Spring naar bijdragen

Donderdag 16 maart 2023


Maarten82

Aanbevolen berichten

  • Maarten82 changed the title to Donderdag 16 maart 2023

Hoi

Dag 5 vandaag. Ik slaap niet meer. Ik eet alles wat maar eetbaar is. Ik zoek tig x per dag naar iets wat maar rookbaar is maar dat zoeken is telkens tevergeefs. Ik heb mezelf opgesloten in m"n huis om niet in de verleiding te komen. Behalve als ik me bij de huisarts moet melden die vreselijk irritant positief is en te juichen staat op een manier dat ik hem graag op z"n smoel wil slaan. Want oh oh, wat ben ik toch goed bezig. Dat moet ik vooral voor ogen houden en het wordt alsmaar beter!

What the * is dit? Wie houdt wie voor de gek?. Ik voel me er niet goed bij en wie zegt van wel kent en voelt mij niet. Fake it till you make it lukt mij nu niet eens meer.
Waar blijft enig euforisch gevoel waar ik hier dan vaak over lees? Ik voel me eerder dood en begraven. 

Ik ga geloof ik maar eens op zoek naar een borrel. * the system. Zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me nog steeds zwaar geeiriteerd, zo erg, dat ik heel hard mijn koffie neerzette, met als gevolg, dat de helft er overheen ging.

Mijn hond word ouder en heb best veel werk aan haar.Heb altijd een hondenluier in het voorkamertje liggen, daar doet ze dan wel haar behoefte op, als ik weg ben, maar overdag, als ik thuis ben, wil ze er wel 10 keer per dag uit.

Alles al geprobeerd qua voeding, daar ligt het absoluut niet aan.Afijn, vanmiddag maar eens een  flink eind de polder met haar in.

De onrust van mijn hond, slaat over bij mij en andersom is dat ook zo.

Het wordt een dame op leeftijd.

Ook zijn ze in mijn wooncomplex aan het renoveren.

Dat geeft ook onrust.Momenteel een grote steiger voor mijn raam met een wit plastic eroverheen, dus geen uitzicht, het lijkt 1 grote mistige toestand buiten.

Er verschijnen ook onverwachts werklieden voor mijn raam, dus moet altijd wel gekleed zijn :huh:.

Ach, het project duurt tot eind april en het gaat wel mooi worden en was ook hard nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Remi1Nee, het is niet fijn nu en je voelt je niet goed. Maar je wilt toch ook niet terug naar hoe het was? Als je nu een borrel gaat pakken zullen de afgelopen, al zwaar bevochten dagen voor niets zijn geweest. Mensen zullen teleurgesteld zijn in je. En jijzelf het allermeest. Straks weer beter weer en nuchter op je boot, zou dat geen goede focus voor je zijn? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Remi1:

Hoi

Dag 5 vandaag. Ik slaap niet meer. Ik eet alles wat maar eetbaar is. Ik zoek tig x per dag naar iets wat maar rookbaar is maar dat zoeken is telkens tevergeefs. Ik heb mezelf opgesloten in m"n huis om niet in de verleiding te komen. Behalve als ik me bij de huisarts moet melden die vreselijk irritant positief is en te juichen staat op een manier dat ik hem graag op z"n smoel wil slaan. Want oh oh, wat ben ik toch goed bezig. Dat moet ik vooral voor ogen houden en het wordt alsmaar beter!

What the * is dit? Wie houdt wie voor de gek?. Ik voel me er niet goed bij en wie zegt van wel kent en voelt mij niet. Fake it till you make it lukt mij nu niet eens meer.
Waar blijft enig euforisch gevoel waar ik hier dan vaak over lees? Ik voel me eerder dood en begraven. 

Ik ga geloof ik maar eens op zoek naar een borrel. * the system. Zo.

Dit is een fase waar je doorheen moet Remi 

zeker met stoppen met roken is alles zwaar * en lijkt niks nog goed. 
 

Waarschijnlijk schreeuw elke zenuw in je lichaam naar nicotine nu en dat is waarom je je * voel. 
 

ik hoop dat je vol hou,zowel met niet roken als met niet drinken. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh sorry hoor, voor mn post. Maar het vliegt me allemaal even aan! Ik ben zo koud. Ben onder de douche gaan staan (met schoenen aan :) zogezegd) Volgens mij is het de drank niet, daar heb ik helemaal geen eens zin in eigenlijk. In een peuk wel alhoewel als er nu iemand een peuk voor mij neerlegt wordt ik boos en hou ik het onder de kraan. Want: ik ben gestopt en dat wil ik zo houden.

Ik deug niet meer. Ik praat zo en dan weer zo. Ik denk zo en dan weer andersom. Ik ben pipo.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Remi1:

Oh sorry hoor, voor mn post. Maar het vliegt me allemaal even aan! Ik ben zo koud. Ben onder de douche gaan staan (met schoenen aan :) zogezegd) Volgens mij is het de drank niet, daar heb ik helemaal geen eens zin in eigenlijk. In een peuk wel alhoewel als er nu iemand een peuk voor mij neerlegt wordt ik boos en hou ik het onder de kraan. Want: ik ben gestopt en dat wil ik zo houden.

Ik deug niet meer. Ik praat zo en dan weer zo. Ik denk zo en dan weer andersom. Ik ben pipo.:blush:

Klopt! Je spoort op dit moment idd niet :D Maar hey, dat geldt voor bijna iedereen die in zo'n proces zit ;) Dan slaat de boel echt ff op hol en slaan al die states of minds ff nergens meer op, zélfs al kijkt een klein rationeel deeltje van je geest met je mee die het allemaal ziet gebeuren ;) 
Mijn advies: probeer een beetje uit te zoemen. Probeer met een beetje afstand naar je zelf, je gedachten en je gevoel te kijken en al die 'ikjes' die steeds weer een andere vorm aannemen. Is tijdelijk. Heel misschien kun je er zelfs af en toe ff om lachen vanuit je wat meer uitgezoemde kijk.

En ja, stoppen met roken is gewoon *! Ik ben blij dat ik door die fase heen ben nu.
één ding scheelt: als er aan voorbij bent, bedenk je je wel 3x keer om weer zo stom te zijn weer in de fout te gaan. Want dat wil je echt niet steeds op nieuw beleven, die ellendige fases waar je in het begin doorheen moet. M.i. is dat dan ook de 'hogere functie' van dat *gevoel: je te behoeden daarna er weer aan te beginnen. Want je weet hoe * die eerste fases zijn en je bent echt BLIJ als je daar doorheen bent. Dus dan niet meer opnieuw beginnen! Dat zou de les eigenlijk moeten zijn van dat * gevoel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb net een volkoren boterham met gebakken ei en spek op. Volkoren beschuitje met aardbeien. Handvol druiven en een mandarijn en een banaan. En nog steeds geen voldaan gevoel..

Zoals ik de laatste dagen (vr)eet vind ik ook niet normaal. Gestofzogen. Bed verschonen ook want ik weet niet wat ik zweet maar ik stink :blush: en het aanrecht maar ff leeg werken, afwas. 

En zo tellen de uren gestaag door terwijl ik afleiding zoek. Misschien straks even als ik me goed genoeg voel een blokje om met de hond. Even frisse lucht snuiven.

Heb ontdekt dat ik, zoals men zegt, ik idd beter kan ruiken, proeven, meer lucht heb en niet meer piep en kraak snachts bij ademen, niet meer snurk en mn rokershoest is plotseling spoorloos verdwenen. 

Dat zijn de voordelen op korte termijn al. Die moeten ook gemeld worden, eerlijk is eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...