Spring naar bijdragen

Woensdag 22 maart 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Remi1:

En omdat ik dacht dat die vage klachten dan allemaal wel afkickverschijnselen zouden zijn van het stoppen met roken ben ik na 6 dagen gestopt te zijn weer begonnen met roken om me beter te voelen.:wacko::wacko:

Ik denk niet dat die klachten van het stoppen met roken kwamen @Remi1... maar misschien toch maar een een beetje pas op de plaats. Proberen zo min mogelijk te roken. 
En het niet-drinken volhouden.... dat wel dan. 

11 minuten geleden zei Toos:

Dit weekend gaat de klok alweer terug zie ik. :clock:

Uhm... neen, we hebben niet een langer nachtje dan, maar een kortere, de klok gaat vooruit @Toos... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad ook heerlijk in het zuiden van Spanje en Portugal, op de korste dag heb je daar twee uur langer daglicht.

32 minuten geleden zei Yvonne:

Proberen zo min mogelijk te roken. 

Zou dat echt een goed idee zijn? Dan blijf je hunkeren en blijf je denken dat stoppen vreselijk moeilijk is. Ik vind als je stopt dan stop je en geniet je van je herwonnen vrijheid en gezondheid en als je rookt dan rook je en geniet je lekker van je sigaretje. Of zouden er ook mensen zijn die echt tevreden zijn met twee sigaretjes per dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Yana:
9 minuten geleden zei Yana:

Zou dat echt een goed idee zijn? Dan blijf je hunkeren en blijf je denken dat stoppen vreselijk moeilijk is. Ik vind als je stopt dan stop je en geniet je van je herwonnen vrijheid en gezondheid en als je rookt dan rook je en geniet je lekker van je sigaretje. Of zouden er ook mensen zijn die echt tevreden zijn met twee sigaretjes per dag?

 

Ik ken ze wel, die mensen die 1 of 2 peukjes per dag roken en daar hartstikke tevreden mee zijn, het zijn er niet veel, maar ze bestaan. 
IK kan het dus echt niet, zou beginnen met eentje in het weekend, 'moet kunnen toch' ... en dan een paar in het weekend... en dan het weekend oprekken en binnen een week weer voluit. 
Maar Remi ís alweer begonnen te roken.... misschien is 1 stap tegelijk (dus niet drinken) genoeg op dit moment? Ik weet het niet hoor Yana, wie het weet mag het zeggen. 

 

 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Yvonne:

Ik ken ze wel, die mensen die 1 of 2 peukjes per dag roken en daar hartstikke tevreden mee zijn, het zijn er niet veel, maar ze bestaan. 
IK kan het dus echt niet...

Dat is mij ook nooit gelukt. Maar dat geeft niks want ik heb nu ook helemaal geen zin meer in zo'n ding, ook niet in eentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. De ervaring van het stoppen met roken jaren geleden steunt me nu in het stoppen met drinken. Ik ben niet zo’n vrolijke euforische stopper. Was ik toen ook niet. Bij mij komt het vooral neer op dom doorgaan en heel langzaam, na verloop van tijd, de voordelen zien. Dat heb ik nu ook. Maar het past me dus weet ik nu. 

Stoppen met roken en drinken tegelijk lijkt me niet te doen. Maar ik ben absoluut meer gaan drinken nadat ik de peuken vaarwel had gezegd. Dus als je het wel kunt, lijkt het me een prima plan.

DAGPACT:
Beatrix
Fonny
Yvonne
Toos

mariann
Pytje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Ooit begonnen met roken omdat ik het zo cool vond, zoals zoveel jongeren. Binnenkort 5 jaar gestopt. Spijt dat ik zolang heb gerookt. Toen ik me verdiepte in de tabaksindustrie is het kwartje gevallen,  ik gun het ze niet om er ooit nog 1 op te steken! Vind het echt criminelen hoe ze kinderen aan het roken brengen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Yvonne:

Ik denk niet dat die klachten van het stoppen met roken kwamen @Remi1... maar misschien toch maar een een beetje pas op de plaats. Proberen zo min mogelijk te roken. 
En het niet-drinken volhouden.... dat wel dan. 

Nou ik denk wel dat ik ontwenning had maar niet alles kwam alleen daardoor zo blijkt nu, en van een gewone griep dus ook niet.
De onverklaarbare klachten zijn me nu pas duidelijk na zojuist een zelftest te hebben gedaan.

Ik heb Corona.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja corona, dat hoor ik vaker, net als pittige griep. Beterschap Remi.

Over dat roken; sommige mensen kunnen af en toe roken, maar de meesten zijn gewoon meteen weer verslaafd. Ben er zelf ook meerdere malen ingestonken. Echt een zware verslaving, fijn om ervan verlost te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...