Spring naar bijdragen

maandag 20 maart 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

Vogelgeluiden door het open slaapkamerraam: het blijft mooi. Ik hoor de koolmees en de pimpelmees. De fietspomp en het zilveren belletje. En de beste zanger van allemaal: de merel. En nog veel meer vogelgeluiden die ik elk jaar probeer te onthouden, maar steevast na de winter weer vergeten ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de kat van de buren, die komt ook vaak door het geopende slaapkamerraam. Ook als de hor ervoor zit, want daar beukt hij door. Onze katten heten hem dan hartelijk welkom, want die zijn niet territoriaal en vegetariër. Niemand heeft iets van ze te vrezen. 
 

Over katten gesproken. Gisteren met het hele gezin naar Puss in Boots. De jongste zoon voor het eerst naar de bioscoop, dus we hadden de meest kindvriendelijke film uitgezocht. Maar wat een schitterende film is dat zeg. Ook voor papa’s en mama’s. Ik heb me een kriek gelachen. En ook veel van dat mooie zoete moralisme, zoals in sprookjes, waar ik gek op ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hey, vandaag begint de lente! Het kan niet op. Vanavond om 22.25u, zo las ik, want dan staat de zon loodrecht boven de evenaar. Maar dan slaap ik al bijna, terwijl nu de vogels fluiten. Hoe dan ook, een fijne dag gewenst allemaal! Vergeet niet dat er altijd hoop is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei bumperjim:

LOL word je dan niet wakker van zo'n kattenbuurtfeest in je slaapkamer?

Valt mee. Het gaat er hier tamelijk gemoedelijk aan toe en zonder herrie. Beetje aan elkaars bips snuffelen en dan weer gewoon verder. Pompiedom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, goedemorgen Oskar en Jim... 
Moest wel lachen om dat kattenfeestje bij jullie Oskar. 
Wij hebben hier een 'zwarte'  image.jpeg.83b0db0e7cf1d41c810497c8aa9a78a7.jpeg  die bevriend is met één van onze kattekoppen. 
Op zeker moment waren de batterijen van het kattenluikje leeg, dus iedere feestganger kon zomaar naar binnen en dat deed de zwarte die nacht met veel plezier. 
Helaas ging hij sproeien, dus met gezwinde spoed heb ik de batterijen vervangen.... 
Maar ja, onze oudste kattekop was wel erg geschrokken van zijn bezoek en ging vanaf dat moment heeeeeeel voorzichtig naar binnen, centimeter voor centimeter zodat
het luikje tot aan het puntje van haar staart werd tegenhouden met dichtvallen. 
Het gevolg was dat het luikje totaal geen vaart meer had en niet in de palletjes viel. 
Juist: De Zwarte kwam weer gezellig een nachtje feesten. 
Vanaf dat moment gaat het luik 's nachts op slot en moeten onze kattekoppen noodgewongen braaf binnenblijven..... 
Bakje om de nieuwe dag te vieren maar. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Oskar:

En hey, vandaag begint de lente! Het kan niet op. Vanavond om 22.25u, zo las ik, want dan staat de zon loodrecht boven de evenaar. Maar dan slaap ik al bijna, terwijl nu de vogels fluiten. Hoe dan ook, een fijne dag gewenst allemaal! Vergeet niet dat er altijd hoop is.

Heerlijk, en wat was het gisteren een zaaaaaaaaaaaalige lentedag. 
Heb voor het eerst dit jaar lekker in de tuin gewerkt, gezien hoe alle knoppen weer groen worden en op springen staan, tussendoor genoten van een bakje thee in het zonnetje... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Heerlijk die kattenverhalen, wat zijn katten toch grappig. Jongste zoon wil graag weer een kat  (onze kat alweer zo'n 6 jaar geleden overleden en hij wilde eerst nooit meer een andere) Ik twijfel nog, hoe leuk ik ze ook vind, het is ook wel even lekker zo: meubels blijven heel, geen geplas in sokkenmand, niemand vragen om eten te geven als we er niet zijn en geen vieze luchtjes in huis, geen dierenartskosten. Maar dat valt allemaal eigenlijk in het niet met wat ze allemaal voor leuks brengen,  en er zitten genoeg katten te wachten in het asiel. Heb in mijn leven 3 katten gehad en die zijn allemaal behoorlijk oud geworden, zo rond de 18/20.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb jouw lenteachtige dagpact nog even geleend @Yvonne Hier ook een kattenliefhebber. Ik zou niet zonder kunnen. Nu bof ik wel met zo'n heerlijke knuffelkont die graag bij me zit. Maar soms brengt ze levende muizen en heel soms een vogeltje mee naar binnen. Dat is dan iets minder. Ze "praat" ook terug en begrijpt wat ik zeg. Een heel slim beestje.

bewerkt door Toos
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Oskar:

En de kat van de buren, die komt ook vaak door het geopende slaapkamerraam. Ook als de hor ervoor zit, want daar beukt hij door. 

@Oskarburen hebben geen katten, katten hebben buren.
Ik woon op een pleintje met meerdere poezen /katten.
Bij mooi weer staan onze slaapkamerramen open.
Via de dakgoot bepalen die poezen zelf waar ze een middagdutje gaan doen of overnachten.

De eigenaars hebben een deurluikje
In de keuken staat dan een bakje met voer.
De poezen / katten kiezen dan zelf uit waar ze gaan eten.

Levi3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Roberto:

[...]

De eigenaars hebben een deurluikje
[...]

@Roberto, katten hebben ook geen eigenaren maar personeel. De personeelsleden hebben een deurluikje.

Hier in de buurt lopen ook veel katten/poezen "in het wild" rond. Onze hond vind de meeste wel leuk/interessant maar ook een beetje eng. Vice versa geldt ook.
Elke keer als ik met de hond thuiskom moet ik goed opletten dat er niet de een of andere kat mee naar binnen glipt, want dan zouden we hier de poppen aan het dansen hebben..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

ik heb geen kat, wel een kanarie
en samen gaat niet ! :)

Gewerkt vanochtend
13.30 thuis
zowel heen als terug drijf en drijfnat geregend.
Hele dag weer somber, donker weer, net als gisteren.
Zucht....wordt het dan nooit lente :(

Enfin, net boterham met gebakken ei, want had honger.
ga even een oude wijven tukkie doen, want ben moe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rosee:

Goedemorgen.  Heerlijk die kattenverhalen, wat zijn katten toch grappig. Jongste zoon wil graag weer een kat  (onze kat alweer zo'n 6 jaar geleden overleden en hij wilde eerst nooit meer een andere) Ik twijfel nog, hoe leuk ik ze ook vind, het is ook wel even lekker zo: meubels blijven heel, geen geplas in sokkenmand, niemand vragen om eten te geven als we er niet zijn en geen vieze luchtjes in huis, geen dierenartskosten. Maar dat valt allemaal eigenlijk in het niet met wat ze allemaal voor leuks brengen,  en er zitten genoeg katten te wachten in het asiel. Heb in mijn leven 3 katten gehad en die zijn allemaal behoorlijk oud geworden, zo rond de 18/20.

Ik heb in december 2021 weer 2 katten in huis gehaald, en tot nu toe geen dag spijt van gehad. :wub: Hou van m'n heerlijke maffe poezels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...