Spring naar bijdragen

Alcosynth - Toekomstige 'veilige' vervanger voor alcohol?


Strijkbout

Aanbevolen berichten

https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/904397/kan-alcosynth-zorgen-voor-al-het-plezier-van-alcohol-maar-dan-zonder-de-nadelen.html

Zou er hoop zijn op een toekomstig middel dat de prettige effecten van alcohol weet te 'vangen' en de schadelijke, destructieve effecten van alcohol eruit weet te houden?

Zou je er dan gebruik van maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dan ga je dus 24 uur per dag aan de zuip. Net als dat we ook 24 uur per dag op de telefoon zitten. De "schadelijke effekten" zijn er dan uit, maar je doet verder echt niks meer. Je leven wordt alcosynth. Als een soort permanente seks zonder dat je ooit klaarkomt. Wordt heul vlug heul saai.

Je kan ook een draadje trekken naar het beloningscentrum in je hersenen met een batterijtje, kan je die permanent activeren. Dat kan nu al. Dat hebben ze geprobeerd met muizen in een laboratorium. Dat loopt natuurlijk fout af, als een soort Roald Dahl-verhaal. Ik herinner me niet meer waarom, maar het kan niet in werkelijkheid.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat ook meestal.

Ik word oud denk ik :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Ja dan ga je dus 24 uur per dag aan de zuip. Net als dat we ook 24 uur per dag op de telefoon zitten. De "schadelijke effekten" zijn er dan uit, maar je doet verder echt niks meer. Je leven wordt alcosynth. Als een soort permanente seks zonder dat je ooit klaarkomt. Wordt heul vlug heul saai.

Je kan ook een draadje trekken naar het beloningscentrum in je hersenen met een batterijtje, kan je die permanent activeren. Dat kan nu al. Dat hebben ze geprobeerd met muizen in een laboratorium. Dat loopt natuurlijk fout af, als een soort Roald Dahl-verhaal. Ik herinner me niet meer waarom, maar het kan niet in werkelijkheid.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat ook meestal.

Ik word oud denk ik :D 

Haha tja...  zou dat het geval zijn, dat je daar dan 24 uur per dag aan gaat (is wel heftig hoor, om ook tijdens je slaap te gaan zuipen; dan zou ik infuus gaanoverwegen :P ), dan is het natuurlijk wel weer opnieuw een verslavend middel. Dan zitten er vast op z'n minst wel te veel suikers of weet ik veel wat is, die ook weer niet goed zijn waardoor je wel zult matigen. Neem ik aan althans. Bovendien, volgens mij moet het eerste middel nog uitgevonden worden waarbij echte keiharde overdaad, niet schaad... zelfs van water kun je te veel drinken ;) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop van niet eerlijk gezegd.
Dit heldere leven bevalt me prima en ik heb nooit craving gehad.
Bovendien bestond mijn verslaving zich vooral op het psychische deel.
Dus mocht ik toch uit nieuwsgierigheid het toch uit willen proberen, dan
zou ik misschien verslaafd kunnen raken aan een chemische drug?
Gezond of niet, voor mij zou dit echt ongezond zijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, ik zou het wel uit willen proberen. Zoals ik alle verdovende middelen wel uit wil(de) proberen. 

Maar ik heb geen behoefte meer om suf door het leven te gaan. Ik ga liever wandelen, mediteren of sporten om die hersenstofjes aan te maken. Je maakt jezelf weer afhankelijk van een middel om te onspannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Strijkbout:


Ik zou het denk ik dan iig wel op feestjes en gezellige sociale fuifs doen.

Ik dan weer niet;) Ik dronk nooit op feestjes of verjaardagen. Dan werd ik sloom en kon ik mijn ogen niet meer open houden. Ook vanwege de drukte daar. Ik kan niet goed tegen veel mensen bij elkaar dan loop ik over. En dan ging ik op tijd weg en begon thuis te drinken. Gelukkig zijn er weinig feestjes meer waar ik echt naar toe moet. Want ik haat het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei karin123:

Ik dan weer niet;) Ik dronk nooit op feestjes of verjaardagen. Dan werd ik sloom en kon ik mijn ogen niet meer open houden. Ook vanwege de drukte daar. Ik kan niet goed tegen veel mensen bij elkaar dan loop ik over. En dan ging ik op tijd weg en begon thuis te drinken. Gelukkig zijn er weinig feestjes meer waar ik echt naar toe moet. Want ik haat het.

Ah, een introverte persoonlijkheid ;) 

Ik was ook altijd een in-m'n-eentje-drinker (in combi met blowen)... vooral dat blowen maakte dat ik het alleen deed en het sociale niet op zocht. Van alcohol-only word ik echt zo'n heel gezellig sociaal type hahaha. Dat werkt voor mij dan ook prima op feestjes. Tot op heden nog niet voor die uitdaging gestaan. Zie ik ook wel tegenop als die zomerfeestjes weer komen en ik het mezelf dan moet ontzeggen. Het kan wel eens een reden worden om het te gaan vermijden voor me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...