Spring naar bijdragen

donderdag 23 februari 2023


Oskar

Aanbevolen berichten

We hadden al veel filmpjes gezien, van die schattige kinderen, die ontroerd waren als ze aangesloten werden op CI. (gehoorimplantaat) Of gingen lachen.... Nou Mini niet hoor. Alleen maar boos en huilen. Uiteindelijk is het wel gelukt. Tijdens het spelen is ze getest en ze lijkt wel wat te reageren op geluid. Maar lijkt nog niet te beseffen waar het weg komt. Morgen op audiologisch centrum gaan ze verder. In haar groepje, waar meer kinderen zitten met een CI. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eat that. Blijf met je vette vingers van Roald Dahl af.

Hij heeft ook prachtige verhalen voor volwassenen geschreven bv

https://www.snuffelhoek.nl/a/overige-boeken-en-diversen/15030/gelijk-oversteken-roald-dahl/

Met een ongelooflijke subtiliteit en een duivelse ironie stuurt hij zn verhalen naar een fatale en toch weer verrassende uitkomst. Smullen.

Lees t maar vlug voordat de woke gedachtenpolitie besluit dat de handjes niet meer onder de lakens mogen.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het begin van de woke beweging wel OK, was ook nodig, maar nu ontaardt het weer in dat mensen andere mensen opleggen wat ze mogen zeggen, denken en lezen. Dan gaat bij mij meteen de vlam in de pan.

Trouwens de originele titel van het boek hierboven is Switch bitch. De slappe NL vertaling is me eigenlijk al een doorn in het oog. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het oorspronkelijke idee achter woke was meen ik om je bewust te worden van sociale misstanden en verborgen discriminatie en zo te komen tot meer verbroedering. Maar als het uitdraait in censuur kom je al snel weer op het niveau van de piemelpolitie die in de zestiende eeuw de oude Romeinse beelden in het Vaticaan liet bedekken met vijgenbladeren. Je moet mijns inziens nooit gaan tornen aan openheid en vrijheid, want dan leidt het maar weer tot vertrutting die irritatie oproept en uiteindelijk tot juist meer tweespalt in de samenleving.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...