Spring naar bijdragen

Donderdag 9 februari 2023


Maja

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Myriam9:

Goedemorgen allemaal,

Vandaag groot feest! Ik leef heel blij met 12 jaar alcohol vrij!

En ik ga gewoon door...... Nou ja gewoon... Heb een gedichtenbundels uitgebracht.

"van Geboorte naar Alcoholiste"

deze bundel is een soort van dagboek. Het geeft mijn leven weer, vanaf mijn geboorte, met ups en downs, tot ik beland in de goot. Als alcoholiste dus. En wanneer besef ik zelf, dat ik een alcoholiste ben? Dat kunt u dus lezen in deze bundel.....  te bestellen bij boekscout.nl :) 

Mijn werk had ik het ook wel mee gehad en ga dus per 1 maart met vervroegd pensioen om dan een ander baantje erbij te nemen via uitzend bureau zodat ik ook Nee kan zeggen wanneer ik niet wil. Bijv voor 65 dagen op vakantie! 

Dus je snapt wel dat er nu nog een vervolg op die bundel gaat komen. Hoe versloeg ik dat alcoholmonster? ( titel nog onbekend) want uiteraard nmoet ik ook vertellen hoe ik tot zover ben gekomen.

Het eerste gedicht uit dat album;

Geboorte trauma

Toen wilde ik al niet

"help ik stik"

Wisselbaden

Niemand die het ziet

Adem halen van schrik

Eerste levensschade.

 

Myriam 

 

 

Spam over de rug van verslaafden. Hoe diep kan je zinken?!!! Op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Voor vandaag heb ik een vraag.
Hoe kun je omgaan met verslaafde zorgmijders?

Een goede vraag, maar best lastig te beantwoorden.

Ik ken een aantal manieren en heb van elk ook wel voorbeelden in mijn kennissenkring meegemaakt.

1. Ze alle hulp bieden die je kunt bieden, met als neveneffect dat je ze hun probleem en de eigen verantwoordelijkheid daardoor ook min of meer uit handen neemt. Dat is misschien wel heel lief maar niet de meest behulpzame manier in mijn ogen.

2. Het andere uiterste: ze erop wijzen dat ze hun problemen dan ook maar zelf moeten oplossen en het daar verder bij laten. Ook geen fijne manier natuurlijk.

3. Iets er tussenin, waarbij je tevens probeert de persoon in kwestie op weg te helpen om het in de toekomst zelfstandiger aan te kunnen. Daarbij kan het ook al helpen af en toe eens gewoon te luisteren zonder direct commentaar of verbeteringsvoorstellen te geven. Tijdrovend is dat wel. Ik zou zelf iets in deze trant zoeken, maar daarbij zou ik ook zelf bepalen hoeveel tijd ik daaraan wil besteden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Bob:

Daarbij kan het ook al helpen af en toe eens gewoon te luisteren zonder direct commentaar of verbeteringsvoorstellen te geven. Tijdrovend is dat wel. Ik zou zelf iets in deze trant zoeken, maar daarbij zou ik ook zelf bepalen hoeveel tijd ik daaraan wil besteden.

Ja @Bob, dat is de kern van het hele verhaal.
Dat lukt mij ook, maar kost vreselijk veel energie.
Dagelijks ben ik bij hem in het ZH op bezoek geweest.
Gisteren en vandaag niet.

Aanvulling: onze buren begrijpen dit niet, dat maakt het lastig voor mij.

De combi ADHD / autisme en verslavingsgevoelig begrijpen veel mensen niet.
Bij mijn buurman is ook nog PTSS, o.a. moeder zelfmoord gepleegd.

In zijn woonkamer staat een compleet vervuilde hondenbench.
Die zijn al een paar jaar dood.
Een van zijn honden heette Remi.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...