


om weer naar het oude medicijn te grijpen, het maakt het niet


beter, wel lichter. Ik evalueer, zet de pro's en con's op een rij.


Een jaar is een goede gelegenheid daarvoor. Ik ben er nog niet uit.


Wel weet ik inmiddels dat mijn vrouw er een punt achter zet als ik weer begin...



Nee, was niet bang dat je boos werd maar dat ik je zou kwetsen en het voor jou alleen maar erger zou maken terwijl ik je juist wilde helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Alf
Ik word hier even heel stil van

want er worden een aantal enorme

waarheden medegedeeld. Die komen wel binnen.



Ik weet natuurlijk donders goed dat ik niet

gecontroleerd kan drinken, dat is ook niet de issue

Ik wil een eind maken aan mijn uitzichtloos bestaan

Als het niets uitmaakt, dan maar liever drinken,

het Ramses scenario, met tot gevolg eerder in het verzorgings

tehuis komen. Het is kiezen tussen lijdzaam ondergaan of versneld

ondergaan(met drank dus)

Maar vanavond heb ik besloten om eerst onomstoten vast te gaan

stellen hoe uitzichtloos en onveranderbaar mijn situatie is en ja

Haddock, het is rationeel en overwogen, het is het afwegen van de

voor en tegens.

Dan had ik dat toch goed gevoeld. Vandaar mijn angstige gevoel hierover.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan toch hier Alf, ik geloof niet dat iemand daar een probleem mee heeft.
Desnoods starten we een nieuw "wie missen we" draadje

Probeer echt eens te denken over een reformpilletje, Alf, baat het niet dan schaadt het niet, toch ? Of een extra vitamine boossssst.
Niet zo'n eigen merk potje, maar een goed merk.
Even wat extra ondersteuning.
Ik moet er ook steeds om denken hoor, probeer ik het weer eens een tijdje zonder dan kan ik me echt soms zo wanhopig voelen.......
Voorlopig blijf ik het dus mooi slikken. Dat gun ik mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Alf
Nog snel een reactie dan, kan eigenlijk niet want te laat al weer



Doe nou niet moeilijk. We zijn al hardstikke blij dat je zoveel mogelijk vertelt van wat je bezighoudt al doe je het om 3 uur in de nacht. Ik lees het toevallig nu omdat ik even inlog. En de rest leest het morgen toch? Maakt het uit.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil nog even zeggen dat ik vind dat je hardstikke goed bezig bent nu met schrijven, reageren, in contact blijven... Super man! Log normaal niet in om deze tijd maar ben nog wakker wegens persoonlijke crisis en wilde nog een engelenberichtje voordat ik het aandurf om naar mijn nest te gaan en zo kwam ik jou berichtje tegen en reageer ik nog even. Beth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een jaar nuchter is echt niet lang Alf. Ik zou zeggen: ga een poosje een antidepressivum slikken. Alles beter dan weer gaan drinken. Mijn eerste twee jaar waren ook niet vrolijk. En het is ook maar wat je verwacht. Vaak hebben we jarenlang gezopen en willen dan snel resultaat als we stoppen. Maar zo werkt het niet Gewoon stug doorzetten en hulp halen waar je maar kan. Of dat nou antideprssiva of AA is of alles. Maakt niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...