Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 februari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Om te beginnen van harte gefeliciteerd met de jaardag van mevrouw Koh @Kohtje, ik hoop dat het eten heerlijk was. 

Wat een baaldag @bumperjim..... om moedeloos van te worden even. Sterkte hoor.

@niks, jullie zijn inmiddels al weer lang en breed thuis. Het verband is eraf. 
Hoe is dat gegaan, was het naar voor Mini? En hoe ziet het eruit, hoe voelt zij zich???? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei niks:

Viel het mee met de auto @bumperjim

Nee

"Als alles meezit dan zitten we ongeveer op 5000 euro, maar als het tegenzit..."

Ik zeg "u vertelt het geloof ik verkeerdom"

Nee dus :( 

Als het tegenzit is het bijna 8000.

Ik zeg en als ik hem hier achterlaat, wat krijg ik dan nog?

3100. Nou daar kan ik weinig anders voor kopen.

Maar alleen als het meezit. Als het tegenzit krijg ik een warme hand.

Nou ik heb niet gezopen vanavond maar ik heb er wel ff aan gedacht. Het lijkt wel alsof ze overal een extra nul achter zetten bij bmw, ik ben die getallen helemaal niet gewend.

Ik moet m volgende week bij het station laten staan. Eigenlijk hoop ik dat ie gejat wordt, dan krijg ik er vast een stuk meer voor terug. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich gaat het wel goed hoor @Yvonne. Maar het valt mij een beetje tegen hoe het eruit ziet. Het is best nog dik. Maar dat trekt wel weer bij. Ook een stukje besef denk ik, laat ik het zo zeggen ik heb er best moeite mee. Dat is het eerlijkste antwoord. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, BJ, voor 3100 euro koop ik toch zomaar ‘n courante auto die blijft lopen. Ik zeg: weg met dat heft.

Maar jah, ik zoek nooit naar de ronkend gepoetste blikjes, meer naar de gedeukte die ze niet kwijt kunnen.

Succes, serieus, ik zou zeggen sleep eruit wat je kunt. Er is vast nog wel wat ruimte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Hadocque:

Nou, BJ, voor 3100 euro koop ik toch zomaar ‘n courante auto die blijft lopen. Ik zeg: weg met dat heft.

Maar jah, ik zoek nooit naar de ronkend gepoetste blikjes, meer naar de gedeukte die ze niet kwijt kunnen.

Succes, serieus, ik zou zeggen sleep eruit wat je kunt. Er is vast nog wel wat ruimte.

 

 

Nou idd zeg. Voor dergelijk geld kun je toch best een leuk autootje scoren die het prima doet. 8000+ euro zou ik spontaan depressief van worden als ik dat ff kon aftikken voor zoiets pfff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag vanavond een mooie voorstelling. Van Marjolijn van Kooten: ‘hoe vind je het zelf gaan?’ Over haar angsten, depressies. Veel herkenning, veel gelachen, veel ontroering. 
Morgen zelf de hele dag spelen. Ik heb een mooi weekend, want ‘s avonds weer een voorstelling. De rest van de week bijkomen…

@Quinnvorig weekend was ik in Groningen. Erg leuk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei bumperjim:

 

Als het tegenzit is het bijna 8000.

Ik zeg en als ik hem hier achterlaat, wat krijg ik dan nog?

3100. Nou daar kan ik weinig anders voor kopen.

 

Pfff, dat is balen ( understatement of the year :angry:)

Je schrijft dat je voor 3100 bijna geen andere auto kunt kopen. Geen idee hoe het daar bij jou is, maar hier moet dat toch lukken. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je rijdt en wat voor verdere eisen je stelt aan een nieuwe auto.

Maar  8000 ( dat je in het ergste geval moet betalen ) ....... is ie dan weer voor de nodige jaren rijvaardig ?? Als ze dat niet kunnen "garanderen" dan zou ik die 8000 euro besteden aan een andere auto ! Natuurlijk kunnen ze nooit een garantie af geven, maar ze hebben de auto toch van binnen en buiten bekeken, dus weten hoe de andere onderdelen eruit zien en wanneer ze aan vervanging toe zijn......

Ik weet dat dit een vreemde manier van rekenen is ( je krijgt tenslotte maar 3100 terug) maar die 8000 euro zouden branden in mijn portemonnee........en bij de eerste de beste volgende reparatie ( die dan natuurlijk ook weer tegenvalt.....) sla je je voor je kop. Zo zou het mij vergaan. Dus afscheid nemen !!! En op naar een ander autootje.

En trouwens hartstikke goed dan je niet gedronken hebt !! Klasse !!! ( dit zou voor mij echt een enorme uitdaging zijn, waarvan ik nu niet weet wat de uitkomst zou zijn geweest ) . 

Ik wens je wijsheid !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bumperjim:

Dat is het punt niet helemaal, ik kan hier voor 3000 euro wel 6 auto's kopen, maar ik zoek wel ruimte en betrouwbaarheid en resterende levensduur. Enfin genoeg over auto's gehad.

 

 

Goed plan! Dus ik zal je mijn ervaring onthouden dat bij de VOLVO-dealer hier de kassa ook meteen gaat rinkelen zodra je het terrein oprijdt.......en dan staat je auto nog niet eens op de brug :lol:

Fijne dag vandaag en veel wijsheid !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim ik rij al jaren Suzuki, schijnt de meest betrouwbare auto te zijn volgens diverse onderzoeken en heb er inderdaad ook nooit problemen mee. 
Duidelijke vaste kosten voor onderhoud ook nog en prima service. 
In het verleden Renault, Citroën, Peugeot, Volkswagen.... allemaal keer op keer hoge extra kosten. 
En de ellende was dat als je eenmaal een paar keer een dure reparatie had laten uitvoeren het 'zonde' was om bij een volgend akkefietje hem weg te doen: er zat al zoveel geld in :angry:
Maar wat goed van je dat je niet aan de zuup bent gegaan... 

Ach @niks, ik kan me zo goed jouw gevoel indenken, zowel het feit dat het er minder 'mooi' uitziet dan dat je had gehoopt als het besef.... het is ook heel wat allemaal. 
Maar dat gezwollene zal echt wegtrekken... en gaat haar haar er niet voor een groot deel overheen vallen in de toekomst??? 
Maar sowieso is het moeilijk nu, begrijp ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Yvonne:

@bumperjim

Ach @niks, ik kan me zo goed jouw gevoel indenken, zowel het feit dat het er minder 'mooi' uitziet dan dat je had gehoopt als het besef.... het is ook heel wat allemaal. 
Maar dat gezwollene zal echt wegtrekken... en gaat haar haar er niet voor een groot deel overheen vallen in de toekomst??? 
Maar sowieso is het moeilijk nu, begrijp ik. 

 

Ja laten we het daar maar over hebben in plaats van over een hoop staal.

Laat ze vooral gewoon gelukkig zijn :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...