Spring naar bijdragen

Zaterdag 11 maart 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei bumperjim:

Goeiemorgen! Nou wat lees ik nu weer in de krant. Jack van Gelder, Tom Egberts, het houdt $&#€£ nooit op :blink:

Je kan er inmiddels gerust van uit gaan dat elke man die af en toe met zn ijdele snufferd voor een camera zit (tv, film, influencer, politiek), een ernstig probleem met omgang met vrouwen heeft. Als het al niet een serieverkrachter is.

Wat is er toch met dat medium dat mannen laat denken dat ze zich ineens alles kunnen veroorloven. Ik krijg echt plaatsvervangende schaamte hiervan.

Dacht ook dat het meer een mediterraans (macho) ding was dat iets Nederlands, niks is minder waar inmiddels. Castreren die bende. 

Ja bijzonder hè? Je kunt inmiddels heel zo'n fotoalbum-plaatje maken met foto's van sterren, die inmiddels zwart-wit kleuren, tussen een steeds minder wordend aantal sterren die nog in kleur worden afgebeeld. ;) Allemaal gecanceld en verleden tijd. Het zijn er inmiddels echt veel.
Ik weet niet.. het heeft ook allemaal wel iets weg van een soort zuivering of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Strijkbout:

het heeft ook allemaal wel iets weg van een soort zuivering of zo

Ja, dat maakt het behoorlijk eng en totalitair. Nog even en Reve wordt verboden. Iemands daden en gedrag staan los van iemands professionele prestaties, dus dat cancelen, nee.

Overigens denk ik niet dat er nu meer van dit soort gedrag is, maar wel dat er meer over wordt gepraat en dat mensen minder accepteren. Maar ook daar mag best wat nuance blijven. There's nothing wrong with being offended.

En @karin123er is ook genoeg wangedrag door vrouwen en genoeg slachtoffers onder mannen natuurlijk. 

bewerkt door Quinn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Emmy, herkenbaar.Ziek zijn en dan zo gezond leven, dat wil je niet.

Heb ook net zo'n periode achter de rug.

Je krijgt dan van die gevaarlijke, niet helpende, gedachten, waar doe ik het allemaal voor.

Het moet maar gauw wat opzomeren.Wellicht gaan de kwaaltjes dan ook weg.

Ronde hond al gedaan en over een uurtje de deur uit om naar een voorstelling/optreden van Marjolein Meyers te gaan.

Vroeger wel bekend als de berini's.(of weten alleen Rotterdammers dat)?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yana:

Volgens mij hebben die camera's er weinig mee te maken en zijn heel veel mannen zo.
Zit het niet in mannen ingebakken dat ze altijd kijken naar hoe lekker een vrouw is en draait het in hun hoofd niet altijd om seksseksseks? Sommige mannen houden dat voor zichzelf maar dat lukt lang niet bij iedereen.
Of zit ik nou uit m'n nek te kletsen?

 

Beschaving is gewoon een flinterdun laagje. De strijd van mens: het conflict tussen natuur (natuurlijke driften) en cultuur (aangeleerde beschaving en morele regels).
Dat is wat je hier ook gewoon weer ziet. Het lijken allemaal van die keurige mensen in de media, maar eigenlijk zijn ze net zoals de meesten. Wat een teleurstelling......

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het grensoverschrijdend gedrag is een hele hype aan het worden.Vind dat ze er enorm in aan het doorslaan zijn.Ineens is iedere bekende Nederlander de klos.Natuurlijk mag zoiets nooit kunnen, maar het gebeurd, zowel bij mannen, als bij vrouwen.

Sluit daarbij de vrouwen niet uit.

Een vrouw kan een man, volledig om haar vinger binden.

Vrouwen maken eerst een web en de man, zit zo vast in zo'n web.

Wij vrouwen kunnen mannen maken en breken.

Het begon al in het paradijs.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Yana:

Je hebt er moeite mee dat je belasting moet betalen? Hoe zou jij het geregeld willen zien dan?

@YanaHeb niet zo zeer moeite met belasting betalen en kan ik het tot nu toe - in tegenstelling tot vele anderen - gelukkig  nog betalen, maar....ik wilde dat de regering er ook eens verstandige dingen mee ging doen :rolleyes: ( vraag me nu niet wat, want dan ben ik nog wel even bezig.......:D en al te veel tijd/energie hieraan besteden, daar schiet mijn stress-meter al heel snel van omhoog :angry:)

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al heel veel gedaan... te veel om op te noemen... , stond verdorie met de Kids om 09:15 al bij de Scapino om laarzen te kopen met voering, daarna meneer naar scouting brengen om 10 uur. Toen met dochter langs de Hema, c&a, h&m maar de nieuwe collectie korte mouwen hing er al... Terwijl er sneeuw ligt... Idioten

Toen naar huis voor 3 kwartier, toen boodschappen, toen meneer weer opgehaald van scouting , toen was hij een handschoen kwijt, die weer gezocht, niet gevonden. Toen naar huis middag eten

En nu ga ik een gigantische uil knappen waar je u tegen zegt!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben weer thuis. Spoedopname in het ziekenhuis en daar 9 dagen gelegen. Erg ziek geweest, heel veel pijn gehad en door middel van voeding door infuus ben ik weer op de been. Wist niet dat dat mogelijk was, dus alweer een ervaring rijker. Sondevoeding was geen optie. Nu thuis verder aansterken en het eten weer stapje voor stapje oppakken. Voor nu even plat. Lees later wel weer bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Toos:

Ik ben weer thuis. Spoedopname in het ziekenhuis en daar 9 dagen gelegen. Erg ziek geweest, heel veel pijn gehad en door middel van voeding door infuus ben ik weer op de been. Wist niet dat dat mogelijk was, dus alweer een ervaring rijker. Sondevoeding was geen optie. Nu thuis verder aansterken en het eten weer stapje voor stapje oppakken. Voor nu even plat. Lees later wel weer bij. 

Komt me bekend voor. Sterkte :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei karin123:

Weet ik @Quinn

Het zou goed zijn als de mannen zich ook meer lieten horen. Ik hoop dat zij het aandurven.


Het baltsspel is n ingewikkeld en spannend spel, ook voor mensen. En harstikke leuk. 
Het gaat vaak op het randje, daar is niks mis mee. Zo gaat het in de natuur ook, daar moorden ze soms ook. En soms over het randje, zwaar over de rand is n exces en moet zo behandeld worden.

We moeten echter niet op alle slakken zout gaan leggen, de meest teerhartigen als norm nemen. Dan is het hele spel van de wagen. En wat heb ik vaak van dat spel genoten.

Nu is het natuurlijk ook zo dat je zelfs bij het eerste kontakt al ruikt, ziet en denkt. Bij mij ging het nooit om de mooiheid sec, er moet leven en humor in mijn love interest zitten, het moet ‘spielerei’ zijn. En dan breekt het ijs, of niet. Soit. 

 

En verbieden of de gutmensch uithangen werkt vaak averechts. Kijk maar naar de misbruikpraktijken bij de zwartekousen gemeentes, roomse kloosterordes of naar de Zweedse krimi’s, al die keurige Volvo rijdende burgers doen mij schrikken.

Brave New World rukt op, ik vind dat doodeng en ben blij dat ik oud ben.

Nooit mag angst of middelmatigheid de norm worden, ik zeg met Sjef van Oekel: BAH!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben verre van heilig en heb ook fouten gemaakt maar bij mij is nooit iemand tegen haar wil getraumatiseerd geraakt of zelfs maar onveilig gevoeld. Het baltsspel is leuk idd maar het moet wel van twee kanten komen.

Misschien maakt het feit dat ik twee dochters heb dat ik een heel kort lontje heb op dat gebied.

En Reve mag nooit verboden worden en Roald Dahl ook niet. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hadocquehet baltsspel is heel leuk, dat ontken ik zeker niet. Heb daar zelf ook aan meegedaan.:D Komt dan ook van twee kanten. En is erg spannend.

Wat @bumperjimzegt over onveilig voelen dat bedoel ik. Dat je het liefst niet meer die persoon tegenkomt of in 1 kamer moet zitten omdat het onveilig voelt.

En van de boeken moeten ze afblijven. En ik haat woke!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het artikel in de Volkskrant net ook even gelezen. Tom Egbers heeft 14 jaar geleden een paar keer gezoend met een stagiaire, Jack van Gelder maakte een vunzige opmerking dan wel een grap richting een nieuwe vrouwelijke medewerker, en diezelfde vrouw werd stelselmatig tegengewerkt en genegeerd toen ze carrière probeerde te maken bij Studio Sport. Niet fraai allemaal. Maar het wordt uitgerold over zes pagina’s met een air alsof men een satanische sekte heeft ontmaskerd. Dat is wat mij het meest stoort. Het is een heksenjacht geworden. En als er geen heks te bekennen is dan verzint men wel een heks. En ik ben er van overtuigd dat de drijfveer van menig journalist niet zozeer is misstanden aan de kaak te stellen, maar veel meer even fijn te scoren met weer een leuke scoop. Als je met de loep maar lang genoeg speurt en zoekt en de misstanden uitvergroot is over elke organisatie en club en de wel een artikel als dit te schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...