Spring naar bijdragen

Maandag 27 februari 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Woensdag afspraak met HA.

Communicatie ZH naar HA was niet helemaal goed gegaan..

Net toch nog even op de fiets weggeweest naar de andere wijk.Wel koud, maar viel me niet tegen.Ben er zelfs van opgeknapt.

Morgen komt mijn zus toch nog even voor een paar daagjes.Al helpt ze maar even met de hond uitlaten.

Voor de rest wil ik opknappen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, ik zag dat er naar Mini was gevraagd, dus zal even een update geven. Het klinkt misschien gek, maar ze moet nu leren horen. Dit gebeurt door de logopedie en wij hebben daar ook een rol in. Ze kent de geluiden niet. Dus de hersenen moeten geactiveerd worden dat ze geluiden leert herkennen en gesproken woord. Wij hebben het idee dat ze nog lang niet goed hoort, maar dat kan ook kloppen. Ze gaan niet meteen op volop volume, want dat kan heel beangstigend zijn voor haar. In de loop van de revalidatie, zal het volume wel om hoog gaan. Voorbeeld: gisteren was ze in de keuken en je zag dat ze geluid hoorde, maar dan niet weet wat het geluid is, waar het vandaan komt. Dus naar de wasmachine toe, dit is het geluid. Ze legde haar handje erop, maakte gebaar naar haar oor en naar de machine. Dus ze begreep dat het geluid van de wasmachine is. Ze laat het wel toe dat het in haar oor blijft nu. Soms geeft ze aan dat die uit moet en dat doen we dan ook. Wan je kunt je misschien voorstellen dat het erg vermoeiend is. Dingen horen, wat nieuw is en dan niet weten wat het is en waar het weg komt. Ook dit bouwen langzaam op. Ook voor ons is het vermoeiend,wel minder natuurlijk. Maar je bent er mee bezig, je wil (te snel) resultaat zien. Maar goed, geduld is een schone zaak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie wel eens van die FB filmpjes, waarin kindjes voor het eerst hoen of zien.
Dat zijn van die instant halleluja momenten, heel vertederend, maar het geeft
dus maar een deel van het verhaal. Mini kon waarschijnlijk ook al niets horen
toen ze nog in jouw buik zat, dus letterlijk elk geluid is nieuw. Dat moet wel haast
al overweldigend zijn. Ze kent dus niet het verschil tussen veilig en onveilig. Mist
de basisveiligheid die wij wel hadden toen we geboren werden en heeft ook al
een poos geleefd zonder geluiden. En ze miste die niet, want onbekend.
Maar wat een wonder ook, dat dit al mogelijk is. Wat gaat dat een verschil uitmaken
en wat mooi dat ze al verbanden legt, het voelen al geleerd heeft en die kombi maakt
naar de wamachine toe. En die app. toelaat, want het levert al iets op, dankjewel @niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die filmpjes hebben wij ook gezien. :rolleyes: Maar ach, Mini is Mini ,eigengereide meid, die het liefst haar eigen gang gaat en een eigen willetje heeft. Niet altijd makkelijk, maar wel leuk! Morgen komt de logopedie op kinderdagverblijf. Want ook daar zal ze overspoeld worden door het lawaai dat andere kinderen maken. (en ze zelf maakt) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...