Spring naar bijdragen

Zondag 29 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Je hebt ook van die mensen  die dan heel dramatisch gaan vragen met zo'n droef gezicht, hoe her met je gaat.

Ik zeg dan snel, dat het goed gaat en loop dan meteen door, want voor je het weet, ben je weer een uur verder, om hun sores aan te horen, want dat zijn mensen, die niet echt geinterreseerd zijn in jou hoor..

Begin steeds meer mensenkennis te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Freekie:

Ik zit met mijn kinderen in de speelgoedwinkel Intertoys. Nouja ik zit en zij lopen vertwijfeld rond. Hier waren we gister ook maar blijkbaar gingen ze toen net sluiten. Dus ik had beloofd..... Hier nog heen te gaan. 

Straks lekker buiten wandelen

O jee.

Je kan de hele speelgoedwinkel wel opkopen, als het aan hun ligt.

Sterkte ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie reclame tegen alcoholmisbruik op de franse tv op dit moment. Hier, even franse les voor jullie:

Vrij vertaald wenst iedereen elkaar "santé" (gezondheid) maar "is dat niet een beetje absurd? alcohol heeft met een goede gezondheid helemaal niks te maken!"

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Reacher:

Ik breng wekelijks een anderhalf uur door met iemand die zo ontzettend negatief en ontevreden is over alles. 
Ze is een vriendin, ik heb heel veel aan haar te danken, maar het laatste jaar voel ik me zo’n uitgedroogd rimpelig appeltje als ik haar heb gesproken. 

Hoe ga je daarmee om Reacher,  probeer je haar dat duidelijk te maken of dat niet? Herkenbaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer thuis, was bijna alweer aan de kant. Wat een rijkdom dat het zo kon. Dankbaar dat het contact met mijn moeder weer helemaal goed is. Dat ze goed met S op kan schieten en dat we zo samen in een huisje konden. En trots op MIni, wat heeft ze het goed gedaan! 

bewerkt door niks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Mooie reclame tegen alcoholmisbruik op de franse tv op dit moment. Hier, even franse les voor jullie:

Vrij vertaald wenst iedereen elkaar "santé" (gezondheid) maar "is dat niet een beetje absurd? alcohol heeft met een goede gezondheid helemaal niks te maken!"

Dat weet ik toch niet, allemaal in het brave gezondheidsdansje meedoen vind ik ook niks.

 

debeschouwende

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Gezond = braaf" die associatie had ik nog niet gemaakt.

Ik ben mn schoonpa kwijtgeraakt aan leverkanker. Wat daar onbraaf (= stoer?) aan is ontgaat mij voorlopig maar het is weinig aanlokkelijk :huh:

Braaf en stoer, de argumentatie had bij mij hout kunnen snijden toen ik nog in de puberteit zat :) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Reacher:

Ja precies @Spirit.
Depressie kan ik goed hebben van iemand waarvan ik hou, maar ontevredenheid, omdat je volgens jou recht hebt op bepaalde zaken en dat krijgt en dan is het nog niet goed.. blegh.

Oei oei, ja, verschrikkelijk. Ik begrijp de rimpelige appel wel. Is het ook iemand die om de haverklap zegt ‘dat heb ik weer!’? Moeilijk om mee om te gaan zulke mensen. Je kunt lullen wat je wilt, maar het haalt niks uit. De ontevredenheid overheerst alles.  Arsenicum in de thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel tussen een luchtig ‘goh, ik merk dat je niet zo lekker in je vel zit’ Of er zelfs van maak als ‘ik vind dat wij positiever moeten worden’.’ 
Er minder haar ding van maken.

Ik heb jaren van ervaring met haar, haar niet het gevoel geven dat ik haar persoonlijke aanval is belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Reacher misschien proberen er mee om te leren gaan, "Goh rot voor jou maar probeer het maar te accepteren." Dan laat je het bij haar. Vaak is het een vorm van neg. aandacht vragen en op een gegeven moment heb je geen energie meer over. Geef haar het gevoel dat jij het ook niet weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Reacher:

Ik twijfel tussen een luchtig ‘goh, ik merk dat je niet zo lekker in je vel zit)  Neehee  IK voel me goed. Heerlijk.

Of er zelfs van maak als ‘ik vind dat wij positiever moeten worden’.’ ( DatWIJ,) dan maak je het jullie probleem.
Er minder haar ding van maken. Maar het is HAAR ding. Jij maakt het jullie probleem.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Reacher:

Ik breng wekelijks een anderhalf uur door met iemand die zo ontzettend negatief en ontevreden is over alles. 
Ze is een vriendin, ik heb heel veel aan haar te danken, maar het laatste jaar voel ik me zo’n uitgedroogd rimpelig appeltje als ik haar heb gesproken. 

Reach, schiet er zelf niet te veel bij in hè. Energiezuigers zijn parasieten. Dat je veel aan haar te danken hebt is mooi maar als het echt een vriendin is dan zou de relatie wederzijds waarde moeten hebben, niet alleen gedreven door schuldgevoel of zo.

Ik heb dat ook gekend in het verleden, iemand die mij wat groots gaf en vervolgens dacht te kunnen terugvragen wat hij wilde. (Weet niet of dat hier van toepassing is). Ouders hebben daar vaak ook een handje van. Wordt gauw heel ongezond.

Als het echt een vriendin is, kleun er dan eens een keer wat direkter in. Kan soms zomaar de relatie naar een next level brengen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...